IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda приключва с ръчните скорости

Чешката компания вече е информирала служителите в Млада Болеслав за решението

Skoda е на път да се сбогува с един от ключовите елементи, които правят моделите ѝ по-достъпни. Чешката фирма вече е информирала служителите си в централата си в Млада Болеслав за важно решение, което засяга не само чешката, но и други марки от групата Volkswagen. То засяга производството на скоростни кутии.


скоростни кутии


Skoda вече е една от най-важните компании в групата, тъй като не само произвежда автомобили, но и проектира и произвежда най-малките двигатели, използвани във Volkswagen, включително тези, поставяни на най-малките модели на Audi. Едновременно с това чехите са и лидери в производството на скоростни кутии.

Марката обаче също е засегната от новата стратегия да намаляване на разходите на VW Group. След като произведе не по-малко от девет милиона пет- или шестстепенни ръчни трансмисии от 2000 насам, Skoda е на път да се сбогува с тях. Устройството, известно като "MQ 200", е на път да бъде премахнато от производство, но това няма да стане наведнъж, а постепенно, като първо производството ще бъде намалено.

Точната дата е неизвестна, но е известно, че от ноември тази година, според двуседмичното списание на синдиката на Skoda, ще започне постепенното премахване на съществен елемент за по-малките модели на марката, който несъмнено ги прави по-евтини. Но трябва да се вземе предвид и друг въпрос. През 2024 Skoda произведе повече от един милион трансмисии, от които почти 355 000 бяха ръчни, а около 711 000 - седемстепенни автоматични DSG с двоен съединител.

Реалността е, че от известно време продажбите на автомобили с ръчни трансмисии намаляват значително, като се набляга повече на удобството на автоматичните трансмисии. Затова не е изненадващо, че този тип трансмисия изчезва.

Логично е всяко спиране на производството да води до съкращаване на персонала в една от фабриките. Спирането на производството на тази скоростна кутия ще приключи с третата фабрична смяна - нощната, но Skoda засега не обмисля съкращения. Според източници, чешката марка планира да компенсира производството на ръчни скоростни кутии в централния завод в Млада Болеслав с производството на електрически трансмисии.


0 от 500
  • #21
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Иван ( преди 1 месец )
    До 2015 дизела 2.0 ТДИ при ВАГ групата не гореше масло,шестстепенната скоростна кутия е една от най-безпроблемните кутии,кво стана.*** майката на по новите дизели,вече горят масло,сега премахват ръчката за да продължават с автомата с двоен съединител,сервизите са щастливи от тая новина.Времето е такова,новото поколение *** иска колата ако може сама да се движи а през това време да разцъква в Тик Ток.
  • #20
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ще започнат съкращения и в Шкода !
  • #19
    4 rate up comment 14 rate down comment
    dr.v_pamporova ( преди 1 месец )
    Имаме последния модел,,Супърб, прекрасен високотехнологичен автомобил. Зависи как ще го конфигурираш, когато искаш да имаш нови технологии просто ги поръчваш и плащаш за тях. Обслужването в ,,Еуратек,,-Пловдив е удоволствие за клиентите.
  • #18
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Джейкъб ( преди 1 месец )
    Да спират производството въобще срам е да се произвеждат такива ниско технологични бо клуци в 21 век нямат никакви датчици и модерни системи за безопасност симпли клевър че имаш клечка за зъби във скоростния лост а да нямаш система за автоматично спиране
  • #17
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Радвам се,че си разбран човек. Карай хибрид, хвали дизел! Правилно решение! Така има едни дето хвалят Русия,а работят в Щатите и ЕС, или учат в Щатите и ЕС. Блестяща тактика.
  • #16
    11 rate up comment 20 rate down comment
    Алекс ( преди 1 месец )
    DSG е много добра скоростна кутия.Ръчката е отживелица.Логично решение.
  • #15
    21 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То дори вече Оставията мина 70к с екстрите а е евтино направена, тези ще пият и те една студена вода чудя се какво им харесват, ужасни автомобили и хлебят все още от миризливите дизели...
  • #14
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На дълги разстояние се препоръчва на едно два часа шофьорът, а не само и той да слиза и да се разкършва, малко клякания са нужни, защото кръвта се задържа в краката и има повишен риск от инфаркт. Подобно на полетите със самолет, където раздвижването е също важно.
  • #13
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сервизите харесват това. Единствената що-годе безпроблемна конфигурация беше 2.0 дизел и ръчка. Дизела вече гори масло, а ръчка не продават, та сервиза ще захлеби, щото народа си купува "народни коли"
  • #12
    6 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "но за дълги разстояния дизелов мотор с по-голяма кубатура за мен е фаворит !!!Освен това с аналогово табло, а не "таблет" ! "Колко е дълги разстояния? 500? 1000? 1500? 2500? 3500км наведнъж?Повече от 300км без слизане си е мъка, принципно, слиза се за 10-15 мин (една нормална пиш пауза е поне 10мин). В това време колата с голям заряд се дозарежда (за тези 300км е изгубила от 100 до 60%). Така на дълги разстояния реално по-модерните електрички не са по-бавни.