fallback

Tesla Mafia – как хората на Мъск превзеха индустрията

Инженери и техници, работили по-рано за Tesla, сега променят света на мобилността

Американската компания Tesla промени света на автомобилите - това е неоспоримо, но го направи по толкова много начини. Не само с електрически автомобили, но и чрез създаване на поколение от техници и инженери, които започнаха да работят върху устойчивата мобилност, благодарение на Tesla и след това, подплатени от придобитите умения при Илон Мъск, дадоха живот на свои проекти, които променят света на мобилността, пише Insideevs.

 

 

Фондация Volta - асоциация с нестопанска цел, която посвещава дейността си на цялостния свят на батериите, определи тази армия от бивши служители на Tesla като „Tesla Mafia“. Терминът е силен и не е напълно подходящ, но черпи пример от термина през 2018 г. „PayPal Mafia“, който се отнася до група мъже, напуснали PayPal, за да създадат свои собствени компании. Илон Мъск е един от тях. Определението, също и в този случай, се отнася до цяло семейство предприемачи, които, ако не бяха наети от Tesla, днес вероятно нямаше да имат собствена компания.

Кои са тези Tesla „мафиоти“? Те допринасят за прехода във всички негови аспекти и варират от такива, които се занимават със системи за управление и съхранение на енергия, които работят в областта на мобилността в най-строгия смисъл на думата и до такива, които са посветени на рециклирането на батерии.

 

 

Сред имената, които са имали минало в Tesla и бъдеще извън компанията, е бившият ръководител на технологиите в американския производител на електрически автомобили Джефри Браян Строубел. Той реализира новата си визия, като създава кръгова икономика в производството на батерии в САЩ. JB Straubel несъмнено се откроява - бивш основател на Tesla, той напусна през 2019 г., за да основе Redwood Materials, която се занимава с рециклиране на батерии и която, според CrunchBase и Bloomberg, струва около 2,8 милиарда долара.

Следва Питър Карлсон, който води Northvolt, която струва дори повече от Redwood Materials - 7,1 милиарда долара. Northvolt е швeдcĸa ĸoмпaния за батерии, ocнoвaнa пpeз 2016 г. oт Πитъp Kapлcoн и итaлиaнeцa Πaoлo Чepyти, също бивш cлyжитeл нa Теѕlа. Aĸциoнepи ca Vоlkѕwаgеn, Gоldmаn Ѕасhѕ, ВМW, cĸaндинaвcĸи фoндoвe и ocнoвaтeлят нa Ѕроtіfу - швeдcĸия милиapдep Дaниeл Eĸ. Батериите на Northvolt се използват предимно в електрически автомобили, като някои от най-важните клиенти са Volksvagen, BMW и Scania.

 

 

Селина Миколайчак работи върху батериите на Tesla от 2012 до 2018 г., след това пое по други пътища и сега е технически директор на една от най-интересните компании в областта на батериите - базираната в Калифорния Lyten (на стойност 980 милиона долара), която е специализирана в литиеви батерии.

Поглеждайки към други области се откриват и други водещи фигури в мобилността на бъдещето. Британецът Питър Роулинсън, например, беше главен инженер на Tesla Model S и сега ръководи Lucid Motors, стартираща компания, която иска да води война с Model S с модела Lucid Air.

 

 

В допълнение към Роулинсън трябва да се спомене и Енрик Асунсион, който е работил при Илон Мъск със задължения по инфраструктурата за зареждане и сега заема ролята на главен изпълнителен директор в Wallbox - компания, която се занимава с устройства за зареждане.

Райън Попъл (починал през 2019 г.) - възпитаник на Харвардския университет, както и офицер в американската армия, се присъединява към финансовия отдел на Tesla Motors през 2007 г. и се издига до старши финансов директор. Той работи с инженерни екипи, за да повиши производителността на Tesla Roadster и разработи програмите за потребителско финансиране и лизинг на Tesla.

 

 

Попъл беше обявен за партньор в Kleiner Perkins Caufield & Byers през 2010 г. - фирма, фокусирана върху инвестиции в чисти технологии в мобилността и обществения транспорт. Попъл беше назначен за главен изпълнителен директор на Proterra през 2014 г. и през първата година от неговия мандат компанията удвои производствения си капацитет.

Невъзможно е да се споменат всички бивши служители на Tesla, които продължиха сами, оставайки в областта на електрическата мобилност. Както защото самата фондация Volta, която освен дефиницията „Tesla-Mafia“ създаде и красива инфографика, твърдеше, че е публикувала непълен списък, така и защото има много други, които вместо да създадат собствен проект, преминаха на работа в други компании в области, свързани с електрическите автомобили. Например Дъг Фийлд, който премина от Tesla към Ford, или Крис Порит, който смени Tesla с Rimac. Но тези трансфери на хора са част от играта, като така също се извършват и в обратна посока - от големи технологични компании или други производители на автомобили към Tesla на Илон Мъск.

 

 

fallback
  • #8
    до долния ( преди 1 година )
    Какво му е на Рено Меган струва 60 бона недоразумението е Шкодъ за 150 бона с 400км пробег
  • #7
    До 4 ( преди 1 година )
    А ми Люсида за мен е оптимума за ел кола на този етап не са много по скъпи от тесла модел ес тъй като имат само един модел но са по евтини от тайкан и мерседеса но вървятжповече доказано на драг по бавни от Тесла но по бързи от тайкан а за направата много пред Тесла.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Света в момента е прекалено ориентиран към колите, нещо за което повечето хора си дават повечето пари за някои напълно оправдано но повечето от глоктоазия и облъчване от модели и марки, скорости и подобни истории. Електромобилите като цяло имат доста дълъг път да извървят а аз бих казал и от 2018 не виждам особено развитие, Модел3 си остава най-ефективния електромобил а сега някои направо се оливат като искат 100к за трагична кола като Рено Меган и ще бъдат наказани от потребителя.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла променя света не само заради тези които са я напуснали, заради деспотичният и лидер. По-важното е, че Тесла променя конглокенцията, а това е единственият начин по който може да стане промяната. А промяната вече е необратима и няма никакво значение какво ще се случи с Тесла оттук нататък.
  • #4
    До 2 ( преди 1 година )
    Може да съм защитник на тесла но няма как да не се съглася с тебе. Лусид е прекрасен автомобил и е класи над Тесла. Както и порше тайкан и mercedes eqs. Тесла вероятно никога няма да е качествен автомобил. Но има други достойнства. Например ниската цена за технологиите, които предлага. А точно тези технологии са в основата на маслото приемане на електромобилите и това трябва да му се признае на Илон Мъск.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Точно там ти е проблемът. От всичко което ти говорим ти виждаш единствено и само тесла, а не идеите които тесла СЛЕДВА, а не е измислила, нито пък е единствения последовател. Да не говорим, че тесла е само част от идеите, които харесваме и скоро ще бъде задмината от китайците по всички показатели. А идеите които защитаваме са преминаване към възобновяема енергия и децентрализирането на производството и, за да спрат манипулациите с цените и зависимостта от изкопаеми горива.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Много по назад са от Люсид истинските новатори а не тези Южноафрикански уанабита
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    По много агресивен начин се налага тази марка навсякъде и тепърва ще се разбира как го правят за толкова кратко време да облъчат толкова народ. Направо нямам думи с каква фанатичност някои хора бранят тази марка и как за всяко нещо спорят по много груб начин. Забелязва се и високомерието им. Все едно, че ако не караш Тесла си някаква по-долна категория човек. Имам чувството, че са като секта, чиито участници за зомбирани. И тук си имаме едно зомби, което след малко ще почне да пише коментари.
fallback
Последни