IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият седан на Toyota се оказа с една трета по-евтин от Tesla Model 3

Японската компания се опитва да привлече купувачи за bZ3 с атрактивна цена

Японският производител Toyota стартира продажбите на електромобила bZ3, който е сочен като конкурент на Tesla Model 3. Седанът е създаден съвместно с китайските компании FAW и BYD, като засега се предлага само на местния пазар. И там цената му е с една трета по-ниска от тази на Model 3.


Toyota bZ3


Базовият вариант на bZ3, развиващ мощност от 184 к.с., струва 169 800 юана (24 400 щатски долара). За сравнение, цените на Tesla Model 3 на местния пазар стартират от 229 900 юана (33 000 долара), като и в двата случая това са електромобили, произведени в Китай.

Електрическият седан на Toyota дебютира миналата есен. Това е електромобил с дължина 4725 мм с обтекаема каросерия и просторен салон. Автомобилният производител обещава, че тяговата батерия ще загуби не повече от 10% от капацитета си за десет години и за половин час нейния заряд може да бъде допълнен от 30 до 60%.

В най-ниското ниво на оборудване bZ3 разполага с електромотор с мощност 184 к. И 303 Нм и литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 50 кВт/ч, която осигуряват пробег от 517 км (според китайски цикъл CLTC). За модела се предлага и по-мощен мотор с 245 с., батерия с 65 кВт/ч и пробег 616 км. Дори топ-версията струва по-евтино от базовия Tesla Model 3 – 199 800 юана (28 680 долара).

Засега от Toyota не са коментирали дали bZ3 ще се предлага извън Китай, но според информациите до момента това ще стане факт съвсем скоро. За пазарите в Азия ще се предлагат споменатите вече два варианта на седана, но за Европа и Северна Америка се подготвят различни модификации.


0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 27 rate down comment
    от Сидней Ав$тралия ( преди 1 година )
    много и дреме на мойта ламя какви били електричките. Карам си автоматика доволно из Ав$тралия и въобще не ме вълнуват батерии и т.н. простотии. Като си пусна климатика, музиката, овърдрайва (това е спортното каране на автоматика ми) пътища красова чистота, до някой корал риф където се гмуркам или някоя джунгла където ходя до някой скрит водопад и си живея лайф сред най райския крайна Планетата. Оставам ви на вас да се косите колко бил тока, батерията, пробега и т.н.
  • #8
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Спокойно, хората са ви го обяснили че за Европа се подготвят специално модификации с цени 45-50 хил. Евро
  • #7
    10 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ама това не е Тойота, а някаква 100 % китайка! И я сравняват с колата на Тесла, която е два пъти по-мощна. Тази Тойотка сигурно и термопомпа няма и гори ток двойно спрямо модел 3.
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На пръв поглед, силен ход с цената, ако успеят да доставят батерии за производството, ще е интересно.
  • #5
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези 616 км пробег всъщност са максимум 400 по WLTP цикъла, но иначе цената наистина изглежда добре за това което предлагат. Бъдещето е на компании които предлагат сравнително евтини (според днешните стандарти 30-40К $) за електромобили.
  • #4
    9 rate up comment 8 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Кои компании визираш? Вкарай малко конкретика, защото не се разбира кои са тези които произвеждат според тебе качествените и достъпни автомобили, подобрявайки продукта и намалявайки цените и кои са тези, които помпят цените без да подобряват нищо? Защото без конкретни примери говориш много, но не казваш нищо и мнението ти остава кухо изказване без пълнеж.
  • #3
    21 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Малко компании останаха които искат да правят качествени и достъпни автомобили, най-лесно е да помпаш цени без да подобряваш нищо, но скоро всички такива ще бъдат наказани от потребителите, защото продават скъпо и некачествено.
  • #2
    9 rate up comment 7 rate down comment
    До гостенина ( преди 1 година )
    Вярно е, направо ги разбиха. Особено с гаранцията, че след 10 години капацитетът на батерията ще падне само с 10%. Предполагам че онзи недоволният от тесла дето смени цели две батерии само за осем години за да измине само 1,6 милиона километра, сега ще си купи една такава toyota и ще си реши проблемите за следващите 10 години и 2 милиона километра, за които батерията ще е изгубила само 10% от капацитета.
  • #1
    19 rate up comment 12 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Браво Тойота,натриха носа на Тесла.