fallback

Премиум марка ли е Tesla?

Да, защото е синоним на авангардни технологии и правилно позициониране. Не, защото елегантността и луксът не са в нейната ДНК

Tesla вече е основен играч в глобалната автомобилна индустрия. С повече от 1,3 милиона автомобила, доставени миналата година, това беше 16-ата най-продавана автомобилна марка в света, като изпревари Fiat и след китайската Changan. Обемът се е увеличил с 40% в сравнение с 2021 г., което означава, че това е второто най-добро представяне в глобалните Топ 25, надминато само от BYD със 152%, пише в свой анализ за Motor1 Фелипе Муньос, главен експерт в JATO Dynamics.

Докато моделите на Tesla набират популярност, марката среща все повече съперници на пазара. Американската марка е сравнително млада в сравнение традиционните, които произвеждат коли от век. Въпреки това няма как да бъде избегнато сравнението с останалите компании, някои от които принадлежат към масовия пазар, докато други са част от премиум-сегмента.

Дали обаче колите на Tesla са истински премиум автомобили? Нека да видим заедно какво попада в това определение и какви характеристики, напротив, се отклоняват от него.

Премиум – да

Основната причина за поставянето на Tesla в премиум сегмента е позиционирането на нейните автомобили, което включва не само цената, но и начина, по който компанията представя продукцията си пред обществеността и характеристиките, върху които се фокусира. Тя е призната за иновативен и авангарден автомобилен производител в сравнение с други марки, когато става въпрос за технология и ефективност на електрическите превозни средства.

Това позициониране и имиджът, на който се радва сред обществеността, позволява на Tesla да определя цените на колите си на същото ниво като други премиум марки автомобили като Mercedes или BMW. Основният конкурент на Model 3 на пазара не е Toyota Camry, а Mercedes-Benz C-Class, въпреки че електромобилът на Tesla е доста беден по отношение на джаджи и интериорни детайли.

Като иновативен и алтернативен избор за много потребители, Tesla може безопасно да играе и от двете страни на индустрията - премиум и мейнстрийм. Фактът, че тези автомобили разполагат с нещо наистина ново и по-добро от средното, което предлагат настоящите EV (електрически превозни средства), е добра причина Model 3, S, Y и X да бъдат позиционирани сред първокласните превозни средства.

Премиум – не

От друга страна, съществува субективното определение за премиум автомобил. Той обикновено се свързва с германското трио Audi, BMW и Mercedes-Benz. Техните автомобили струват повече, защото имат по-добри дизайн и задвижвания, по-модерни функции и просто защото са синоним на „ексклузивност“. Техният успех вдъхнови много други производители на автомобили да излязат на този доходоносен пазар - Lexus на Toyota, Acura на Honda, Infiniti на Nissan, Genesis на Hyundai, Lincoln на Ford, Cadillac на GM и препозиционирането на Alfa Romeo, Volvo и Jaguar.

Интериорът на Tesla не е елегантен. Той може да представи много интересни решения от шофиране и софтуерна гледна точка, но е далеч от този на нормален премиум автомобил. Арматурното табло е не само просто, но понякога е и лошо по отношение на усещането за качество. Седалките също са на крачка назад.

Разбира се, това е субективен въпрос. Качеството на една кола се определя от много различни фактори, които варират от шофьор до шофьор. Важната част от историята е щастието и удовлетворението на тези, които карат въпросния автомобил.

fallback
  • #18
    Абе автопилота е опа ( преди 1 година )
    Жалко ,че официалната информация за крашовете на теслите трябва да си я вади човек година по година. Общо като се тегли чертата случаите са много.
  • #17
    До гостенина ( преди 1 година )
    Правиш ли разлика между луксозен и премиум автомобил? Кажи разликата и дай пример?
  • #16
    До 11 ( преди 1 година )
    И как си представяш че ще стане дори една катастрофа с този автопилот? Смяташ ли че някой някога ще включи тази абсолютно безсмислена екстра и вместо със 140 км в час ще се движа с 60? Е какъв е този автопилот който не може да вземе и една отбивка самостоятелна, а само може да следи автомобилът пред тебе и да внимава да не се блъсне в него? Като ще даваш данни за катастрофи, защо не каза за колко километра са тези катастрофи и колко катастрофи са избегнати за същото разстояние?
  • #15
    Дърводелец ( преди 1 година )
    Моята тесла в сандъка с инструменти е премиум от Практикер.
  • #14
    До 11 ( преди 1 година )
    Пак се извърташ като да не казвам какво. Какво прави mercedes на тези светофари? Може ли да се престрои сам или просто като види червено спира? Да се подигравам ли отново на ниво 3 на автопилота на mercedes който може да шофира само и единствено по-точно определени магистрали и то само ако е светло и слънчево и не вали дъжд? И ако все пак всички тези условия са изпълнени, може да те държи в лентата на магистралата със скорост до 60 км в час. Ти колко пъти си карал с 60 км по магистрала?
  • #13
    Гост ( преди 1 година )
    Тесла била премиум хахахахахахаха
  • #12
    До 9 ( преди 1 година )
    Именно! Сменят кожата на седалките, променят някоя чупка и слагат малко хром и умножават цената по две заради марката и ексклузивността, а не защото автомобилът е два пъти по луксозен или качествен.
  • #11
    от №4 До №7 ( преди 1 година )
    Мерцедес първи разработиха такава система, която се насочва по светофари, знаци, пътна настилка, пътна обстановка и т.н. НО ТЕ НЕ СЕ НАЕМАТ ДА ПОГРЕБВАТ ХОРА, ПУСКАЙКИ НЕЩО НЕДОИЗТЕСТВАНО НА 100% В КОЕТО ДА СЕ УБЕДЯТ ,ЧЕ НЯМА ДА УБИЕ НЯКОГО. КОЛКО ЧОВЕКА УБИХА ТЕСЛИТЕ !? КОЛКО ЧОВЕКА УБИ АВТОПИЛОТА ИМ !? Специално за теб направих проучване и имам отговор : Of the 600+ collisions reported since last summer, 18 have been fatal. Това е за LAST SUMMER.
  • #10
    До 8 ( преди 1 година )
    Точно обратното е. Премиума няма нищо общо с лукса и даже с технологиите. Премиума има общо единствено и само с цената. Както виждаш Тесла може да си позволи високи цени, въпреки че никога не е отричала, че продава некачествения автомобили и все обещава да оправи качеството ... ама друг път
  • #9
    бентли е малко по-не ( преди 1 година )
    съгласен съм с номер 8 , само не съм съгласен с това, че Бентли е някакъв премиум, та това е Файтон с малки разлики.. като се кача вътре не мога да го сравнявам с Ламборджини например, изглежда като обикновенна кола.
fallback
Последни