Корейската компания Hyundai се ангажира да използва традиционни контроли още много години, заяви Санг Юп Лий - ръководител на Hyundai Global Design Center, при представянето на новото поколение на Kona и Kona Electric.
„Използвахме физическите бутони значително през последните няколко години - каза шефът на дизайна в компанията пред Cars Guide. - Не казвам, че всички екрани са лоши и трябва да бъдат премахнати, но са по-тромави и разсейват шофьорите за по-дълго време. Когато шофирате е трудно да ги контролирате, а е по-лесно да усетите физическите бутони. Те са много по-безопасни от дигиталните. За мен бутоните, свързани с безопасността, трябва да са твърди.“
Наскоро Санг Юп Лий бе обявен за „Дизайнер на годината“ от Autocar заради ролята си в разработката на IONIQ 5 и други модели. Признанието се дава за оказано значително влияние в света на автомобилния дизайн не само през предходната година, но и през цялата кариера.
Лий каза, че физическите бутони ще продължат да се използват, особено когато става въпрос за климатични и аудио контроли. В същото време обаче той признава, че сензорните екрани ще бъдат новото нормално в автономните автомобили от ниво 4.
„Ще продължим да имаме физически бутони - каза той. - Когато става дума за автономно шофиране от ниво 4 обаче, тогава всичко ще е със сензорни. Но до тогава, както казах, когато става въпрос за шофиране, най-безопасно е очите ви да са насочени към пътя и ръцете ви на волана.“
Миналата година резултатите от шведско автомобилно проучване подкрепиха думите на Лий, че сензорните екрани са не само по-трудни за навигация, но принуждават шофьорите да откъсват очи от пътя за по-дълго, отколкото трябва. Участниците се бореха да изпълняват прости задачи бързо, което беше лесно в по-старо превозно средство с традиционни бутони и циферблати.
От базовите модели до най-скъпите луксозни автомобили сензорните екрани са станали масови, отбелязва Carbuzz. Някои превозни средства имат контроли, които принуждават водача да се потопи в подменютата, за да промени просто температурата. И защо? Защото намалява разходите и спестява пари на производителя.