IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За колко време се произвежда един автомобил Tesla?

Времето, постигнато от американската компания, ще ви шокира (ВИДЕО)

Времето за производство на автомобил варира в зависимост от производителя - 15 до 25 часа се считат за реалистични, но компанията Tesla мисли в съвсем различен мащаб – става въпрос повече за минути.

 

Tesla завод

 

Времето, необходимо от първата производствена стъпка на автомобила, до окончателното сглобяване, рядко се оповестява публично. Едно обаче е сигурно - производителите на автомобили ускоряват темпото, защото бързото производство спестява разходи и позволява по-големи количества.

Преди години германски медии съобщиха, че VW е станал с девет часа по-бърз в производството между 2004 и 2008 г. и времето за автомобил е намаляло от 44 на около 35 часа. Базираната във Волфсбург компания обаче все още беше сравнително бавна, защото Nissan успя да свали границата до 15 часа дори тогава, информира Efahrer.

 

Tesla завод-1

 

В сегашно време шефът на Tesla – Илон Мъск, многократно е заявявал публично, че именно ефективният производствен процес му дава предимство на пазара. Според информация на Handelsblatt времето за производство на Tesla Y в германския завод е около десет часа на превозно средство. Шефът на VW - Херберт Дис, се впечатли от това съобщение в края на 2020 г. и обеща на ръководството дори тези десет часа да бъдат съкратени в модернизирания завод във Волфсбург.

Десет часа за цяла електрическа кола? Тази мярка също изглежда вече е история. Видеоклип, публикуван в YouTube от новинарската агенция Синхуа, дава представа за производствения процес на Tesla Model Y. Записите са направени в новата Gigafactory в Шанхай. В разговор със служител на завода той казва, че ще отнеме само… два часа и половина от първата до последната производствена стъпка на Tesla Model Y.



Само преди няколко дни Илон Мъск обяви, че производствените разходи трябва да бъдат намалени наполовина през следващите години. Това трябва да се постигне, наред с други неща, чрез по-малки фабрики, нови енергийни системи, по-голяма стандартизация и паралелна обработка на компоненти.

Новите процеси ще направят възможно значително повече хора и роботи да работят върху автомобил едновременно, което означава спестяване на време от 30 процента. Дългосрочната цел на Tesla е да доставя 20 милиона електрически коли годишно.

 

 

0 от 500
  • #43
    0 rate up comment 0 rate down comment
    5 минути ( преди 1 година )
    Хаха, яко премиум хай куалити, за неколко часа я сглабят с фугите и си ти, баце.
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 41 ( преди 1 година )
    С батерии от БИД.
  • #41
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 39 ( преди 1 година )
    Каквото и да приказваш, автомобилната компания с най-голяма вертикална интеграция е Тесла. Като започнеш от добива на материалите и стигнеш до доставката на готовият автомобил директно на клиента без посредници. След това зареждането на автомобила на домашни и обществени зарядни произведени от Тесла, с енергия произведена от керемиди/фотоволтаици Тесла, съхранена в батерии Тесла, които освен за зареждане служат и за захранване на домове и дори градове. Посочи ми друг такъв пример?
  • #40
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 39 ( преди 1 година )
    Лъжеш, все едно някой ти плаща да го правиш. Как пък едно вярно твърдение нямаш?
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 36 ( преди 1 година )
    Многоточковото леене е измислено преди много време,не е от Тесла.Сплави от алуминий и батерии Тесла не разработват и не произвеждат.Ползват всичко на готово и само си сглобяват електрическите кошници.
  • #38
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Ауди изработва купе от алуминий още преди 20 години.
  • #37
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    който иска да си дава парите на мъск , негова си работа . ако имах пари щях да взема i7 вместо теслата
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е точно така. Преси за отливки има от край време, но толкова големи - не. Самите ИДРА казаха, че им се е наложило да измислят нов начин на работа на пресата (имат патент за него), а Тесла са се включили с разработка на нова алуминиева сплав. Проблемът е бил, че отливката е много голяма и материалът изстива, докато стигне до крайните точки. Доста иновации са вкарали.
  • #35
    5 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Tesla направиха революция с гигапресите! Технологията я има, но също като Епъл навремето, никой не се сети да го внедри! Дори да не са 2 ч. и половина и пет да са това е брутален напредък, като другите само могат да мълчат и зяпат! Назад са с 5 години! За оптимизация на батерии и софтуер няма да отварям дума!
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Забравих да спомена, че до по-миналата година половината от тесла модел 3 бяха произведени с батерии от LG. Онези същите, заради които hyundai и general motors смениха батериите на всичките си произведени електромобили заради самозапалвания, което незнайно защо беше премълчано по нашите новинарски сайтове. Е защо нямаше нито една самозапалена Тесла, въпреки че по улиците тогава се движеха около четири пъти повече Тесли, отколкото от другите марки, с батерии от LG от които изгоряха стотина?