fallback

Премиум марка ли е Tesla?

Да, защото е синоним на авангардни технологии и правилно позициониране. Не, защото елегантността и луксът не са в нейната ДНК

Tesla вече е основен играч в глобалната автомобилна индустрия. С повече от 1,3 милиона автомобила, доставени миналата година, това беше 16-ата най-продавана автомобилна марка в света, като изпревари Fiat и след китайската Changan. Обемът се е увеличил с 40% в сравнение с 2021 г., което означава, че това е второто най-добро представяне в глобалните Топ 25, надминато само от BYD със 152%, пише в свой анализ за Motor1 Фелипе Муньос, главен експерт в JATO Dynamics.

Докато моделите на Tesla набират популярност, марката среща все повече съперници на пазара. Американската марка е сравнително млада в сравнение традиционните, които произвеждат коли от век. Въпреки това няма как да бъде избегнато сравнението с останалите компании, някои от които принадлежат към масовия пазар, докато други са част от премиум-сегмента.

Дали обаче колите на Tesla са истински премиум автомобили? Нека да видим заедно какво попада в това определение и какви характеристики, напротив, се отклоняват от него.

Премиум – да

Основната причина за поставянето на Tesla в премиум сегмента е позиционирането на нейните автомобили, което включва не само цената, но и начина, по който компанията представя продукцията си пред обществеността и характеристиките, върху които се фокусира. Тя е призната за иновативен и авангарден автомобилен производител в сравнение с други марки, когато става въпрос за технология и ефективност на електрическите превозни средства.

Това позициониране и имиджът, на който се радва сред обществеността, позволява на Tesla да определя цените на колите си на същото ниво като други премиум марки автомобили като Mercedes или BMW. Основният конкурент на Model 3 на пазара не е Toyota Camry, а Mercedes-Benz C-Class, въпреки че електромобилът на Tesla е доста беден по отношение на джаджи и интериорни детайли.

Като иновативен и алтернативен избор за много потребители, Tesla може безопасно да играе и от двете страни на индустрията - премиум и мейнстрийм. Фактът, че тези автомобили разполагат с нещо наистина ново и по-добро от средното, което предлагат настоящите EV (електрически превозни средства), е добра причина Model 3, S, Y и X да бъдат позиционирани сред първокласните превозни средства.

Премиум – не

От друга страна, съществува субективното определение за премиум автомобил. Той обикновено се свързва с германското трио Audi, BMW и Mercedes-Benz. Техните автомобили струват повече, защото имат по-добри дизайн и задвижвания, по-модерни функции и просто защото са синоним на „ексклузивност“. Техният успех вдъхнови много други производители на автомобили да излязат на този доходоносен пазар - Lexus на Toyota, Acura на Honda, Infiniti на Nissan, Genesis на Hyundai, Lincoln на Ford, Cadillac на GM и препозиционирането на Alfa Romeo, Volvo и Jaguar.

Интериорът на Tesla не е елегантен. Той може да представи много интересни решения от шофиране и софтуерна гледна точка, но е далеч от този на нормален премиум автомобил. Арматурното табло е не само просто, но понякога е и лошо по отношение на усещането за качество. Седалките също са на крачка назад.

Разбира се, това е субективен въпрос. Качеството на една кола се определя от много различни фактори, които варират от шофьор до шофьор. Важната част от историята е щастието и удовлетворението на тези, които карат въпросния автомобил.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е, някак си няма екслузивност, лукс. До Бентли, Майбах, Ролс, ЕС класа, 7ма серия, А8 е като един дрипав изтърсак. Цената и технологиите не правят премиум, липсата на качество още по малко
  • #7
    До 4 ( преди 1 година )
    А най-смешното ми е когато някой започне да коментира автопилота на тесла и твърди че москвич има по-добър автопилот от тесла защото автопилота на москвич никога не е правил катастрофа. Как въобще ти дойде на ума да сравняваш автопилота на тесла с каквото и да е друго, след като той просто няма аналог? Кажи ми един единствен автопилот на който можеш да зададеш крайна точка и той да те закара напълно самостоятелно, преминавайки през отбивки, регулирани и нерегулирани кръстовища и светофари?
  • #6
    До 4 ( преди 1 година )
    Тесла е любима марка на хора които разбират и се интересуват от техника и автомобилни технологии, а не на дивани специалисти които се интересуват от кожата на дивана и неговите шевове както и от качеството на тапицерията. Тесла използва най-добрите технологии и материали, като разполага с най-добрите специалисти по материалознание в света който измислят специални нови не съществува ли досега сплави и материали. Резултатите от краш тестовете го доказват.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    тесла = корито с батерии
  • #4
    Сглобки с луфтове ( преди 1 година )
    Премиум марка ли е Tesla? Не, не е , защото под премиум , разбираме най-доброто. Най-добрите материали, най-богато оборудване, най-много екстри и глезотии, удобен, просторен интериор, върхов двигател и т.н. При тесла съм забелязал кофти сглобки с луфтове, а за автопилота няма нужда да коментираме какво се случва...
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не бива да се бърка лукс с премиум. Не са едно и също и никога не са били. Това са две съвсем отделни понятия които понякога се презастъпват. Премиум означава скъпо и надценено спрямо останалите. Клиентите са склонни да платят по-високата цена не само заради качество и лукс. А лукса по принцип е скъпо удоволствие. Тоест луксозните стоки по подразбиране са премиум, защото са скъпи. Но скъпите стоки не винаги са луксозни. Tesla е premium, но не е луксозна. Ниско качество с висока цена.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Модел X и Модел S може и да имат премиум черти, X и Y нямат почти нищо общо с премиум, нито окачване нито шумоизолация нито какъвто и да било комфорт.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла не е премиум , Тесла е марката , която разбърка тестето , и която е трън в г,,@ на всички копейкопоклоннци и чаршафи !
fallback
Последни