fallback

Съюз от 7 държави каза „не“ на забраната на ДВГ

Воденият от Германия и Италия алианс се противопостави и на приемането на Евро 7

Приемането на подготвяната от властите в ЕС забрана за продажбата на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. изглеждаше само формалност, но е на път да се провали. Поне в нейния сегашен вид, който не се приема от няколко държави в съюза, в това число Германия и Италия, при които автомобилната индустрия е най-важният отрасъл в икономиката.

Общо 7 държави, сред които са още Чехия, Словакия, Полша, Румъния и Унгария, са против забраната. Техните министрите на транспорта се срещнаха в Страсбург, за да обсъдят какво трябва да се промени в забраната на ДВГ от 2035 г.

Оказва се обаче, че не само спирането на бензина и дизела разделя страните в ЕС. Предложението за приемане на новия екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2026 г., също среща „Не“ от тези седем държави.

„Италианското правителство е категорично против регламента за Евро 7“, заяви вицепремиерът Матео Салвини, като позицията му беше повторена и от чешкия му колега Мартин Купка: „Предложението е контрапродуктивно и е необходимо да бъде модифицирано през следващите месеци, тъй като изисква нереалистични действия“.

Опасността е, че новите стандарти могат да доведат до по-високи цени на автомобилите и да забавят модернизацията на автопарка. Следователно през следващите седмици в Брюксел ще бъде изпратен доклад за алтернативите на представения текст.

Салвини допълни, че на срещата на министрите са били обсъждани и какви промени трябва да се направят в законопроекта, предвиждат постигането на нулеви вредни емисии. Настоява се забраната за не се отнася за леки и тежкотоварни превозни средства, ако те работят на синтетични горива, произведени по въглеродно неутрален начин.

Министърът на транспорта на Германия – Фолкер Висинг, беше категоричен, че предложението на ЕС трябва да бъде променено незабавно. Според него, подходът изглежда грешен, тъй като има начини за използването на ДВГ по неутрален по отношение на климата начин.

fallback
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    Хем германците карат нас за забраним ДВГ хем те са против забраната им
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    карат нас да забраняваме от ДВГ и ни обясняват техните вреди пък точно те са за против забраната им
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Компютърът каза НЕ :D хахаха айде у лево всички тричари...
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Грешка, до 31, аз съм 30. Както да го смяташ, не му излиза сметката, особено Дачиите като ги вдигнаха от 30 на 44 хиляди.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    До 30 - на база 38 kW фотоволтаици, 2 Дачии Спринг и 1 Киа Ниро ЕВ.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не би да имаш и Тесла, и да си я зареждаш само с ток от тия фотоволтаици?
  • #31
    До 30 ( преди 1 година )
    Всъщност не съм на 16 а на три пъти по толкова и от три години имам фотоволтаици на покрива. Говоря от личен опит за цена на фотоволтаици, годишен добив и мога да изчисля реалната себестойност на произведения ток. А ти на каква база говориш, че това няма как да стане?
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам що толкова се впрягате. Тия дето защитават ВЕИ и електромобилите са на по 16 години и сутрин преджобват майките си, че да имат за вейпче на голямото междучасие. По принцип са опасни до известна степен, щото ако случайно си намерят работа като пораснат, пак ще разсъждават така, ама вероятността е пренебрежимо малка.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами ти даваш твърдение и после се оказва, че тепърва трябва да намираш доказателство за него. Това е говорене наизуст. БМВ и Мерцедес в слабата 2022-ра продадоха всеки по над 2 милиона коли. А Тесла се чака тепърва да ги достига. Като реално ги достигне тогава ще говорим.
  • #28
    До 26 ( преди 1 година )
    Нали не мислиш че ще тръгна да ти ровя за китайски модели за да ти доказвам каквото и да било? Дори цифрите които ти казах са достатъчно красноречиви. Забраната за двг в Китай е след 2040 година, но още днес 35% от новите автомобили се зареждат в контакта, като само допреди две години раздаваха огромни субсидии които вече спряха, но тогава продажбите бяха под 10%. Сега електромобилите се продават повече защото са по-евтини от ДВГ.
fallback
Последни