IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Съюз от 7 държави каза „не“ на забраната на ДВГ

Воденият от Германия и Италия алианс се противопостави и на приемането на Евро 7

Приемането на подготвяната от властите в ЕС забрана за продажбата на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. изглеждаше само формалност, но е на път да се провали. Поне в нейния сегашен вид, който не се приема от няколко държави в съюза, в това число Германия и Италия, при които автомобилната индустрия е най-важният отрасъл в икономиката.


вредни емисии


Общо 7 държави, сред които са още Чехия, Словакия, Полша, Румъния и Унгария, са против забраната. Техните министрите на транспорта се срещнаха в Страсбург, за да обсъдят какво трябва да се промени в забраната на ДВГ от 2035 г.

Оказва се обаче, че не само спирането на бензина и дизела разделя страните в ЕС. Предложението за приемане на новия екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2026 г., също среща „Не“ от тези седем държави.

„Италианското правителство е категорично против регламента за Евро 7“, заяви вицепремиерът Матео Салвини, като позицията му беше повторена и от чешкия му колега Мартин Купка: „Предложението е контрапродуктивно и е необходимо да бъде модифицирано през следващите месеци, тъй като изисква нереалистични действия“.

Опасността е, че новите стандарти могат да доведат до по-високи цени на автомобилите и да забавят модернизацията на автопарка. Следователно през следващите седмици в Брюксел ще бъде изпратен доклад за алтернативите на представения текст.

Салвини допълни, че на срещата на министрите са били обсъждани и какви промени трябва да се направят в законопроекта, предвиждат постигането на нулеви вредни емисии. Настоява се забраната за не се отнася за леки и тежкотоварни превозни средства, ако те работят на синтетични горива, произведени по въглеродно неутрален начин.

Министърът на транспорта на Германия – Фолкер Висинг, беше категоричен, че предложението на ЕС трябва да бъде променено незабавно. Според него, подходът изглежда грешен, тъй като има начини за използването на ДВГ по неутрален по отношение на климата начин.


0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    "Надяваме се, че и след 10 години ще се къпем в пари, понеже хората ще ни купуват еднодневките, ще дават по 400 кинта за масло в официалния сервиз и по 4 евро за литър гориво (когато го има)... и ще ги оставят на Околовръстното, понеже в града не може да влезеш с ауспух" - Надежда Найденова. // "Който се надява, се надeнва" - Стария Енергетик
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бончо ( преди 1 година )
    Нашия Министър защо не е бил там? Не е бил поканен или е сметнал че никой не се интересува България каква позиция има? , което всъщност не е далеч от истината!!!
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    123 продължение ( преди 1 година )
    Нещата са такива, че САЩ полека отстъпват от Украйна и се пренасочват срещу Китай. Както знаем китайците са най-големите производители ка соларни панели и батерии. Без тях няма как да се случи мечтаната електрификация. Да, но се очава обтягане на отношенията с Китай и ЕС ако е електрифициран значи, че няма да може да вкарва от там ел.компоненти и батерии. Поради тази причина за сега се замразява проекта по електрификацията и ще чакаме нови по-добри времена в кавички това да се случи.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 1 година )
    Добре де, а защо до сега тези 7 държави не казаха нищо, а бяха в хора за електрификация и дори Германия беше най-яростният привърженик на това. Сега в един момент се усетиха, че някой ги е пуснал по пързалката и взеха да дават на задна. Имам чувството, че политиците се избират не по акъл, а по послушание. Някой им шепне в ушенцата какво да правят и те изпълняват. Нямам обаче обяснение за отстъплението им относно електричките. Всъщност имам и в продължението ще напиша какво мисля.
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Отделно ако си в градски условия, ще имаш сгради, да ти хвърлят сянка. Особено зимата.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до Смок-а ( преди 1 година )
    Дава ама само на книга. За едната кола 100 км са ти 15-16кВч мин. За да получиш толкова ти трябват около 5 часа директно огряване т.е. перпендикулярно да пада слънцето на панелите. Без едно облаче. Реално 3кВп панели ще ти дадат толкова за около 8-9 часа нормално огряване. Лятото лесна работа. Но извън тези 4-5 месеца? От Ноември до Март я ти дават по 7-8 кВч на ден я не и то не всеки ден, а пък разхода на колите скача тогава.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 година )
    Соларен навес за 2 коли Carport XL (3,24kWp) дава безплатни 100 км/ден, идва с гаранция 30 години, а панелите са поликристални P60 с живот 50 години.
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобилите са без бъдеще, технология която не е мръднала от години наред стават само за града и там трябва безплатно зареждане ако наистина им дреме за екологията.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    "Така или иначе производителите в ЕС ВЕЧЕ инвестират минимално в ДВГ а евро 7 е ненужно точно за да не отклоняват средства от електромобилите" А не се ли сещаш че когато нямат краен срок за продажби на автомобили с ДВГ ще увеличат инвестициите в тях, особено без евро 7? Хайде познай дали китай и америка няма да са най-големите печеливши, защото инвестират най-много в заводи за батерии и добив и преработка за тяхното производство? Дори volkswagen инвестира завод за батерии в САЩ, а не в Европа.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    До 6 с Тойтка си нали. Само като чуя 15 годишно субаро или дискавъри и ми става ясно. Аз също съм с 6 цифрена сума в банката и съответните недвижимости, само че не се отпускам да те квалифицирам. Карай си там великия хибрид и си мисли че си с електромобил.