IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda се присъединява към японския алианс за биогорива

Toyota, Suzuki и Subaru вече активно работят върху продукти от ново поколение

Ако в Европа (поне засега) биогоривата не са убедили институциите, на другия край на света - в Япония, най-големите автомобилни производители вече са създали истинска изследователска асоциация. Тя беше основана през юли 2022 г. от Toyota, Suzuki, Subaru и Daihatsu, като сега към нея се присъединява и Mazda.


Mazda двигател


Целта на асоциацията е да създаде по-малко замърсяващи и по-ефективни горива чрез използването на биомаса и производството на биоетанол чрез „рециклиране“ на въглероден диоксид. Следователно, не се разглеждат само биогорима, тоест тези, които са произведени от растителни отпадъци, но и така наречените e-Fuesl, получени чрез „улавяне“ на CO2 и сложен промишлен процес.

Това означава, че докато Mazda и другите японски производител продължават усилията си за електрификация, те също така ще търсят други начини за постигане на въглеродна неутралност. Работата по проекта започна преди месеци, като асоциацията подписа споразумение с град Окума (префектура Фукушима) за изграждането на няколко фабрики.

Съобщението на Mazda едва ли е изненадващо, особено като се има предвид, че Toyota и Subaru (заедно с Kawasaki и Yamaha) обявиха в края на 2021 г. намерението си да създадат алтернативни решения за спасяване на двигателя с вътрешно горене.

Toyota също участва известно време в проекти за водородни горивни клетки и двигатели с вътрешно горене, също задвижвани от водород, докато Mazda разработи агрегата 1.5 SkyActive-D, задвижван от биодизел. Двигателят е поставен на Mazda2, която участва в шампионата Super Taikyu.


0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 3 ( преди 1 година )
    В момента има предсерийни литиево-йони батерии със специфичен капацитет (и по тегло, и по обем) два пъти по-голям от сегашните на Тесла. Да ти обяснявам ли какво означава това?
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Ново за теб ( преди 1 година )
    Казваш че 1000 коня от настоящите ли ти е военни батерии са ти малко и не ти достигат и искаш поне 5 000 коня, правилно ли съм те разбрал? Май не прочете съседната статия кой е най-бързият сериен suv с 1000 коня, ускорение под 2,5 секунди до 100 и над 300 км в час, който харчи градско 2,80 лв на 100 км. Твоя автомобил по-бърз и икономичен ли е? В момента в който електромобилите станат просто по-евтини от двг, играта е свирена дори с настоящите батерии, а развитието им въобще не е спряло.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ново 20 ( преди 1 година )
    Сега пък биогорива.....демек биодизел. Няма лошо. Обаче какво ли не измислят хората всякакъв маркетинг и нови термини само и само да не им се налага да правят истинско R&D и съвременен автомобил на ток. Кога най после ще се вземат в ръце и да измислят някакви мощни батерии? То е ясно че с литиевите до никъде няма стигнем. Трябва да се измисли нещо по мощно, по леко, по издържливо и по евтино и да е без редки метали в него.
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно безсмислено упражнение е със слънчевата енергия да произведеш ток, с който да ловиш въглероден диоксид от въздуха в едно предприятие, а с другата половина от енергията да разграждаш вода чрез електролиза за да произвеждаш водород във второ предприятие, а после в трето предприятие да ги смесваш и да произвеждаш от тях течни горива което пак иска енергия, за да ги изгориш накрая в двг за да минеш 100 км, вместо с тази слънчева енергия директно да заредиш електромобили да минат 1000 км
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Биомаса значи да гориш дърва а да улавяш цо2 кажете ми как се лови въздух в балони ли