Какво искат жените? За огромното мнозинство от мъжете отговорът на този въпрос би бил като преминаване през минно поле, но когато въпросът е „Какво искат жените от колите си“, нещата стават много по-ясни.
Поне такова е заключението на международно проучване, направено от южноафриканска застрахователна компания сред дами от журито на Женски световен автомобил на годината (Women's World Car Of The Year, WWCOTY), информира Autoevolution.
Представителят на Сърбия в журито на WWCOTY събра отговорите от 14 000 интервюта с жени, свързани с автомобилите. И характеристика номер едно, според това проучване, е безопасността.
И това не е учудващо, защото жените са мислили за подобрения, свързани с безопасността в автомобилите преди много години. Дамите дори са измислили някои от тях. Неща като мигачи, стоп-светлини, чистачки, огледала за обратно виждане, ръководство с инструкции или GPS, са все женска работа.
Мнозинството от анкетираните наблягат на автомобилните опции, ориентирани към безопасността и позицията на седене (повдигнатата позиция се счита за по-желана).
Практичността, производителността и пространството също са от съществено значение за дамите, които поемат волана в свои ръце. Жените обръщат внимание на функциите за безопасност като камери за обратно виждане, наблюдение на мъртвите точки и други помощни средства за шофиране. Това не означава, че функциите за комфорт (джобове за съхранение, поставки за чаши или климатик) не се вземат предвид, казва представителят на Виетнам в журито на WWCOTY.
Не всичко опира до сигурността на изживяването при шофиране, а аспекти като икономия на гориво и външен вид (отвътре и отвън) също са важни. Надеждност, управление, производителност или въздействие върху околната среда, всички тези характеристики са в списъка с отметки на жените, когато избират автомобил.
Методът, ориентиран към разума, надделява над емоционалния фактор - нещо, което силно противоречи на градските легенди, поп културата и митове за плиткомислещите жени шофьори. Когато става въпрос за автомобили, момичетата следват главите си пред сърцата си, твърди чилийският представител в журито.
Когато жените поставят логиката пред емоциите, те предпочитат да съберат възможно най-много информация, преди да вземат решение. Тук също няма изненада - една смела жена (Дороти Елизабет Левит - британска състезателка и журналистка) написа книга за автомобилите, пълна с ценни инструкции, и това беше преди 114 години, припомня Autoevolution.
Разбира се, едно общо правило не важи за всяка отделна ситуация. В крайна сметка условията диктуват радикални разлики в поведението при закупуване на автомобили. Например, майките търсят ориентирани към децата автомобилни атрибути (безопасността е от първостепенно значение), като допълнително пространство за играчки, аксесоари за деца и дрехи. Специална бележка за „лесен достъп“ се добавя от жени с малки деца, които се нуждаят от столчета за кола, повиване на бебе...
Конските сили не са пренебрегнати, въпреки че не са фактор от най-високо ниво. Поне така сочи информацията от Обединените арабски емирства.
Екологичността също присъства в женския списък с автомобилни спецификации и характеристики, като екологичното превозно средство е на по-високо място сред изискванията на дамите шофьори.