IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственици на Tesla съдят компанията за скъпи части и обслужване

В Сан Франциско е заведен колективен иск с обвинения в монопол

Компанията Tesla е изправена пред нов съдебен процес - този път от клиенти, които твърдят, че монополът на производителя в поддръжката, ремонтните услуги и резервните части е довел до високи цени и дълго време за чакане. Клиентите твърдят, че са били принудени да търпят тези проблеми, когато превозните им средства се нуждаят от ремонт, съобщи Teslarati.

 

tesla-service-center-2

 

Във федералния съд на Сан Франциско в САЩ е заведен колективен антитръстов иск от името на Вирджиния М. Ламбрикс - собственик на Tesla Model S. В жалбата Ламбрикс заявява, че собствениците на конвенционални автомобили имат няколко възможности за поддръжка и ремонт. Те дори могат сами да ги извършват. В иска се отбелязва, че при ремонт на традиционни автомобили могат да се използват оригинални части, но и такива, произведени от други компании.

В жалбата се казва, че собствениците на Tesla нямат тези опции. Когато става въпрос за обслужване и ремонт, притежателите на Tesla трябва да използват само части на компанията.

 

tesla-service-center-1

 

Превозните средства също трябва да се обслужват само чрез компанията или от одобрени от Tesla сервизни центрове. В иска се твърди, че това ограничение се дължи на факта, че Tesla използва пазарната си мощ, за да ограничи услугите за поддръжка и ремонт.

Както се отбелязва още, практиките на Tesla, когато става дума за ремонти и поддръжка, са довели до това, че собствениците на електромобили страдат от „дълги забавяния в ремонта или поддръжката на своите превозни средства“. В оплакването се казва също, че собствениците „плащат свръх конкурентни цени за тези части и ремонти, след като те най-накрая бъдат предоставени.“

От Tesla не са коментирали новото съдебно дело.

 

 

0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Ам чи то преди да изсипеш торбата с парите, седни да почетеш, да поразпиташ тук там. Кола не се купува само според колко и е голям таблета.
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Ttt ( преди 1 година )
    С пистолет в главата ли ги купувахте, та сега ревете!? Като им е такова обслужването не купувайте. Пазар
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Да ( преди 1 година )
    Те за цяла Европа имат един сервиз във Виена. Вие пък и обслужване искате..... Нека ви го направят онлайн,или ходете във Виена. Като има балъци, има и терикати....
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Тези самозваници всъщност са много по-кадърни от много от официалните сервизи и правят чудеса от храброст. За някакви си 1 000 долара ти ремонтират батерия, която в официалният сервиз на tesla са отписали и са ти препоръчали да я смениш с нова.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Ти кога последно направи 1000 км без да спреш нито веднъж? За колко минути ги мина тези 1000 км. Защото с тесла отнемат цяла вечност - около 9-10 часа за някакви си 1000 километра, дето ти ги минаваш за минути плюс минута и половина за пълнене на резервоара с 40 литра, нали?
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Муахахах ( преди 1 година )
    А! Що така бре! Тия таралясници нали нямаха нужда от обслужване и ги ремонтираха направо през ВиФито, от компютърето?!? Ей, не се научиха тия дето си купуват Тесли как да ги ползват! *** бъркат, чупят ги, обслужване търсят!Па то няма нужда, всичко е през ВиФито!
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    тесла съкс ( преди 1 година )
    а колко от клиентите където се самоубиха с помощта на автопилота на тесла ги осъдиха? Нула. Най-добрия клиент е този, който не се оплаква. Нищо, че го оплакват.
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки може да ги ремонтира. Те са елементарни тия коли. Най сложната част е електрическата система и софтуера. Трябва да имаш подходящата техника за диагностика. Иначе хардуера си е като на всяка съвременна кола. Тенекии, окачване, спирачки, електрическа рейка. Няма нищо сложно. Проблема е че няма части! Никъде няма. И в САЩ няма. Поръчваш и чакаш половин година. Цената на частите е много солена. Все едно подрържаш Порше 911. Даже някой неща са по скъпи.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тук дори представителство нямат, зарядните им станции са направени само за който минава оттук да има къде да зареди обаче никой не се оплаква. Иначе аз на някякви самозванци местни индианци учили от тубата и проба грешка как се прави ремонт не бих си поверил колата, за вас не знам.
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Геле ( преди 1 година )
    Същото като с айфъните, там поне малко ги понатиснаха от департамента та взеха да не са толкова нагли.