fallback

Tesla Mafia – как хората на Мъск превзеха индустрията

Инженери и техници, работили по-рано за Tesla, сега променят света на мобилността

Американската компания Tesla промени света на автомобилите - това е неоспоримо, но го направи по толкова много начини. Не само с електрически автомобили, но и чрез създаване на поколение от техници и инженери, които започнаха да работят върху устойчивата мобилност, благодарение на Tesla и след това, подплатени от придобитите умения при Илон Мъск, дадоха живот на свои проекти, които променят света на мобилността, пише Insideevs.

 

 

Фондация Volta - асоциация с нестопанска цел, която посвещава дейността си на цялостния свят на батериите, определи тази армия от бивши служители на Tesla като „Tesla Mafia“. Терминът е силен и не е напълно подходящ, но черпи пример от термина през 2018 г. „PayPal Mafia“, който се отнася до група мъже, напуснали PayPal, за да създадат свои собствени компании. Илон Мъск е един от тях. Определението, също и в този случай, се отнася до цяло семейство предприемачи, които, ако не бяха наети от Tesla, днес вероятно нямаше да имат собствена компания.

Кои са тези Tesla „мафиоти“? Те допринасят за прехода във всички негови аспекти и варират от такива, които се занимават със системи за управление и съхранение на енергия, които работят в областта на мобилността в най-строгия смисъл на думата и до такива, които са посветени на рециклирането на батерии.

 

 

Сред имената, които са имали минало в Tesla и бъдеще извън компанията, е бившият ръководител на технологиите в американския производител на електрически автомобили Джефри Браян Строубел. Той реализира новата си визия, като създава кръгова икономика в производството на батерии в САЩ. JB Straubel несъмнено се откроява - бивш основател на Tesla, той напусна през 2019 г., за да основе Redwood Materials, която се занимава с рециклиране на батерии и която, според CrunchBase и Bloomberg, струва около 2,8 милиарда долара.

Следва Питър Карлсон, който води Northvolt, която струва дори повече от Redwood Materials - 7,1 милиарда долара. Northvolt е швeдcĸa ĸoмпaния за батерии, ocнoвaнa пpeз 2016 г. oт Πитъp Kapлcoн и итaлиaнeцa Πaoлo Чepyти, също бивш cлyжитeл нa Теѕlа. Aĸциoнepи ca Vоlkѕwаgеn, Gоldmаn Ѕасhѕ, ВМW, cĸaндинaвcĸи фoндoвe и ocнoвaтeлят нa Ѕроtіfу - швeдcĸия милиapдep Дaниeл Eĸ. Батериите на Northvolt се използват предимно в електрически автомобили, като някои от най-важните клиенти са Volksvagen, BMW и Scania.

 

 

Селина Миколайчак работи върху батериите на Tesla от 2012 до 2018 г., след това пое по други пътища и сега е технически директор на една от най-интересните компании в областта на батериите - базираната в Калифорния Lyten (на стойност 980 милиона долара), която е специализирана в литиеви батерии.

Поглеждайки към други области се откриват и други водещи фигури в мобилността на бъдещето. Британецът Питър Роулинсън, например, беше главен инженер на Tesla Model S и сега ръководи Lucid Motors, стартираща компания, която иска да води война с Model S с модела Lucid Air.

 

 

В допълнение към Роулинсън трябва да се спомене и Енрик Асунсион, който е работил при Илон Мъск със задължения по инфраструктурата за зареждане и сега заема ролята на главен изпълнителен директор в Wallbox - компания, която се занимава с устройства за зареждане.

Райън Попъл (починал през 2019 г.) - възпитаник на Харвардския университет, както и офицер в американската армия, се присъединява към финансовия отдел на Tesla Motors през 2007 г. и се издига до старши финансов директор. Той работи с инженерни екипи, за да повиши производителността на Tesla Roadster и разработи програмите за потребителско финансиране и лизинг на Tesla.

 

 

Попъл беше обявен за партньор в Kleiner Perkins Caufield & Byers през 2010 г. - фирма, фокусирана върху инвестиции в чисти технологии в мобилността и обществения транспорт. Попъл беше назначен за главен изпълнителен директор на Proterra през 2014 г. и през първата година от неговия мандат компанията удвои производствения си капацитет.

Невъзможно е да се споменат всички бивши служители на Tesla, които продължиха сами, оставайки в областта на електрическата мобилност. Както защото самата фондация Volta, която освен дефиницията „Tesla-Mafia“ създаде и красива инфографика, твърдеше, че е публикувала непълен списък, така и защото има много други, които вместо да създадат собствен проект, преминаха на работа в други компании в области, свързани с електрическите автомобили. Например Дъг Фийлд, който премина от Tesla към Ford, или Крис Порит, който смени Tesla с Rimac. Но тези трансфери на хора са част от играта, като така също се извършват и в обратна посока - от големи технологични компании или други производители на автомобили към Tesla на Илон Мъск.

 

 

fallback
  • #58
    Бензинчо ( преди 1 година )
    Имал бил пари,но бил избрал да не си купува електромобил.Забрави ли колко пари ще спестиш от ток при зареждане нощем от контакта?През деня ще зареждаш директно от навеса с фотоволтаици безплатно.Ще станеш милионер от икономии на ток и ще захранваш цялото село.
  • #57
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбира се че не е робско мислене, защото имам финансовата възможност да си купя такъв автомобил, но съм ИЗБРАЛ да не го правя, защото съм сметнал, че както в краткосрочен така и в дългосрочен план не ми излиза сметката, но няма се наведа. А твоето робско мислене е, че НЕ ТРЯБВА ДА МИСЛИШ И ИЗБИРАШ, а някой е длъжен да го направи заради тебе и всичко вече е измислено и ти само трябва да следващ правилата на господарите, независимо, че ти е изгодно нещо друго в дългосрочен план.
  • #56
    До долния ( преди 1 година )
    Навеждането при купуване на електрокашон за 100 палки какво е,ако не е робско мислене?
  • #55
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ето това е робското мислене. Всяка вечер на чаша някой господар, а сутринта отива на работа при него. А какво правиш по въпроса? Отиваш на бензиностанцията и зареждаш на колкото ти кажат. Аз съм си инсталирал фотоволтаици не за да пестя, а за да огранича покачването на цените на тока, което както виждаш вдига всички цени, най-вече на храните. А както виждаш цените на тока паднаха до нивата от преди войната, но останалите цени не падат. Ти какво правиш по въпроса лично освен да псуваш на маса?
  • #54
    Гост ( преди 1 година )
    За високите цени на храните ти говоря. Вдигни цените на евтините коли и ще видиш изобретението на господин Гилотен в употреба.
  • #53
    Гост ( преди 1 година )
    Електричките могат да се изравнят по цена с бензинова кола,само ако цените на бензиновите коли се вдигнат изкуствено.Този който го направи ще види кон боб яде ли.В цяла Европа има протести за високите цени,вдигни цените на достъпните автомобили и ще играе тоягата.
  • #52
    Гост ( преди 1 година )
    Отлична оферта.Най после ще си купиш намалена с 20 хилки Тесла и ще продаваш електроенергия вместо да я караш.
  • #51
    Цифри и факти ( преди 1 година )
    Заглавие в ню йорк таймсотДжак ЮингПубликувано на 10 февруари 2023 гЕлектрическите превозни средства могат да се изравнят с бензиновите коли по цена тази годинаКонглокенцията, държавните стимули и падащите цени на суровините правят автомобилите, захранвани с батерии, по-достъпни по-рано от очакваното.
  • #50
    Факти и цифри ( преди 1 година )
    ПЕКИН/МЕЛБЪРН, 28 февруари (Ройтерс) - Редките отстъпки, предлагани от китайския гигант за батерии CATL на производителите на автомобили, ускориха спада в цените на лития и пазарът се очаква да падне с още 25%, като ръстът на предлагането изпревари търсенето, казват анализатори и търговци.
  • #49
    До 48 ( преди 1 година )
    Научи се да четеш. Казах, че американците вече си купуват тесла с ДО 20 000 долара по-евтино, а не че Тесла е намалила цените с 20 000 долара. Тесла ги намали с 12 500 долара за определени модели, а от тази година тесла отново ще може да получава по 7500 долара субсидии, което е общо намаление 20 000 долара при покачващи се цени на автомобилите с ДВГ.
fallback
Последни