IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо системата Start/Stop може да не работи

Тези действия ще ви помогнат да откриете източника на проблема

Системата Start/Stop понякога може да създава проблеми, които са трудни за диагностициране. Затова трябва да сте наясно как да установите дали повредата е в акумулатора или в самата система.


Start Stop система


Start/Stop (S-S) вече е почти незаменима в съвременните автомобили за намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2 в съответствие с екологичните стандарти.  Ако обаче системата не се активира, това може да доведе до объркване: дали причината е в дефектна батерия или в повреда на системата S-S? Ето едно ръководство, което ще ви помогне да изясните ситуацията.

Признаци за неизправност на системата 

Start/Stop е механизъм, който работи само при определени условия. Ако системата изглежда неактивна, е необходимо да се извършат няколко проверки.
Първо, ако системата не се активира, но колата стартира нормално, това означава, че проблемът вероятно не е свързан с 12-волтовия акумулатор. Има няколко причини, които могат да обяснят това временно деактивиране, като например екстремни климатични условия или дефектен сензор (спирачка, предпазен колан и др.).

След това може да светне индикаторна лампа на таблото. Оранжева лампа или съобщение, сигнализиращо за проблем със S-S, е ясен индикатор за неизправност. Проблемът може да се дължи на сензор или да изисква актуализация на софтуера за управление. Системата разчита на акумулатор в добро състояние. Ако той е износен или слабо зареден, S-S може да бъде деактивирана, дори ако автомобилът функционира нормално.

 
Start Stop акумулатор   
 

Когато проблемът е в акумулатора на автомобила, симптомите често са по-широки и засягат други части на автомобила, освен системата Start/Stop. Например, ако колата не пали или двигателят има затруднения при стартиране, много вероятно е акумулаторът да е разряден или да е в края на жизнения си цикъл. По-слабо осветление на фаровете, шумове от радиото или неправилно функциониране на електронните системи са признаци за слаб акумулатор.

Важно е да се помни, че акумулатор в добро състояние трябва да има напрежение от най-малко 12,4 V. Ако напрежението е под 12 V, вероятно е време за нов акумулатор. Прост тест с мултицет може да потвърди тази диагноза.

Диагностика и решения

Ако срещнете някой от тези проблеми, няколко стъпки могат да ви помогнат да определите причината. Започнете с проверка на състоянието на акумулатора от специалист или използвайте мултицет. Дефектния акумулатор трябва да бъде подменен незабавно, за да се предотврати пълна повреда. Консултирайте се с ръководството за експлоатация на автомобила, за да се уверите, че са изпълнени всички необходими условия за активиране на Start/Stop, като нивото на заряд на акумулатора и околната температура. Ако акумулаторът е в добро състояние, но Start/Stop все още не работи, електронна диагностика може да идентифицира кодовете за грешки, свързани със системата.

Ако колата Ви не пали или има явни признаци на електрическа повреда, препоръчително е да се обърнете към механик за подробна проверка. Ако системата остава неактивна въпреки доброто състояние на акумулатора, също се препоръчва да се обърнете към специалист, за да избегнете скрити механични или електронни проблеми.
 
  

0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Не работи понякога,когато или не е загряла колата зимата и и трябва първо да загрее двигателя и така пази и акумулатора или през лятото когато е включен климатика и изисква повече енергия.
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Най-честата причина да не се включва е , че двигателя не е заграял все още! При незареден достатъчно акумулатор се появява надпис, че това е причината за неактивността на системата.