Има различни мнения за това как жените и мъжете избират автомобили. Експерти в областта на психологията казват, че при представителите на силния пол всичко е много по-просто, като те се делят на две основни групи.
Първата включва хора, които се нуждаят от автомобил като инструмент за изпълнение на житейски задачи. Ако градски жител често пътува до природата, тогава той ще избере SUV или кросоувър. За главата на семейството комфортно комби с 5 врати ще бъде разумна покупка. Когато става въпрос за пътуване до работното място, офис-мениджърът ще си купи компактен седан.
Втората група мъже избират автомобили, водени от интуицията, но в същото време развиват психологически комплекси. Ако човек иска да подобри статуса си, той ще си купи престижен кросоувър, дори ако заемът за такава кола влошава финансовото състояние на семейството му.
По отношение на жените обаче всичко е много по-сложно, категорични са психолозите. Основното, което трябва да се има предвид е, че повечето дами имат хаотично мислене. За тях не е толкова важна марката на машината, нейното функционално предназначение или използваните технологии. Основният компонент при избора на автомобил е комфортът и цветът на купето.
Психолозите смятат, че съвременните жени избират кола със сърцето си, а не с ума си. Някой се беше пошегувал, че дамите са склонни да си вземат кола, която да си отива с цвета на чантата и това, според експерти, е напълно вярно, тъй като за много жени цветът на колата и формата на купето са изключително важен въпрос. Романтичните представители на по-слабия пол са готови да изберат модел с мощен двигател, но искат интериорът да им създава зона за комфорт и затова ще го напълнят с плюшени играчки и други „женски неща“.
Някои дами, които искат да подобрят статуса си и да се утвърдят в обществото, залагат на голям SUV или голям кросоувър. В същото време, тези, които уважават другите хора, ще предпочетат купе на елитна марка. И именно това разнообразие изключително затруднява психолозите да обяснят женския подход към покупката на кола. Те обаче са категорични, че дамите подхождат далеч по-отговорно при избора си, като в някои случаи колата дори замества със силно мъжко рамо.