Провалиха се плановете на стартиращата компания Silk-FAW, включваща американската фирма за автомобилен инженеринг и дизайн Silk EV и китайския автомобилен производител FAW, да построят завод в Италия, в който да се произвеждат електрически автомобили под марката Hongqi.

Агенция Reuters информира, че от Silk-FAW са изпратили писмо до властите на област Емилия-Романя, за да ги информират за намерението си да се оттеглят от споразумението. Според източници на Reuters италианските прокурори разследват проекта. Данъчната полиция е посетила офисите на италианската агенция за обществени поръчки Invitalia, за да събере документи.
В началото на 2021 г. Silk-FAW подписа споразумение с местните власти в северния регион Емилия-Романя за изграждане на производствено съоръжение и изследователски център в град Реджо Емилия в район, известен като италианската Motor Valley - дом на марки като Ferrari, Lamborghini, Maserati и Ducati.

Съоръжението беше част от по-широк план за инвестиране на повече от 1 милиард евро, като беше планирано да се построи завод за производство на ексклузивни спортни автомобили под марката Hongqi (дъщерна луксозна марка на FAW), а дебютният модел трябваше да бъде водещият хибриден суперавтомобил Hongqi S9.
Hongqi S9 беше представен за първи път на автомобилното изложение в Шанхай през 2019 г. като самостоятелен проект на FAW. Във връзка с италианското съвместно предприятие дизайнът на Hongqi S9 беше преработен от Валтер да Силва - бивш главен дизайнер на Alfa Romeo, Seat, Audi и цялата Volkswagen Group, който се съгласи да заеме поста президент на дизайна в Silk-FAW. Компанията покани на лидерски позиции Амедео Фелиз и Роберто Федели от Ferrari и Паоло Габриели от Lamborghini и като цяло имаше много големи амбиции.

Hongqi S9 имаше не само впечатляващ дизайн, но и добри технически характеристики. Silk-FAW заяви, че неговата хибридна електроцентрала е от 4,0-литров, V8 бензинов би-турбо двигател и три електрически мотора, а максималната кумулативна мощност е над 1400 к.с. и 1050 Нм. Уебсайтът на Silk-FAW все още твърди, че Hongqi S9 може да ускори до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди с максимална скорост над 400 км/ч.
Хибридният суперавтомобил беше планиран в тираж от 99 екземпляра, като производството трябваше да започне през 2022 г. След Hongqi S9, Silk-FAW искаше да пусне по-масови и достъпни модели S7, S5 и S3 и за тях заводът на FAW в Чанчун трябваше да бъде основното място за сглобяване.

Вместо бурна работа през 2022 г. обаче, Silk-FAW започна да се разпада, а строителството на завода в Motor Valley не започна и видни лидери набързо напуснаха - Амедео Фелиз и Роберто Федели се преместиха в Aston Martin. Главният оперативен директор - Катя Баси, която дойде на работа в Silk-FAW през септември 2021 г. (преди това е работила за Ferrari, Lamborghini и Aston Martin), почина през ноември 2022 г. в резултат на тежко заболяване. Сега компанията се управлява от Джонатан Крейн, основател на Silk EV.
Automotive News Europe съобщава, че през май миналата година Silk-FAW Automotive Group Italy е преименувана на Silk Sports Car Company, което индиректно показва излизането на FAW от проекта. На уебсайта на Silk-FAW няма прессъобщение за преименуването, но през последните месеци компанията е водила бизнес кореспонденция от името на Silk Sports Car Company.

Още през лятото Silk Sports Car Company увери италианските власти, че всички планове са в сила, но има трудности поради добре известни геополитически събития. През февруари Silk Sports Car Company уведоми италианските власти, че се е отказала от плановете си да построи завод в Италия, а италианските прокурори от своя страна започнаха разследване срещу компанията във връзка със съмнения за измама.

