Чешкият производител Skoda продължава да разширява присъствието си в Близки изток. След като стъпи на пазара в Оман и възобнови дейността си в Катар, сега компанията навлиза и в Саудитска Арабия, където ще се опита да привлече млади шофьори и клиенти, търсещи семейни автомобили.

Плановете на Skoda предвиждат откриването на два дигитални шоурума до края на 2025, към които догодина ще се присъедини и трети, разположен в столицата Рияд. Чехите виждат огромен потенциал в местния пазар, тъй като в момента в страната на 1000 души се падат 135 автомобила. А населението на Саудитска Арабия е около 35 млн жители.
В този регион операциите ще се ръководят от Skoda Middle East, която е дъщерно дружество на Volkswagen Group Middle East. Разположени в Джеда и Ал Хобар, първите два шоурума в Саудитска Арабия обхващат площ от над 1200 квадратни метра.

Най-продаваните марки автомобили в арабската държава днес са Toyota, Kia, Nissan и Ford. Що се отнася до най-успешните модели, списъкът включва Toyota Yaris, Hyundai Accent, Toyota Camry, Hyundai Elantra и Toyota Hilux.
Skoda в момента предлага 12 серии леки автомобили, от които шест се насочват към Саудитска Арабия. Това са седанът Slavia и кросоувърът Kushaq, следвани от Karoq, Octavia, Superb и Kodiaq. Според Skoda ще се предлагат както седан, така и комби версии на Superb.

Справка в уебсайта на Skoda Saudi Arabia също показва, че Octavia ще се продава във високите нива на оборудване, като Octavia RS започва от 164 640 риала. При настоящите валутни курсове това означава 37 820 евро.
С изключение на Superb, всички останали модели вече са налични за конфигуриране, като спортната версия на Kodiaq е най-скъпият автомобил на чешката марка в стандартно оборудване. Клиентите трябва да платят 166 000 риала (38 135 евро) за седемместната версия.


1