fallback

Съюз от 7 държави каза „не“ на забраната на ДВГ

Воденият от Германия и Италия алианс се противопостави и на приемането на Евро 7

Приемането на подготвяната от властите в ЕС забрана за продажбата на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. изглеждаше само формалност, но е на път да се провали. Поне в нейния сегашен вид, който не се приема от няколко държави в съюза, в това число Германия и Италия, при които автомобилната индустрия е най-важният отрасъл в икономиката.

Общо 7 държави, сред които са още Чехия, Словакия, Полша, Румъния и Унгария, са против забраната. Техните министрите на транспорта се срещнаха в Страсбург, за да обсъдят какво трябва да се промени в забраната на ДВГ от 2035 г.

Оказва се обаче, че не само спирането на бензина и дизела разделя страните в ЕС. Предложението за приемане на новия екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2026 г., също среща „Не“ от тези седем държави.

„Италианското правителство е категорично против регламента за Евро 7“, заяви вицепремиерът Матео Салвини, като позицията му беше повторена и от чешкия му колега Мартин Купка: „Предложението е контрапродуктивно и е необходимо да бъде модифицирано през следващите месеци, тъй като изисква нереалистични действия“.

Опасността е, че новите стандарти могат да доведат до по-високи цени на автомобилите и да забавят модернизацията на автопарка. Следователно през следващите седмици в Брюксел ще бъде изпратен доклад за алтернативите на представения текст.

Салвини допълни, че на срещата на министрите са били обсъждани и какви промени трябва да се направят в законопроекта, предвиждат постигането на нулеви вредни емисии. Настоява се забраната за не се отнася за леки и тежкотоварни превозни средства, ако те работят на синтетични горива, произведени по въглеродно неутрален начин.

Министърът на транспорта на Германия – Фолкер Висинг, беше категоричен, че предложението на ЕС трябва да бъде променено незабавно. Според него, подходът изглежда грешен, тъй като има начини за използването на ДВГ по неутрален по отношение на климата начин.

fallback
  • #27
    До 25 ( преди 1 година )
    Това беше вицът на деня. На повечето големи пазари тесла продава повече от bmw mercedes и audi, а на някои пазари дори повече от комбинираните им продажби. Но това беше преди години и само на някои пазари. Тази година се очаква тесла да продаде около 2 милиона автомобила и да ги задмине и трите марки по продажби, като в най-лошия случай ще задмине bmw и mercedes до година, но за audi е напълно сигурно, че ще е още тази година. А както е известно тесла не продава качествени автомобили.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Покажи ми поне 1 от тези "...съвсем прилични по размер и характеристики електромобили за десетина хиляди долара..." Да е съизмерима поне с Дачия Сандеро като параметри.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Това евтиното не е кола. Смееш ли с него на излезеш на Околовръстното или на Цариградско. А за извън града въобще няма да коментирам. А при богатите виждаме как при еднакви цени дори по-слаби параметри и пак виждаме че хората с пари си купуват ДВГ-та. Само БМВ продава годишно два пъти повече от Тесла, А като добавим Ауди, Мерцедес?
  • #24
    До 22 ( преди 1 година )
    Нали говорим за най-бедните хора? Ще предложиш ли на някой беден човек по-евтин нов автомобил с ДВГ, който да си купи независимо от размера? А ще предложиш ли на някой който търси бърз автомобил, по-бърз и по-евтин нов автомобил от Tesla plaid? Тоест има и за бедните и за богатите по нещичко поне в китай. Има и съвсем прилични по размер и характеристики електромобили за десетина хиляди долара.
  • #23
    До 20 ( преди 1 година )
    А за времето за зареждане на електромобилите хем си прав хем не си, но и там пазара ще си каже думата. Например 1000 км по абсолютно един и същ маршрут се изминават за 9 часа и 20 минути с тесла модел 3 със 190 kWh и дори с най-лакомия 1000 коня две цяло и пет тона suv пак за толкова време но с 250 kWh енергия. На електромобила на toyota му отнема 14 часа и половина с над 300 kWh . Хем се движи бавно, зарежда бавно, но за сметка на това харчи повече е стигаш 5 часа по-късно за повече пари.
  • #22
    до 21 ( преди 1 година )
    Стига с тази пародия на кола за 4к долара - до нея Смарт за двама изглежда като лимузина. Дори в момента при луксозните двг и ел са на близки цени. Защо тогава електричките не са завзели сегмента?
  • #21
    До 20 ( преди 1 година )
    Объркал си понятията. След 2025 година почти навсякъде по света електромобилите ще са по-евтини от автомобилите с ДВГ. В Китай още сега е така. Бедните си купуват електромобили за 4000 долара, а в същото mercedes продава най-много автомобили именно в Китай. За последните месеци 35% от ново продадените автомобили се зареждат в контакта. В Европа ще е обратното, електромобилите няма да поевтинеят толкова. Автомобилите с двг ще поскъпнат заради повишените изисквания и загубата на мащаб.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    единственно свободната търговия на пазара с електро и двг ще реши бъдещето бедните прослойки ще карат старите автомобили с двг а богатите ще имат и от двата електро за ежедневно придвижване в населените места а тези с двг за гранд турер никой не му се чака ред да си проспива живжта и после да зарежда по два часа на паркинг
  • #19
    до ТСЛА ( преди 1 година )
    За не малко от големите градове в Европа вероятно си прав за спирането на околовръстното. За село София пробвай с 30 години. Те тук чак сега се чудят дали да спират 20+ годишни koчини само в идеалния център и то само за 2 месеца в годината. След толкова време ДВГ колите сами ще са решили въпроса дали да влизат в градовете или като просто са станали непоправими дори по българските стандарти (или по-скоро липсата им).
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност политиците гласуват за това за което им се плати. Някой се е сетил, че Европа няма нужда от евтина възобновяема енергия на нулеви и отрицателни и от това не могат да се изкарват кинти, затова е хубаво да се усвоят едни милиарди и трилиони субсидии за производство на водород, за да се създаде недостиг на енергия и цената на тока да се вдигне. Нали не мислите че някой който е вложил милиарди в завод за водород, ще го пуска да работи пет пъти в годината, когато има отрицателни цени?
fallback
Последни