IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Големият коз на електрическото Renault 5 - ниско тегло

Приемникът на култовия хечбек излиза на пазара догодина

Един от емблематичните модели на Renault ще се завърне през следващата година и сякаш естествено ще бъде електрически. След 28 години пауза на сцената ще излезе изцяло новото Renault 5, похвалиха се от компанията-производител, като разкриха подробности за колата.

 

Renault-5-Prototype

 

Преди две години представители на компанията представиха план, с който искат да свържат бъдещето с миналото. И го онагледиха с поредица от концепции, вдъхновени от известни модели. Планът включва и възраждането на Renault 5 под формата на компактен, изцяло електрически модел от B-сегмент.

Автомобилът е проектиран на модернизираната платформа CMF-B EV, предназначена за електромобили, но все още няма подробности. Изцяло новото Renault 5 вече се тества на пътя - по-точно първите 9 екземпляра, които се крият под каросерията на Clio, който служи като т.нар. тестово муле. Могат да се видят не само в далечна Лапландия, но и във Франция в техническите центрове в Париж и в Обевое (Нормандия).

 

07-ford-ranger-wildtrak-x (12)

 

Президентът на компанията Лука де Мео гордо позира пред концепцията на новото Renault 5 по време на една от първите си пресконференции. Според съобщенията на Renault в сравнение с популярното Renault Zoe, новият автомобил ще бъде с намалени производствените разходи с цели 30 процента.

Използван е синхронен двигател, вече вграден в Mégane E-Tech Electric, който е не само по-малък, но и по-лек. Спрямо задвижването, познато от Zoe, разликата е цели 20 кг. и е на предните колела. Представителите на Renault не разкриха дали ще има други версии със задвижване на всички колела или по-мощни варианти. 

 

renault-5-la-piattaforma-elettrica-cmfb-ev

 

Загубата на тегло обхваща и батерията, като от Renault информират, че в това отношение печелят значително предимство пред конкуренцията. Дизайнът е значително опростен в сравнение с батерията в Zoe и е с 15 кг по-лека. Вместо 12 малки модула са използвани четири по-големи.  

Попитани за цената, инженерите на Renault казват, че „Renault 5 ще бъде на конкурентна цена спрямо ключови конкуренти в сегмента“. Предполага се, че ще струва по-малко от Zoe, което е около 35 000 евро.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ок ( преди 11 месеца )
    Дай твой източник и сравни? Това че тесла е по-голяма по размери и то ли е рекламен трик и спекулации с мерките? Вероятно капацитета и пробега и те са измама? Нямам нищо против ти да дадеш данните и да ги сравниш. Обещавам да се съглася ако говориш с конкретни цифри от един и същ източник.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 12 ( преди 11 месеца )
    Внимавайте кой източник ползвате за килограмите на колите. По американските сайтове най-често дават curb weight, което е суха маса - без течностите и шофьора. В ЕС, по стандарт, теглото се дава с тях, което качва 150 кг. без проблем - 80 кг. щофьор, 60 кила бензин, 7 кила течност за чистаки, 5 кила масло, + още масло, ако има 4х4, а има и други течности. При електромобилите течностите са много по-малко, но шофьорът си е шофьор.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    35 хилки за такава сапунерка с ограничен пробег не ви ли се струва малко много? Това с олекотяването е рекламен трик и нищо не значи. Намаляването на модулите в батерията може да намали някой килограм, но е кофти решение, ако се прецака някой модул. Ще платиш много повече за ппдмяната му. Колкото до намаленото тегло на ел.двигателя и там е спорно. Ако сте забелязали електроуредите, които са леки са обикновено китайско производство. Пестено е много и не издържат много. Ел.мотора трябва да тежи.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 11 месеца )
    Ами сравнявай коректно. Ето ти размерите и теглото на тесла модел 3 с по-голяма батерия Колесна база / междуосие :287.5 cm / 113.19 inДължина :469 cm / 184.65 inШирина :193.3 cm / 76.1 inВисочина :144.3 cm / 56.81 inПредна следа :158 cm / 62.2 inЗадна следа :158 cm / 62.2 inПътен просвет :14.0 cm / 5.51 inДраг коефициент Cx :0.23Тегло :1610 Kg / 3549 lbs Тоест като олекне с 30 кг от батерията и двигателя, ще тежи колкото модел 3, но ще е много по-малък като размери и ...
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 11 месеца )
    Да но Меган с 60 квтч и 440 литра багажник е 1 650 кг тоест колкото Зои
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Zoe с 52кВтч батерия, предно, 4 метра дължина е 1640 кг. Model 3 LR с един мотор отзад е 1880 и предлага с 54% по-голяма батерия, 240% по-висока мощност и, естествено, повече място. Според мен Рено има на къде да сваля кила.
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 11 месеца )
    намалени производствените разходи с цели 30 процента и цена +50%
  • #8
    3 rate up comment 13 rate down comment
    А бе ... ( преди 11 месеца )
    убава работа ама ...от рено! Пиши я бегала.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    това ще е доста скъпа играчка за дизайна се плаща
  • #6
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Колко трябва да е бил тежък този двигател, след като са успели да го олекотят с 20 кг? Колко тежи сега? Да не се окаже по-тежък от целия задвижващ блок на тесла модел 3, който включва двигател, редуктор, диференциал, охлаждане и топлообменници, маслена и водна помпа, маслен филтър и инвертор всичко това с общо тегло 88 кг