IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda се присъединява към японския алианс за биогорива

Toyota, Suzuki и Subaru вече активно работят върху продукти от ново поколение

Ако в Европа (поне засега) биогоривата не са убедили институциите, на другия край на света - в Япония, най-големите автомобилни производители вече са създали истинска изследователска асоциация. Тя беше основана през юли 2022 г. от Toyota, Suzuki, Subaru и Daihatsu, като сега към нея се присъединява и Mazda.


Mazda двигател


Целта на асоциацията е да създаде по-малко замърсяващи и по-ефективни горива чрез използването на биомаса и производството на биоетанол чрез „рециклиране“ на въглероден диоксид. Следователно, не се разглеждат само биогорима, тоест тези, които са произведени от растителни отпадъци, но и така наречените e-Fuesl, получени чрез „улавяне“ на CO2 и сложен промишлен процес.

Това означава, че докато Mazda и другите японски производител продължават усилията си за електрификация, те също така ще търсят други начини за постигане на въглеродна неутралност. Работата по проекта започна преди месеци, като асоциацията подписа споразумение с град Окума (префектура Фукушима) за изграждането на няколко фабрики.

Съобщението на Mazda едва ли е изненадващо, особено като се има предвид, че Toyota и Subaru (заедно с Kawasaki и Yamaha) обявиха в края на 2021 г. намерението си да създадат алтернативни решения за спасяване на двигателя с вътрешно горене.

Toyota също участва известно време в проекти за водородни горивни клетки и двигатели с вътрешно горене, също задвижвани от водород, докато Mazda разработи агрегата 1.5 SkyActive-D, задвижван от биодизел. Двигателят е поставен на Mazda2, която участва в шампионата Super Taikyu.


0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тоест има още дълъг път да се извърви с много етапи. Като производството на синтетични и горива за сезонно съхранение е един от последните етапи, а не първия. И е много по-логично с тези горива да се произвежда отново ток, а не да се горят в автомобили с мижава ефективност. Най-елементарно е първоначално водорода да бъде добавен към природния газ и транспортиран по съществуващите газопроводи. Така се спестяват фабриките за улавяне на въглероден диоксид и производство на синтетични горива.
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 23 ( преди 11 месеца )
    Всъщност ефективността е най-малкият проблем! Въпросът е принципен. Синтетични горива ще има логика да се произвеждат само и единствено ако има достатъчно излишна възобновяема енергия, която няма какво да се прави. А да твърдиш че днес това е така при положение че 40% от енергията все още се произвежда от въглища трябва да си или много глупав или да се опитваш да направиш останалите на ***. Голямо постижение ще е, когато поне през летните месеци не палим въглищни централи .
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 13 ( преди 11 месеца )
    Никой не спори, че технологии за съхраняване на енергия не трябва да се разработват. Но нали се сещаш, че от една до друга има огромна разлика? В случая производството на синтетични горива е една от най-безсмислените, защото КПД-то от ВЕИ до колелата на колата е едно от най-ниските. Има в пъти по-обешаващи технологии, които вече работят и ефективността им е има-няма тройна, по-безопасни и универсални са и първоначалната инвестиция е къде по-ниска.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 11 месеца )
    B cъщoтo вpeмe cпaдът в изнoca oт Индия ce дължи нa пo-ниc
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 11 месеца )
    А...и по въпроса за био горивата дето се мъдреше тук вчера или онзи ден статия. - https://money.bg/economics/pokachvaneto-na-tsenata-na-osnovna-surovina-v-sveta-nosi-zaplaha-za-oshte-po-visoka-inflatsiya-pri-hranite.html - B cъщoтo вpeмe cпaдът в изнoca oт Индия ce дължи нa пo-ниc
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Та ако си овладееш емоциите и се върнем на темата, какво агресивно виждаш в твърдението че клиентите са ми ще изберат електромобилите след 2025 година? Както виждаш смятам че това ще е точно проява на правото на избор. А ако клиентите така или иначе не искат да купуват скъпите автомобили с ДВГ още през 2025 година, смяташ ли че някаква забрана през 2035 година ще има практическо значение, при положение че производителите са се отказали да ги произвеждат много по-рано, заради липса на търсене?
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    То се вижда ( преди 11 месеца )
    С просто око се вижда кой има проблеми. Достатъчно е да прочетеш моите и вашите коментари само в тази тема и да видиш кой проявява агресия, омраза и не си владее нервите. Погледни си само последното мнение. Има ли и една дума по темата? Смяташ ли това за културна дискусия без намеса на емоции? Да виждаш някъде обида към тебе от моя страна? Няма и да видиш. Никога няма да ти падна на нивото и ще се държа културно, а ти подскачай колкото си искаш наоколо. Аз емоции не влагам. Само факти и цифри.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Електрокарче, извади си пръстите от контакта и върви спешно на лекар, защото с главата не си никак добре! По цял ден се обясняваш, като ученичка как на ток било по-по-най. Неприкритата злоба и ментални проблеми се мъчиш да ги прикриваш с това, че уж си се подигравал, а то си е ментално заболяване откъдето и да го погледнеш. С теб няма нъжда никой да се подиграва, защото си подигравка на природата. С подобно поведение и болни амбиции, можеш само да отвратиш хората, които нямат нищо против ел.коли
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 и 11 ( преди 11 месеца )
    Твърдението ми се основава на факти и тенденции. Също така е стъпило на здрава логика, а не на емоции, като при вас. Ще ми обясниш ли логиката, защо някой би избрал да си купи скъпо синтетично гориво което е поне два пъти по-скъпо от обикновеното, вместо да си зареди безплатен ток от онзи излишния от възобновяемите източници? Така ще трябват 10 пъти по-малко възобновяеми източници за изминаване на същото разстояние и няма да има нужда от излишни заводи за производство на CO2 и водород.
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 и 12 ( преди 11 месеца )
    Всъщност омразата замайва вашите мозъци и не успявате да направите разлика между подигравка и агресия. Едното е проява на чувство за хумор от наша страна а другото е проява на омраза към електромобилите и всичко различно от ДВГ от ваша страна. При положение че тезата ми е, че забраната за двг през 2035 година ще е безсмислена, защото клиентите ще ИЗБЕРАТ електромобилите още през 2025 когато цените се изравнят, а японците са проспали в момента, агресия или подигравка е?