IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва, ако не смените маслото на двигателя 130 000 км?

Американец подложи своето Audi TT на такова изпитание и последствията са трагични

Колко често трябва да сменяте маслото в двигателя на автомобила? Повечето инструкции на производителите за експлоатация на съвременни автомобили изискват смяна на маслото на всеки 10-15 хиляди километра. Някои компании препоръчват това да става на два пъти по-голям интервал.


масло двигател повреда


Може ли обаче изобщо да не сменяте маслото? Уви, отговорът е „не“. И това ясно се вижда от снимките на 3,2-литровия двигател на Audi TT, публикувани във форума на TDI Club. Според потребителя Dannyboy, собственикът на тази кола е успял да измине 83 000 мили или малко повече от 135 000 км, без да смени маслото в двигателя.

Какво е принудило шофьора да предприеме подобна стъпка, не се съобщава. Ако обаче са били водени от желание да спестят пари, тогава е малко вероятно това да е било оправдано, защото сега единственият начин това Audi TT да се върне на пътя, е смяна мотора.


масло двигател повреда


Най-изненадващото в цялата история е, че собственикът на автомобила е успял да закара колата на собствен ход до сервиза, където двигателят е свален и отворен от професионални механици. И както се вижда от снимките, последиците са него са трагични.


0 от 500
  • #23
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Реалист ( преди 1 година )
    90% от колите България не могат да минат технически преглед в нито една друга европейска страна, ама иначе сме много прецизни за маслото и го сменяме на 5000 километра! Глупости, каквото е предвидил производителя, това се прави! 1 година или 15000 км за 5W30 Castrol и 2 години или 30000 км за 5w30 Castrol LongLife III! Това е за бензинови двигатели на VAG групата, изпитано! Има Кадита и Фабии на по 700-800 хиляди километра в София като таксита!
  • #22
    6 rate up comment 5 rate down comment
    mdn ( преди 1 година )
    В Германия съм,искам да ми сменят маслото на 12 000 километра...отговорът на приемчика-ела когато маслото е на минимум 30 000км...
  • #21
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Майстора ( преди 1 година )
    Еми със спестените пари за масло,нов двигател и готово.То 130 000 ако е минал браво
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    дон чикен ( преди 1 година )
    има вариант човека да е ходил да му сменят маслото но не са го сменяли изобщо или много малка част...а парите ги взимат. тук има официални сервизи, които го правят това а и "забравят" да сменят и масления филтър. като се има в предвид, че някой оФициАлни продавачи препоръчват 30 000км. излиза, може би са "сменили" маслото 4 пъти...
  • #19
    3 rate up comment 9 rate down comment
    От село ( преди 1 година )
    А какво се случва ако не сменим гумите 150х км? Ай стига глупости!!!
  • #18
    5 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дежурният сменчик на 5-6000 км, ако сменям на всеки 5 хил това са 10 смени на година - 1500еврака само за масло и филтри. Виж спрете наркотиците и лосиона за вана
  • #17
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Авто ( преди 1 година )
    Айдеее,почна се,вечната тема за маслата.Вечна като света... Съвременните масла / масовата ширпотребата/в шарени туби , се сменят на максимум 5-6 хил.км.Не че не мажат и след това, но поради това че са смес от различни масла и добавки,губят повечето си качества от всякакви химични и термични взаимодействия в процес на работа на мотора..Действате ли така ,рязко намалявате и риска,ако сте попаднали на ,,менте" с понижено качество.Което при всички случаи ще издържи 5 хил.км.при нормално каране
  • #16
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Авто ( преди 1 година )
    Айдеее,почна се,вечната тема за маслата.Вечна като света... Съвременните масла / масовата ширпотребата/в шарени туби , се сменят на максимум 5-6 хил.км.Не че не мажат и след това, но поради това че са смес от различни масла и добавки,губят повечето си качества от всякакви химични и термични взаимодействия в процес на работа на мотора..Действате ли така ,рязко намалявате и риска,ако сте попаднали на ,,менте" с понижено качество.Което при всички случаи ще издържи 5 хил.км.при нормално каране
  • #15
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Масло се сменя на 15 хиляди ама друг път, това е в идеални условия само пише си го в книжката. При каране над 140 дълго време, каране предимно градско и други тежки условия на експлоатация (и тях си ги пише) на 10 хиляди или по-малко.
  • #14
    5 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз карам по старата схема както са ни учили едно време. Сменям на 4000км. Минерално масло 15W40. Филтъра на всяка трета смяна. Маслото е 50 лева. Сменям си го сам. Можете лесно да проверите дали маслото на вашата кола е добро като просто го вземете от пръчката и го разтъркате между пръстите си. Ако е много черно, водно като консистенция и не е много хлъзгаво значи е за смяна.