IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Брюксел се съгласява с използването на биогорива

Шумно обявената забрана на продажбата на нови коли с ДВГ от 2035 г. няма да се състои

Европейската комисия е готова да приеме исканията на Италия, Германия и други скептично настроени към забраната на ДВГ от 2035 г. държави. По информация на агенция Reuters, изпълнителният орган на ЕС вече преразглежда плановете си и ще позволи продажба на конвенционални двигатели, ако те се захранва с горива, които са определени като „климатично неутрални“.


ЕС - екология


За целта ЕК вече планира да създаде „нов тип превозни средства“ за Европа, които работят само с горива с нулеви вредни емисии. Тези превозни средства трябва да използват технологии, които не им позволяват да се движат, ако се зареждат с други горива. Те включват „индукционна система за зареждане с гориво“, която би попречила на автомобилите да запалят, ако не работят с неутрални горива.

С този ход властите в Брюксел се опитва да преодолеят задънената улица, създадена в Съвета на ЕС, където Италия, Германия, Полша и още няколко държави, сред които е и България, казаха „не“ на изцяло електрическото задвижване за автомобилите, продавани след 2035 г. и поискаха позволяване на използването на био и синтетични горива, както и на водород.

Очакваше се, че гласуването на забраната на продажба на автомобили с ДВГ е само формалност, но то така и не се състоя след протеста, воден от Германия и Италия. Автомобилните производители, на свой ред, поискаха властите в ЕС да се ангажират повече в сектора.

„Европа и нейната автомобилна индустрия са в повратна точка. Предизвикателствата са огромни, както и натискът върху автомобилната индустрия. Днес европейските производители на автомобили са изправени пред много асиметрично предизвикателство. Вече не сме в челните редици на технологичната надпревара. В същото време, тъй като стимулите за закупуване на превозни средства с нулеви емисии намаляват в ЕС, виждаме огромна подкрепа за нашите конкуренти в Китай и САЩ", заяви Лука де Мео, президент на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA).


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Я пак си помисли коя централа изисква по-малко инвестиции, няма нужда от гориво но въпреки това за всеки инвестиран лев доставя повече енергия и за много по-кратко време след инвестицията. В АЕЦ Белене вече са инвестирани 4 милиарда, като се инвестира вече 50 год. Но не са произвели и 1kWh. Миналата година са инвестирани 500 милиона в 400MW фотоволтаици, които днес вече произвеждат и свалят цената на тока. Тази година ще произведат 520 000MWh достатъчни за 250 000 електромобила и така 30 год.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Общо взето същото като водорода по липса на ефективност и ползване на излишъци от ток но поне така или иначе е пълно с бензиностанции а водородните коли са най-скъпи
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Фотоволтаици са за балъмите в Европа има огромни атомни мощности и потенциал за още повече.Цената на квтч е 20 стотинки няма никкаъв смисъл да инвестирам във волтаици и перки
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Предвид увеличаващите се всяка година инсталирани мощности от възобновяеми източници, засега само през пролетта, а скоро и през лятото почти всяко денонощие през което пече слънце ще има поне по няколко часа в които цената на електрическата енергия ще е изключително ниска и с нея ще могат да се зареждат електрическите автомобили. Само през зимата ще е скъпо да се кара на ток. За сметка на това синтетичните горива ще са скъпи по всяко време на денонощието и годината.
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Целта да се запази Двг е основно на германция защото тя държи технологиите там.Първо с иьмисленият патент на Ото който не е негов до глопостта с дизелите до производителите на бутаалца клапани колеца Махле Шлафлер Шайзер и тн.Двг умре ли а той е умрял и Германция го следва те друго нямат нито батерии нито ядрени технологии нито реактивни двигатрли няма ги никъде.
  • #1
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма такава смешка на гърба на блокиращите държави. ДВГ със синтетични горива е много по-скъпо решение от електромобил, дори със сегашните цени на електромобилите. А към 2035 техните цени ще са спаднали, а синтетичните горива няма да са мръднали, защото самият им принцип на създаване не позволява ниска цена. Но ако това ще е цената да се забранят фосилните горива - давайте, пък ще се посмеем и пак ще стигнем до същата цел.