fallback

Съюз от 7 държави каза „не“ на забраната на ДВГ

Воденият от Германия и Италия алианс се противопостави и на приемането на Евро 7

Приемането на подготвяната от властите в ЕС забрана за продажбата на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. изглеждаше само формалност, но е на път да се провали. Поне в нейния сегашен вид, който не се приема от няколко държави в съюза, в това число Германия и Италия, при които автомобилната индустрия е най-важният отрасъл в икономиката.

Общо 7 държави, сред които са още Чехия, Словакия, Полша, Румъния и Унгария, са против забраната. Техните министрите на транспорта се срещнаха в Страсбург, за да обсъдят какво трябва да се промени в забраната на ДВГ от 2035 г.

Оказва се обаче, че не само спирането на бензина и дизела разделя страните в ЕС. Предложението за приемане на новия екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2026 г., също среща „Не“ от тези седем държави.

„Италианското правителство е категорично против регламента за Евро 7“, заяви вицепремиерът Матео Салвини, като позицията му беше повторена и от чешкия му колега Мартин Купка: „Предложението е контрапродуктивно и е необходимо да бъде модифицирано през следващите месеци, тъй като изисква нереалистични действия“.

Опасността е, че новите стандарти могат да доведат до по-високи цени на автомобилите и да забавят модернизацията на автопарка. Следователно през следващите седмици в Брюксел ще бъде изпратен доклад за алтернативите на представения текст.

Салвини допълни, че на срещата на министрите са били обсъждани и какви промени трябва да се направят в законопроекта, предвиждат постигането на нулеви вредни емисии. Настоява се забраната за не се отнася за леки и тежкотоварни превозни средства, ако те работят на синтетични горива, произведени по въглеродно неутрален начин.

Министърът на транспорта на Германия – Фолкер Висинг, беше категоричен, че предложението на ЕС трябва да бъде променено незабавно. Според него, подходът изглежда грешен, тъй като има начини за използването на ДВГ по неутрален по отношение на климата начин.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом електромобилите са толкова перфектни и толкова заразни, защо при луксозните не са завладели всичко? Там първо разликата между ДВГ и Ел не е толкова голяма и второ цената далеч не е водещ фактор при покупката.
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Сравняваш автомобили с телефони и телевизори! Личи си колко капацитет имаш между ушите!!! Що аз като си купих плъгин хибрид, комшиите не си купиха като е толкова заразно бре?!?! Щото не всеки може и не на всеки му се дават една кофа пари за кола!Познавам хора с 6 цифрени суми по банкофите сметки, но карат 15 годишен Форестър или Дискавъри!!"Чудидеен начин да се намали търсенето на електромобили" търсене което се засили точно от субсидии и приказки за забрани!Аман от електроталибани!!!
  • #5
    q ( преди 1 година )
    Кому е нужно ли?Ми на тея чичаци дето до сега не правиха нищо и лапаха големите бонуси. Идеята е да се спре или понякакъв чудодеен начин да се намали търсенето на електромобили. Защото те са зараза - когато комшията си купи и ти снисходително слезеш от "премиума" и попробваш и си до там с приказките за истинските автобобили. И други идеи ти идват. Това го гледахме с телефоните и телевизорите, ще го гледаме и с колите. Колкото сега си купувате Нокия и Грундиг, толкова след време и ........
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Пишеш глупости при положение, че в самите САЩ и Китай няма пълна забрана на ДВГ от 2035г. Така или иначе производителите в ЕС вече инвестират минимално в ДВГ а евро 7 е ненужно точно за да не отклоняват средства от електромобилите и защото и без това повечето производители ще минат на ток от 2030г доброволно пък нека Порше и Ферари си правят ДВГта на синтетика като искат
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето че китайците и американците пак си прокараха интересите. Преди това европейските автопроизводители понесоха няколко шамара за събуждане, че началото на края на ДВГ вече е ход, а те ще го проспат. Тъкмо се бяха посъбудили да впрегнат всички сили и средства за бързо преминаване към електромобили, ако все пак искат за в бъдеще да продават автомобили, но сега отново ще ги преспят да продължат да произвеждат телефони с шайби, черно-бели телевизори, касетофони и други ненужни вещи
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    А още по малoумното е, че за производството на синтетично гориво трябва да се инвестират трилиони в зарядна инфраструктура, която ще има колосален въглероден отпечатък дори само за построяването, а след това ще има 10 пъти по-голям въглероден отпечатък, защото за изминаването на километър със синтетично гориво е необходима 10 пъти повече енергия, отколкото е необходимо на електрически автомобил да измине същия пробег. Кому е нужно това?
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти да видиш. Ето че намериха начин абсолютно всички стоки в европейския съюз да постъпнат драстично като просто задължат всички тирове да зареждат със синтетични горива които струват поне 10 лв за литър когато почне масовото им производство, защото към момента струват 10 евро за литър. Но все пак обещават за светлото бъдеще през 2050 година, себестойността на това гориво да падне до 2,70 лв за литър, ама евентуално. Точно както toyota обещаваше 1 милион водородния автомобил а годишно през 2020
fallback
Последни