IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen напуска Европа и отива в САЩ

Концернът се отказа от проекта за завод за батерии на Стария континент

Най-големият европейски производител Volkswagen спря строителния проект за завода за производство на батерии в Европа, а причината са финансови стимулите, обещани от американските власти за чуждестранните инвеститори.


Volkswagen


Според Financial Times, ръководството на концерна все още очаква информация от властите в ЕС какво ще получи в замяна на построяването на завод за батерии в Източна Европа. Офертата от САЩ вече е известна – обезщетения и финансови облекчения в размер на около 10 млрд долара. Освен това, в Щатите нещата могат да се случат значително по-бързо, отколкото на Стария континента.

Докато беше начело на VW Group вече бившият изпълнителен директор Херберт Дийс имаше план за изграждане на 6 Гигафабрики в Европа. Вместо това обаче концернът се насочва към САЩ, където беше приет закон на намаляване на инфлацията улеснява значително подобни проекти.

Това беше признато и от финансовият директор на германската група – Арно Артлиц, според когото новият американски закон предлага „много изкусителни стимули“. Преди Volkswagen и лидерът в производството на електрически превозни средства – Tesla, също обяви, че ще съсредоточи развитието на електрическите батерии и тяхното производство в САЩ, а не в Европа.


0 от 500
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 14 ( преди 1 година )
    наясно ли си колко пари декларират като "инвестиции" ЕРПтата в България, за да оправдаят покачването на цените си? и ако наистина инвестират в изграждане и подмяна на трасета колко би струвал тока? да не говорим какво изнудване ще започне ако бъдат принудени да изграждат нещо, дори по европейски директиви.
  • #15
    4 rate up comment 4 rate down comment
    zzahariev ( преди 1 година )
    до 13: теоретик, за какво ще стигне и "хартише" лития? всичкия смяташ да го изкопаеш и превърнеш в батерии? след 5 години като се наложи замяна на тия батерии, които в момента не се рециклират, а се заравят - откъде ще ти "хартише" литий?много безопасна технология - литиевите батерии имат склонност да се самозапалват при дефекти, а натриевите при контакт с вода - да се взвривяват. за теоретиците всичко е ясно: стройте и плащайте, после ще му мислим.
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Шменти капели ( преди 1 година )
    "Знаете ли колко струва изграждането на 1 км трасе за пренос на ел енергия в БГ?" А ти знаеш ли колко взимат ЕРП за всеки пренесен киловатчас по това трасе? Около 5 стотинки. Спомняш ли си от съседната статия мощността в момента - над 4000 мегавата, което са 200 000 лв /час. За колко метра трасе са изкарали само докато си говорим? Един електромобил се нуждае от 2600kWh/год - 130 лв за ЕРП допълнителна печалба. 260 милиона/год при преминаване към електромобили. Дали ще имат против?
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    "Нито има достатъчно ресурси, нито достатъчно пари да се изгради толкова мащабна инфраструктура за съхранението на ВЕИ нито пък то може да покрие 100% от нуждите" хайде пак старата мантра че нямало да има достатъчно натрий за батерии? Ти сериозен ли си? Беше ти обяснено че дори лития ще стигне и ще хартише, а вече е включен и натрия в картинката, а той е неизчерпаем, евтин и разпространен в абсолютно всички държави по света. 100% няма да е утре, но светът се движи нататък бавно но сигурно.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Ганьо TDI ( преди 1 година )
    Нека, да вземат и дизелите си с които ни тровят! От 2013г СЗО е категоризирало изгорелите газове от дизелови двигатели като канцерогенни, доказано е, че саждите и азотните оксиди водят до ракови заболявания!
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Хахах ( преди 1 година )
    От VW им е ясно ,че каквото и да се случи германците специално за Европа винаги ще ги покрият затова да не се правят на интересни защото това им е най застрахования пазар.
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Ами ( преди 1 година )
    Само където във Германия ,Швеция и Испания вече секс троят три завода на VW.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Ах аааа.. ( преди 1 година )
    Вече, като отиваш на майната си, се казва, че отиваш в САЩ!
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Знаете ли колко струва изграждането на 1 км трасе за пренос на ел енергия в БГ? Над много над 100 лв на метър и то при налични дереци, ако минава подземно удвояваме. Да не говорим за проблемите със сервитута. А колко стотици хиляди км кабеляк трябва да се подмени, за да издържа на подобни натоварвания? А трафове и подстанции, а умна мрежа? Кой и кога ще вложи тия пари?! А парадокса е, че ЕЛ е особено приложим за големия град, но в големия град възможности за зареждане от собствен източник няма!
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дано не се и връщат