IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Брюксел се съгласява с използването на биогорива

Шумно обявената забрана на продажбата на нови коли с ДВГ от 2035 г. няма да се състои

Европейската комисия е готова да приеме исканията на Италия, Германия и други скептично настроени към забраната на ДВГ от 2035 г. държави. По информация на агенция Reuters, изпълнителният орган на ЕС вече преразглежда плановете си и ще позволи продажба на конвенционални двигатели, ако те се захранва с горива, които са определени като „климатично неутрални“.


ЕС - екология


За целта ЕК вече планира да създаде „нов тип превозни средства“ за Европа, които работят само с горива с нулеви вредни емисии. Тези превозни средства трябва да използват технологии, които не им позволяват да се движат, ако се зареждат с други горива. Те включват „индукционна система за зареждане с гориво“, която би попречила на автомобилите да запалят, ако не работят с неутрални горива.

С този ход властите в Брюксел се опитва да преодолеят задънената улица, създадена в Съвета на ЕС, където Италия, Германия, Полша и още няколко държави, сред които е и България, казаха „не“ на изцяло електрическото задвижване за автомобилите, продавани след 2035 г. и поискаха позволяване на използването на био и синтетични горива, както и на водород.

Очакваше се, че гласуването на забраната на продажба на автомобили с ДВГ е само формалност, но то така и не се състоя след протеста, воден от Германия и Италия. Автомобилните производители, на свой ред, поискаха властите в ЕС да се ангажират повече в сектора.

„Европа и нейната автомобилна индустрия са в повратна точка. Предизвикателствата са огромни, както и натискът върху автомобилната индустрия. Днес европейските производители на автомобили са изправени пред много асиметрично предизвикателство. Вече не сме в челните редици на технологичната надпревара. В същото време, тъй като стимулите за закупуване на превозни средства с нулеви емисии намаляват в ЕС, виждаме огромна подкрепа за нашите конкуренти в Китай и САЩ", заяви Лука де Мео, президент на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA).


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    А колко пъти ще трябва да ти се обяснява че за нетното производство на енергия за изминаване на 13 000 км годишно колкото е средностатистическия пробег в Европа, са необходими само 10 квадратни метра фотоволтаици? На това ли му казваш малко производство? Това е площ по-малка от площта на едно паркомясто за автомобил и тези фотоволтаици могат да бъдат инсталирани на произволен покрив на произволно място, за да върнат в мрежата употребената от електромобила за годината енергия.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Е нали точно за това е електроенергийна система. Система! Не става само с вятърни или само със слънчеви централи. Както виждаш без съхранение Германия успяха да стигнат само до 50% ВЕИ в микса си за последните три-четири години. Сега единствения вариант да вдигнат този процент са батериите, които започнаха да инсталират масово. Електромобилите също ще помогнат, защото на практика са батерии на колела. Много по-лесно е да се направи софтуер за тях, отколкото заводи за синтетични горива.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Иван ( преди 1 година )
    Те не казват,че горивото няма да замърсява,а че ще компенсират замърсяването чрез улавяне на со2. Всичко е за пари,на никой не му пука за околните.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    прочети коментар 11 и не ме занимавай повече с глопусти щото ми губиш минути от живота
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    "Цената на квтч е 20 стотинки няма никкаъв смисъл да инвестирам във волтаици и перки" разбира се че няма смисъл да инвестираш. Тя системата не работи така както си я представяш. За да печели някой от фотоволтаици и перки, задължително условие е да има и такива като тебе, които да му дават парите си без да мислят. На мен фотоволтаиците на покрива досега не са ми попречили за нищо и трета година не съм ги пипнал. Ако ми позволят да връщам в мрежата, ще инсталирам фотоволтаици и за тебе.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Радионуклидите естествебо се използват в радиомедицината като белязани атоми в ядрените оръжия и тн.Така че не са само Аец които имат нужда от гориво.А вятърните перки и панели освен че произврждат малко ток не стават за нищо друго безполезни са
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И колко гориво от цо2 и хайдроджен ще синтезираш като естествебите бензин дизел мазут керосин имат по 20 въглеродни наситени атома.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Ванката ( преди 1 година )
    Иване, за да е синтетично и екологично чисто една гориво, то трябва да е произведено с въглерод извлечен от въглеродния диоксид, плюс водород, който пък е извлечен от електролизата на вода. И двата процеса са адски енергоемки, а за тях трябва да се използва единствено и само зелена енергия. Проблемът е, че е необходима 10 пъти повече енергия за производство на синтетично гориво за изминаване на 100 км, отколкото ако тази енергия бъде заредена в електромобил. Сметката за зареждане ще пресяда!
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе с 2 думи пак си е забрана за ДВГ с малко изключение като такива горива доколкото знам имат желание да ползват основно производители на суперколи а не Дачия, Сузуки или Шкода..
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 1 година )
    Няма да са синтетични горивата ами същите като тези които сега ползваме. Ще сложат устройство което позволява зареждане само със специален пистолет и ще "улавят"някъде со2 уж за да ни го сложат като добавка към цената. Хитри, хитри мошениците.