fallback

Tesla Mafia – как хората на Мъск превзеха индустрията

Инженери и техници, работили по-рано за Tesla, сега променят света на мобилността

Американската компания Tesla промени света на автомобилите - това е неоспоримо, но го направи по толкова много начини. Не само с електрически автомобили, но и чрез създаване на поколение от техници и инженери, които започнаха да работят върху устойчивата мобилност, благодарение на Tesla и след това, подплатени от придобитите умения при Илон Мъск, дадоха живот на свои проекти, които променят света на мобилността, пише Insideevs.

 

 

Фондация Volta - асоциация с нестопанска цел, която посвещава дейността си на цялостния свят на батериите, определи тази армия от бивши служители на Tesla като „Tesla Mafia“. Терминът е силен и не е напълно подходящ, но черпи пример от термина през 2018 г. „PayPal Mafia“, който се отнася до група мъже, напуснали PayPal, за да създадат свои собствени компании. Илон Мъск е един от тях. Определението, също и в този случай, се отнася до цяло семейство предприемачи, които, ако не бяха наети от Tesla, днес вероятно нямаше да имат собствена компания.

Кои са тези Tesla „мафиоти“? Те допринасят за прехода във всички негови аспекти и варират от такива, които се занимават със системи за управление и съхранение на енергия, които работят в областта на мобилността в най-строгия смисъл на думата и до такива, които са посветени на рециклирането на батерии.

 

 

Сред имената, които са имали минало в Tesla и бъдеще извън компанията, е бившият ръководител на технологиите в американския производител на електрически автомобили Джефри Браян Строубел. Той реализира новата си визия, като създава кръгова икономика в производството на батерии в САЩ. JB Straubel несъмнено се откроява - бивш основател на Tesla, той напусна през 2019 г., за да основе Redwood Materials, която се занимава с рециклиране на батерии и която, според CrunchBase и Bloomberg, струва около 2,8 милиарда долара.

Следва Питър Карлсон, който води Northvolt, която струва дори повече от Redwood Materials - 7,1 милиарда долара. Northvolt е швeдcĸa ĸoмпaния за батерии, ocнoвaнa пpeз 2016 г. oт Πитъp Kapлcoн и итaлиaнeцa Πaoлo Чepyти, също бивш cлyжитeл нa Теѕlа. Aĸциoнepи ca Vоlkѕwаgеn, Gоldmаn Ѕасhѕ, ВМW, cĸaндинaвcĸи фoндoвe и ocнoвaтeлят нa Ѕроtіfу - швeдcĸия милиapдep Дaниeл Eĸ. Батериите на Northvolt се използват предимно в електрически автомобили, като някои от най-важните клиенти са Volksvagen, BMW и Scania.

 

 

Селина Миколайчак работи върху батериите на Tesla от 2012 до 2018 г., след това пое по други пътища и сега е технически директор на една от най-интересните компании в областта на батериите - базираната в Калифорния Lyten (на стойност 980 милиона долара), която е специализирана в литиеви батерии.

Поглеждайки към други области се откриват и други водещи фигури в мобилността на бъдещето. Британецът Питър Роулинсън, например, беше главен инженер на Tesla Model S и сега ръководи Lucid Motors, стартираща компания, която иска да води война с Model S с модела Lucid Air.

 

 

В допълнение към Роулинсън трябва да се спомене и Енрик Асунсион, който е работил при Илон Мъск със задължения по инфраструктурата за зареждане и сега заема ролята на главен изпълнителен директор в Wallbox - компания, която се занимава с устройства за зареждане.

Райън Попъл (починал през 2019 г.) - възпитаник на Харвардския университет, както и офицер в американската армия, се присъединява към финансовия отдел на Tesla Motors през 2007 г. и се издига до старши финансов директор. Той работи с инженерни екипи, за да повиши производителността на Tesla Roadster и разработи програмите за потребителско финансиране и лизинг на Tesla.

 

 

Попъл беше обявен за партньор в Kleiner Perkins Caufield & Byers през 2010 г. - фирма, фокусирана върху инвестиции в чисти технологии в мобилността и обществения транспорт. Попъл беше назначен за главен изпълнителен директор на Proterra през 2014 г. и през първата година от неговия мандат компанията удвои производствения си капацитет.

Невъзможно е да се споменат всички бивши служители на Tesla, които продължиха сами, оставайки в областта на електрическата мобилност. Както защото самата фондация Volta, която освен дефиницията „Tesla-Mafia“ създаде и красива инфографика, твърдеше, че е публикувала непълен списък, така и защото има много други, които вместо да създадат собствен проект, преминаха на работа в други компании в области, свързани с електрическите автомобили. Например Дъг Фийлд, който премина от Tesla към Ford, или Крис Порит, който смени Tesla с Rimac. Но тези трансфери на хора са част от играта, като така също се извършват и в обратна посока - от големи технологични компании или други производители на автомобили към Tesla на Илон Мъск.

 

 

fallback
  • #28
    До 24, 25,26,27 ( преди 1 година )
    Не се напъвай да пишеш толкова постове за да кажеш едно и също нещо. Да те питам ти на какво вярваш, след като не вярваш на клипове, статии и на нещо което някой ти е написал в коментарите? Вярва дори на неща, които за първи път съм научил от някое дете или изкукал пенсионер. Или пък не вярвам на официални издания. Казва му се критично мислене. Просто проверяваш източника на информация дали говори с цифри и факти или се опитва да налага МНЕНИЕ. Ти от кои си? Ще споделиш ли някоя цифра или факт?
  • #27
    Al ( преди 1 година )
    Електрически глупости!!!
  • #26
    Гост ( преди 1 година )
    До 18 .Ти сам се самообиждаш,не се ли усещаш?Казваш всички да се на ду пим с 100 хилки за Тесла и да пестим от бензин.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    До 20.Никой не дава 100 к за електричка и после да брой стотинките,който е спестил.
  • #24
    До 20 ( преди 1 година )
    Само големи дънни риби могат да повярват на клип в туба.
  • #23
    До 19 ( преди 1 година )
    Примерът ти не струва.Веднъж монтиран климатика няма нужда от скъпи ремонти.Високата цена ще се компенсира от икономията на енергия.Докато електромобилите се нуждаят от скъпи ремонти на батерията, електромотора и електрониката с времето.Батерията и електромотора са консумативи.Икономия от електромобила ще имаш само ако зареждаш в гаража на нощна.На дълъг път с бързо зареждане,цената се изравнява с една бензинка.
  • #22
    До 18 ( преди 1 година )
    Отделните клетки се монтират в една обща батерия в пода на Тесла.Като батерии по 1,5 V в играчка от Джъмбо.Това не е производство на батерии,а сглобяване.
  • #21
    TSLA ( преди 1 година )
    Northvolt Ett в Шелефтео, Швеция - първата европейска Гигафабрика за производство и рециклиране на батерии от 100% използвани суровини. Годишен капацитет: 4 Гигаватчаса батерии. Новопроизведените - 97% рециклируеми. Поколение след поколение суровините влизат в кръгов цикъл. TESLA MAFIA - коли на ток по цялата световна география
  • #20
    До гостенина ( преди 1 година )
    Да оставим термопомпите настрани, защото няма да мога да те убедя че не са перпето мобиле, ама я кажи какво ти е мнението за Redwood Materials на основателя на тесла jb стробел, който вече рециклира 95% от материалите в батериите до нови материали за батерии? Ели все още вярваш че в света не е измислена технология за рециклиране дори на част от материалите на батериите?
  • #19
    До гостенина ( преди 1 година )
    А иначе спора дали ще ти е евтино или не е като спорт дали да си купиш електрически радиатор 3 kw за 100 лв или хиперинверторен климатик, защото и двете вършели една и съща работа и климатика нямал избиване защото струва 20 пъти повече. Ти си твърдо убеден че климатиците са пълна измама и никой с никакви сметки няма да може да те убеди така че няма да опитвам. Живей си с мисълта, че си прав. Света преминава към електромобили, ВЕИ и термопомпи независимо от твоето мнение
fallback
Последни