IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai ще продължи да използва физически бутони

Шефът на дизайна на компанията смята, че са по-безопасни

Корейската компания Hyundai се ангажира да използва традиционни контроли още много години, заяви Санг Юп Лий - ръководител на Hyundai Global Design Center, при представянето на новото поколение на Kona и Kona Electric.

 

Hyundai бутони-2

 

„Използвахме физическите бутони значително през последните няколко години - каза шефът на дизайна в компанията пред Cars Guide. - Не казвам, че всички екрани са лоши и трябва да бъдат премахнати, но са по-тромави и разсейват шофьорите за по-дълго време. Когато шофирате е трудно да ги контролирате, а е по-лесно да усетите физическите бутони. Те са много по-безопасни от дигиталните. За мен бутоните, свързани с безопасността, трябва да са твърди.“

Наскоро Санг Юп Лий бе обявен за „Дизайнер на годината“ от Autocar заради ролята си в разработката на IONIQ 5 и други модели. Признанието се дава за оказано значително влияние в света на автомобилния дизайн не само през предходната година, но и през цялата кариера.

 

Hyundai-1

 

Лий каза, че физическите бутони ще продължат да се използват, особено когато става въпрос за климатични и аудио контроли. В същото време обаче той признава, че сензорните екрани ще бъдат новото нормално в автономните автомобили от ниво 4.

„Ще продължим да имаме физически бутони - каза той. - Когато става дума за автономно шофиране от ниво 4 обаче, тогава всичко ще е със сензорни. Но до тогава, както казах, когато става въпрос за шофиране, най-безопасно е очите ви да са насочени към пътя и ръцете ви на волана.“

 

Hyundai бутони

 

Миналата година резултатите от шведско автомобилно проучване подкрепиха думите на Лий, че сензорните екрани са не само по-трудни за навигация, но принуждават шофьорите да откъсват очи от пътя за по-дълго, отколкото трябва. Участниците се бореха да изпълняват прости задачи бързо, което беше лесно в по-старо превозно средство с традиционни бутони и циферблати.

От базовите модели до най-скъпите луксозни автомобили сензорните екрани са станали масови, отбелязва Carbuzz. Някои превозни средства имат контроли, които принуждават водача да се потопи в подменютата, за да промени просто температурата. И защо? Защото намалява разходите и спестява пари на производителя.

 

 

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 година )
    Карам чисто ново кади дизел дсг, колата върви чудесно, всичко е ок, обаче *** електроника разваля всичко.Всеки път след старт се налага да спирам стартстопа и и лейн асиста ръчно.Отделно , например да нулираш дневния километраж трябва да влезеш в менюто.Адаптивният пилот е много добър, обаче трудно се обслужва без да си отклоняваш вниманието, което е опасно.*** екрани,светят ти в очите вечер, и всичко заради евтинджос.Климатика е с тъч скрийн, трябва да се втренчиш в него, кото не е добро
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сензорните екрани са 10 пъти по-евтини от физическите копчета, а се пробутват като супер-дупер хай-тек. А сега познай, защо предпочитат да ти пъхнат китайски таблет от 50 кинта пред нормални контроли, ти да платиш 5 бона отгоре и да си мислиш, че караш совалка. Така беше с първите Дачия Спринг - базовата беше 32 хиляди и нещо, а скъпата 39 хиляди, щото има таблет и камера за заден ход.
  • #1
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Ганчовец ( преди 1 година )
    да, малко разум накрая. Сензорните екрани, както и смартфоните са супер удобни в ссътояние на покой, но в движение отнемат вниманието от пътя. не че нещо, но едно време можехме да пишем смс-с без да гледаме телефона. Волксваген търпят негативи заради измислените бутони на новия голф. Що не ги проучват тия неща повече тези хора?