IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо след механиката производители изоставят и класическия автомат?

Автомобилните компании все повече залагат на CVT и роботизирани скоростни кутии

Доскоро автоматичните скоростни кутии с преобразовател на въртящия момент се считаха за еталон за заради удобното превключване, надеждността и устойчивостта на замръзване, задръствания и дълги пътувания. Те могат да издържат до 300 000 км без основен ремонт, понасяйки тежки условия на експлоатация. В последно време обаче повечето автомобилни производители започнаха използват класическата автоматична скоростна кутия само за премиум модели и SUV.


автоматик


Основният недостатък на традиционната автоматична скоростна кутия е увеличеният разход на гориво, който е средно с 20% по-висок в сравнение с ръчните скоростни кутии. За шофьорите това е ненужен разход, а за производителите е трудно да се спазват екологичните стандарти.

Съществуващите стандарти, като Euro 6, изискват минимизиране на емисиите на CO₂. CVT и роботизираните скоростни кутии са по-добри в тази задача, което прави избора на автомобилните производители очевиден.

Друга причина е цената:

• автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент: най-високата цена, надеждна, но скъпа;

• CVT: два пъти по-евтин, икономичен, но има ограничения на ресурсите;

• Робот (DCT): с една трета по-евтин, компактен, осигурява бързо превключване, но по-малко надежден.

Днес автомобилните производители се придържат към принципа "да издържат гаранцията, след това собственикът да се оправя". CVT и роботите се вписват идеално в тази схема - през първите години те работят безпроблемно, след което изискват скъпи ремонти, което води до по-честа смяна на автомобилите от собствениците, осигурявайки на марките стабилен оборот.

Издръжливите кутии за преобразуватели на въртящия момент пречат на този модел, тъй като издържат дълго време и не насърчават клиентите да се връщат за нови автомобили.

Ситуацията варира в различните държави. В Китай строгите екологични разпоредби почти напълно елиминираха автоматичните скоростни кутии. И съответно местните производители вече предлагат дори в чужбина само модели с вариатори и роботи, които не винаги са адаптирани към съответните условия.

В същото време обаче в Европа високите цени на горивата правят спестяването на разходи приоритет, като мекият климат позволява използването на по-малко надеждни скоростни кутии. Изключение правят северните държави, където експлоатационният живот на трансмисията е много по-важен, така че много шофьори продължават да оценяват класическите автоматични трансмисии.

Ако шофьорите продължат да търсят автоматици с преобразувател на въртящия момент, тогава най-вероятно производителите ще ги запазят само за нишови сегменти - SUV и автомобили от премиум клас, докато масовите модели ще останат на CVT и "роботи", отговарящи на екологичните стандарти и намалявайки производствените разходи.


0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    ЕЕМ ( преди 2 месеца )
    CVT е пълна трагедия, за градско шофиране е ок, но извън града е ужас.
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    dinoas ( преди 2 месеца )
    Основната причина е в това че модерните скоростни кутии имат доста по къс живот, по този начин изкуствено стимулират закупуването на нов автомобил. Повечето хора ако имат повреди с по високи цени- продават наличният автомобил и закупуват нов
  • #12
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Е то е ясно - по добре 10 год. премиум от нова чупейка. Премиума има вложени материали и ноу хау да носят радост и то дълго време. Да караш и да се чустваш готино, съответно да инвестираш в поддръжка с идеята да задържиш колата дълго. Има го и еко ефекта. Кое е по добре за планетата - да изхвърлиш 4 коли за 20 години или да поддържаш 1. Щото тия новите ширпотреби изкарват има - няма 5 години. Така са сметнати като материали и технологии.
  • #11
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Гошко ( преди 2 месеца )
    Само "ръчката" признавам, имам си такава, дано си я карам още 20 години поне...
  • #10
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И пари да ми дават, няма да си купя кола със CVT. Това е като надуваемата жена, евтино и върши работа, ама кеф в него няма.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Петърчо, едва ли предполагаш колко си ***!
  • #8
    7 rate up comment 33 rate down comment
    до по-долния ( преди 2 месеца )
    Европейците винаги са карали ръчка щото са скъсаци.
  • #7
    12 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    2.0 TDi или TSi заедно с DSG и няма грижи за 250-300 хил.
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 1 - Субару предлагат ръчни скорости, в моделите които се търсят с ръчни скорости - BRZ и WRX. Другите им модели клиентите ги искат с автомат. При условие, че основните им пазари САЩ, Канада, Азия, искат автоматици, Европа над 80% от клиентите искат автоматици, защо им е за някакъв малък % който евентуално ще поиска ръчка да нарушават целия процес на доставки и производство и хардуерни и софтуерни промени?Прихода който ще имат от няколко бройки с ръчка,не оправдават разходите за това
  • #5
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако вземат да правят CVT-тата с възможност за фалшиви скорости като на Субару, няма проблем. Предполагам, че вече са достатъчно здрави. На Toyota това дето го слагат в хибридите се казва e-CVT, но то няма ремък/верига и затова е здраво. Ама пак не дава кой знае какво ускорение за злобни изпреварвания. DCT са кофти избор за движение с ниска скорост в задръстване, че търкат съединители. Тия дето са с мокри съединители, вероятно са по-издръжливи. Иначе хидротрансформаторите са добри, ама няма вече.