IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Големият коз на електрическото Renault 5 - ниско тегло

Приемникът на култовия хечбек излиза на пазара догодина

Един от емблематичните модели на Renault ще се завърне през следващата година и сякаш естествено ще бъде електрически. След 28 години пауза на сцената ще излезе изцяло новото Renault 5, похвалиха се от компанията-производител, като разкриха подробности за колата.

 

Renault-5-Prototype

 

Преди две години представители на компанията представиха план, с който искат да свържат бъдещето с миналото. И го онагледиха с поредица от концепции, вдъхновени от известни модели. Планът включва и възраждането на Renault 5 под формата на компактен, изцяло електрически модел от B-сегмент.

Автомобилът е проектиран на модернизираната платформа CMF-B EV, предназначена за електромобили, но все още няма подробности. Изцяло новото Renault 5 вече се тества на пътя - по-точно първите 9 екземпляра, които се крият под каросерията на Clio, който служи като т.нар. тестово муле. Могат да се видят не само в далечна Лапландия, но и във Франция в техническите центрове в Париж и в Обевое (Нормандия).

 

07-ford-ranger-wildtrak-x (12)

 

Президентът на компанията Лука де Мео гордо позира пред концепцията на новото Renault 5 по време на една от първите си пресконференции. Според съобщенията на Renault в сравнение с популярното Renault Zoe, новият автомобил ще бъде с намалени производствените разходи с цели 30 процента.

Използван е синхронен двигател, вече вграден в Mégane E-Tech Electric, който е не само по-малък, но и по-лек. Спрямо задвижването, познато от Zoe, разликата е цели 20 кг. и е на предните колела. Представителите на Renault не разкриха дали ще има други версии със задвижване на всички колела или по-мощни варианти. 

 

renault-5-la-piattaforma-elettrica-cmfb-ev

 

Загубата на тегло обхваща и батерията, като от Renault информират, че в това отношение печелят значително предимство пред конкуренцията. Дизайнът е значително опростен в сравнение с батерията в Zoe и е с 15 кг по-лека. Вместо 12 малки модула са използвани четири по-големи.  

Попитани за цената, инженерите на Renault казват, че „Renault 5 ще бъде на конкурентна цена спрямо ключови конкуренти в сегмента“. Предполага се, че ще струва по-малко от Zoe, което е около 35 000 евро.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това ще краде продажби от нелепото Меган Етех което е също сегмент Б и струва ами има няма 100к лева, гениален ход от Рено направо ще избие Тесла, ФВ, всички корейци. Иска им се но май само с Дачия Спринг може да се сравни като го гледам.
  • #4
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Да ти се връща! Очевидно си ми достойна конкyренция защото два пъти си употребил думичката конглокенция за която ми се подиграваш! Някакво кажи каква е тази дума конглокенти която си употребил
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1:Човек, ти си болен по тази дума конглокенцията - просто нямаш конглокенти откъм увреждане!
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами те най-важните конКуренти още ги няма - Тесла 2 и ИД2 така, че ще разберем :D
  • #1
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дрън дрън та пляс. 20 кг по лек двигател и 15 кг по-лека батерия и това му било предимството пред конглокенцията без да кажат общото тегло колко е нито пък капацитета на батерията. Ако минава 200 км с едно зареждане голяма работа, че е с 35 кг по-лек от конглокентите които минават 500