Skoda произвежда модела Fabia от 1999 година, като оттогава той смени поколение три пъти. Сегашната генерация дебютира през 2021, като чешката марка се отказа от комбито и остави само хечбека. Наскоро Skoda представи версията Fabia 130, посветен на годишнината от създаването на марката.

Струва си да се отбележи, че моделът имаше "напомпана" версия в първото поколение с добавка RS към името си. Интересът към нея не беше особено голям и тя изчезна при смяната на поколенията през 2014. Сега компанията обмисля да върне хот-хеча в гамата си, съобщава Autocar.
Изданието отбелязва, че чешките инженери са ентусиазирани от тази идея, но ръководството на Skoda трябва да бъде убедено, че подобен проект ще се изплати. За целта те ще изчакат за да видят какво ще бъде търсенето на Skoda Fabia 130, която ще излезе в лимитирана серия (точния тираж все още не посочен).

Затова и компанията възнамерява да следи ситуацията на пазара. Струва си да се отбележи, че Skoda Fabia обикновено се представя добре на пазара, като JATO Dynamics съобщава, през първите осем месеца на 2025 в Европа са продадени 71 665 бройки от модела, което е с 5% повече спрямо същия период миналата година.
Все още няма информация за техниката на потенциалния хот-хечSkoda Fabia RS, но се очаква той да бъде по-мощен от Fabia 130. Юбилейната версия е оборудвана с 1.5-литров двигател TSI evo2, чиято мощност е 177 к.с., а максималният въртящ момент е 250 Нм. Той е комбиниран със седемстепенна роботизирана скоростна кутия DSG с двоен съединител. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,4 секунди, а максималната му скорост е 228 км/ч.

Възможно е Skoda да избере 2.0-литров турбо двигател, който е монтиран под капака на Volkswagen Polo GTI. Максималната му мощност е 207 к.с., а въртящият момент е 320 Нм.
Този двигател се съчетава със седемстепенна DSG автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Хот-хечът на VW вдига 100 км/ч за 6.5 секунди, а максималната му скорост е 240 км/ч.
Още снимки на Fabia 130 – вижте в галерията:


0