IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai пуска на пазара ново семейство водородни двигатели

Агрегатите с различно предназначение ще бъдат масово произвеждани от 2025 година

Корейската компания Hyundai работи чрез производителя на строителни машини и двигатели Hyundai Doosan Infracore (HDI) върху разработването на водородни двигатели, които са планирани да влязат в серийно производство през 2025 г., съобщи индустриалният портал Hydrogen Fuel News.

 

Hyundai Hydrogen

 

Hyundai Doosan Infracore, известна преди като Doosan Infracore, е южнокорейска компания, която произвежда строително оборудване и двигатели и беше придобита от Hyundai Doosan Infracore през 2021 г.

Hyundai вече има няколко електрически модела на пазара, но иска да продължи да разчита на горивните клетки, заяви Юрген Келер - управляващ директор на Hyundai Deutschland GmbH, който отговаря за маркетинга на марката в Германия. Според него водородното задвижване ще преобладава в дългосрочен план. „Това ще се случи отгоре надолу, т.е. от големи превозни средства към по-малки“, казва Келер.

 

Hyundai Юрген Келер

 

Само за пет години автономно летящ електрически самолет, задвижван от горивна клетка за градска употреба, може дори да влезе в серийно производство, обяснява Келер в интервю за новинарския портал Welt.

Въпреки това той не предоставя никаква информация за възможно ново поколение на автомобила с горивни клетки Hyundai Nexo. Автомобилът е един от двата модела с горивни клетки, предлагани в серийно производство в Германия. Миналата година обаче купувачите са били едва 462-ма.

 

Hyundai Nexo

 

В момента Hyundai работи върху различен тип водородно задвижване - двигател с вътрешно горене H2, който трябва да може да генерира мощност от 300 кВт (402 к.с.) и въртящ момент от 1700 Нм при 2000 об/мин.

Двигателят трябва да отговаря и на изискванията на стандарта за емисии Euro7. За задвижването се използва водород със сравнително ниска чистота, което трябва да направи двигателите по-мощни и по-икономични. Според Hydrogen Fuel News изгарянето на водород с ниска чистота също е най-подходящата система за задвижване за средни до големи превозни средства и дълги разстояния.

 

hyundai-hydrogen-trucks-1536x1022

 

Планът на Hyundai за водородните двигатели предвижда да се използват в автобуси, камиони, строителни машини и други търговски превозни средства. HDI възнамерява да представи прототипа на двигател с вътрешно горене, задвижван с водород, преди края на тази година. Пълномащабните тестове са планирани за 2024 г., като масовото производство е планирано да започне през 2025 г.

 

 

0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При ПТП и експлозия няма ли да си е чиста бомба се питам?
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хората развиват, работят плащат заплати и данъци. Ама ще се намери някой да ти обясни как видиш ли било пълна глупост всичко.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Водорода може да се развива още много, за разлика от електромобилите които не са мръднали от 2018 година когато излезе най-ефективния електромобил Модел 3. Единствено скъсиха малко времето за зареждане и това е.
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тото ( преди 1 година )
    И къде ще зареждам? В гаража имам само ток.
  • #22
    10 rate up comment 5 rate down comment
    fotii ( преди 1 година )
    Евала на Хюндай!Водородът е бъдещето!А тези разработки се основават на брауновия газ-измислен от българина Илия Вълков!
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Браво!!
  • #20
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И накъде ще се развиват тия водородни коли които зависят изцяло от получаването на водород засега най вече чрез горене на метан
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не мога да разбера защо сравнявате електричерски коли с водородни, това не е направено за коли първо и второ технологията тепърва ще се усъвършенства за разлика от развитието на електромобилтие което е спряло някъде 2018 година когато излезе най-ефективния електромобил и оттогава не се вижда нищо ново под слънцето.
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    x25! Уау! Такива цифри и аз мога да си измислям със същия успех, но не значи, че имат връзка с реалността. По тези мембрани се работи от 60-те години, включително и в места с почти неограничени бюджети като НАСА. Ако беше толкова лесно... Реалността е съвсем друга и тя е, че водородът е безсмислен, дори да решат проблема с дълготрайността на клетките, просто защото КПД-то от производството до колелата е 3 пъти по-ниско от на BEV. Ниският живот на клетките е последният пирон в ковчега.
  • #17
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Водорода е тотална глопост.Реакционните условия при които протича реакцията за получаване на вода от водород са при температура от около 300 графуса по целзии.Затова и в тая мембрана на горивната клетка се използват редкоземни елементи като паладиимплатина и тн за катализатори.Хаха тези фуулцелс са толкова скъпи че водородните коли ще са по скъпи от електрическите като сложим и скъпите въглердоно влякнедти и кевларени туби за съхраненир на хайдръджъна.Безсмислено упражнение.