IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво означава емулсията върху пръчката и капачка на маслото

Нейната поява се дължи на различни причини, някои от които означават „проблеми“

Редовната поддръжка на двигателя с вътрешно горене, навременната смяна на маслото и контролът на нивото на работната течност могат да увеличат ресурса на силовия агрегат. Въпреки това, дори при наблюдение на техническото състояние на двигателя, в него може да се образува емулсия, което показва, че в моторното масло има чужда течност. На какво се дължи това, обясняват експертите от NJCar.


масло


В двигателя е образува бяло покритие и мътна суспензия поради реакцията на две течности, които не трябва да се свесват. Когато маслото влезе в контакт с чуждо вещество, върху измервателната пръчка, в картера и върху капачката на двигателя се появява емулсия. По правило, за това има две причини.

Влязла е охлаждаща течност (антифриз)

В допълнение към емулсията, в този случай се повишава нивото на маслото, а количеството охлаждаща течност в резервоара намалява. Ако случаят е такъв, стартирането на двигателя е забранено, тъй като частите няма да получат подходящо смазване. Има и огромна вероятност двигателят да прегрее.

Охлаждащата течност навлиза в двигателното масло в случаите, когато уплътнението на главата на цилиндъра е увредено, блокът на цилиндъра е ерозирал или например се е появила пукнатина в циркулационните канали.

Образувал се е конденз

През зимата водата навлиза в двигателя с вътрешно горене под формата на конденз, който се появява върху капачката за пълнене на масло. Попадането на влага е естествен процес, който се случва през лятото. През зимата обаче, заради ниската температура, той просто няма време да се изпари.

Пътуването на дълги разстояния помага за намаляване на количеството конденз, когато двигателят се загрее ефективно и работи под натоварване за дълго време. В този случай влагата се изпарява от маслото. Не бива обаче двигателят да се оставя да работи на едно място за да загрее – така няма се отървете от конденза в маслото.


0 от 500