fallback

Премиум марка ли е Tesla?

Да, защото е синоним на авангардни технологии и правилно позициониране. Не, защото елегантността и луксът не са в нейната ДНК

Tesla вече е основен играч в глобалната автомобилна индустрия. С повече от 1,3 милиона автомобила, доставени миналата година, това беше 16-ата най-продавана автомобилна марка в света, като изпревари Fiat и след китайската Changan. Обемът се е увеличил с 40% в сравнение с 2021 г., което означава, че това е второто най-добро представяне в глобалните Топ 25, надминато само от BYD със 152%, пише в свой анализ за Motor1 Фелипе Муньос, главен експерт в JATO Dynamics.

Докато моделите на Tesla набират популярност, марката среща все повече съперници на пазара. Американската марка е сравнително млада в сравнение традиционните, които произвеждат коли от век. Въпреки това няма как да бъде избегнато сравнението с останалите компании, някои от които принадлежат към масовия пазар, докато други са част от премиум-сегмента.

Дали обаче колите на Tesla са истински премиум автомобили? Нека да видим заедно какво попада в това определение и какви характеристики, напротив, се отклоняват от него.

Премиум – да

Основната причина за поставянето на Tesla в премиум сегмента е позиционирането на нейните автомобили, което включва не само цената, но и начина, по който компанията представя продукцията си пред обществеността и характеристиките, върху които се фокусира. Тя е призната за иновативен и авангарден автомобилен производител в сравнение с други марки, когато става въпрос за технология и ефективност на електрическите превозни средства.

Това позициониране и имиджът, на който се радва сред обществеността, позволява на Tesla да определя цените на колите си на същото ниво като други премиум марки автомобили като Mercedes или BMW. Основният конкурент на Model 3 на пазара не е Toyota Camry, а Mercedes-Benz C-Class, въпреки че електромобилът на Tesla е доста беден по отношение на джаджи и интериорни детайли.

Като иновативен и алтернативен избор за много потребители, Tesla може безопасно да играе и от двете страни на индустрията - премиум и мейнстрийм. Фактът, че тези автомобили разполагат с нещо наистина ново и по-добро от средното, което предлагат настоящите EV (електрически превозни средства), е добра причина Model 3, S, Y и X да бъдат позиционирани сред първокласните превозни средства.

Премиум – не

От друга страна, съществува субективното определение за премиум автомобил. Той обикновено се свързва с германското трио Audi, BMW и Mercedes-Benz. Техните автомобили струват повече, защото имат по-добри дизайн и задвижвания, по-модерни функции и просто защото са синоним на „ексклузивност“. Техният успех вдъхнови много други производители на автомобили да излязат на този доходоносен пазар - Lexus на Toyota, Acura на Honda, Infiniti на Nissan, Genesis на Hyundai, Lincoln на Ford, Cadillac на GM и препозиционирането на Alfa Romeo, Volvo и Jaguar.

Интериорът на Tesla не е елегантен. Той може да представи много интересни решения от шофиране и софтуерна гледна точка, но е далеч от този на нормален премиум автомобил. Арматурното табло е не само просто, но понякога е и лошо по отношение на усещането за качество. Седалките също са на крачка назад.

Разбира се, това е субективен въпрос. Качеството на една кола се определя от много различни фактори, които варират от шофьор до шофьор. Важната част от историята е щастието и удовлетворението на тези, които карат въпросния автомобил.

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла е еталон в много отношения, които хората ценят и са готови да плащат горница (премиум) за тях. Задвижване, икономичност, деградация на батерията, софтуер, окачване, краш тестове, удобство на седалките, оползотворяване на пространството, зарядна инфраструктура, ниски цени на зареждане, цена на препродажба. Със сигурност много повече от минимума, за да се нарече премиум. А за бабичките, които повтарят диветини от преди 10 години - Тесла вече е еталон и по качество в Шанхай и Грюнхайде.
  • #27
    Гост ( преди 1 година )
    До 17. Правя разлика,но ти явно не.
  • #26
    До Пропов ( преди 1 година )
    Каква е разликата между луксозен автомобил, качествена автомобил и премиум автомобил?
  • #25
    Пропов ( преди 1 година )
    Премиум означава качество пред количество. Внимание към детайла и материалите. Не да ти се измъква волана , дръжките замръзват, забравят да и сложат спирачки...Тесла гони количество, такъв е бизнесмодела на Мъск. Затова колите са далеч от премиум. Кожената тапицерия не е премиум, ако панелите под нея хлопат, скърцат и имат криви фуги защото се бърза при сглобяването. Премиум изключва бързане и претупване нан нещата, а при Тесла точно това правят. Авнгардни да, но премиум не им е в гена.
  • #24
    До 19 ( преди 1 година )
    Тук вече си прав. Всяко намаляване на цените на тесла все повече я отдалечава от премиум сегмента и я вкарва в масовия сегмент. Както е тръгнало скоро тесла ще стане по-евтина и от автомобилите с ДВГ, чиито цени постоянно растат и няма изгледи тази тенденция да спре. От друга страна само от началото на годината досега цената на лития и кобалта спадна наполовина, на медта също се срина доста.
  • #23
    До 21 ( преди 1 година )
    Няма как да е иначе. Всеки при първоначално включване на автопилота слага отметка, което е равносилно на подпис, че е длъжен през цялото време да наблюдава действията на автопилота и при нужда да се намесва, като цялата отговорност си е на шофьора. Включването на автопилота не е задължително, а е по желание. Желание да го ОБУЧАВАШ, като му поправяш грешките. Всяко рязко завъртане на волана или натискане на спирачките или газта изключва автопилота и предава пълния контрол на шофьора.
  • #22
    До 18 ( преди 1 година )
    Зависи как четеш статистиката. Ако гледаш само брой на катастрофите наистина са много. Но ако сравниш колко катастрофи прави автопилота на 1 милиард км. и колко катастрофи правят хората за същото разстояние, излиза, че той шофира по-безопасно от хората и спасява човешки животи. Целта на тесла никога не е била автопилота да е абсолютно безгрешен, защото това е неосъществима цел. Целта е да стане 10 пъти по-безопасен от хората и толкова. Засега е по-добър само от някои шофьори, не от мен и тебе.
  • #21
    Край с тая тема ( преди 1 година )
    Who's responsible if a Tesla on Autopilot kills someone?The driver is still responsible for, and ultimately in control of, the car. The electric vehicle manufacturer clearly places the onus of safety on the driver, but research suggests that humans are susceptible to automation bias, an over-reliance on automated aids and decision support systems. Това е достатъчно и казва всичко - ще преведа за неразбиращите - ако автопилота на тесла те убие, това е ТВОЯ ЛИЧНА ВИНА. СМЯТАЙ !
  • #20
    Еми sorry ( преди 1 година )
    Много трудно мога да предоставя живота си в ръцете на автопилот, по който целия свят плюе, плюс това уважавам себе си и ценя живота си, макар и да живея в тази пробита държава. Страх ме е да се оставя на машина да ме вози с висока скорост както сметне за добре.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Вече не е премиум като се сравни с други сравними електромобили поне в случая с У/3
fallback
Последни