IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият седан на Toyota се оказа с една трета по-евтин от Tesla Model 3

Японската компания се опитва да привлече купувачи за bZ3 с атрактивна цена

Японският производител Toyota стартира продажбите на електромобила bZ3, който е сочен като конкурент на Tesla Model 3. Седанът е създаден съвместно с китайските компании FAW и BYD, като засега се предлага само на местния пазар. И там цената му е с една трета по-ниска от тази на Model 3.


Toyota bZ3


Базовият вариант на bZ3, развиващ мощност от 184 к.с., струва 169 800 юана (24 400 щатски долара). За сравнение, цените на Tesla Model 3 на местния пазар стартират от 229 900 юана (33 000 долара), като и в двата случая това са електромобили, произведени в Китай.

Електрическият седан на Toyota дебютира миналата есен. Това е електромобил с дължина 4725 мм с обтекаема каросерия и просторен салон. Автомобилният производител обещава, че тяговата батерия ще загуби не повече от 10% от капацитета си за десет години и за половин час нейния заряд може да бъде допълнен от 30 до 60%.

В най-ниското ниво на оборудване bZ3 разполага с електромотор с мощност 184 к. И 303 Нм и литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 50 кВт/ч, която осигуряват пробег от 517 км (според китайски цикъл CLTC). За модела се предлага и по-мощен мотор с 245 с., батерия с 65 кВт/ч и пробег 616 км. Дори топ-версията струва по-евтино от базовия Tesla Model 3 – 199 800 юана (28 680 долара).

Засега от Toyota не са коментирали дали bZ3 ще се предлага извън Китай, но според информациите до момента това ще стане факт съвсем скоро. За пазарите в Азия ще се предлагат споменатите вече два варианта на седана, но за Европа и Северна Америка се подготвят различни модификации.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 година )
    Петре, ти пак се ос ра! С 50 kWh батерия ще измине 520 км!?! От руските списания ли превеждаш тези глупости?
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    И.Т ( преди 1 година )
    само дето модел 3 перформанс която каран е 530 коня ...
  • #27
    5 rate up comment 1 rate down comment
    И.а ( преди 1 година )
    Мойто мнение е че китайците ще залеят пазара с евтини Ел коли. Станаха като смартфони тия коли софтуери, модули, компютри....
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 22: "Как мислиш дали ще се продава повече от Тесла модел 3.." Разбира се че не, очевидно замисъла му е не да се продава, а да покрива квотите за електромобили в Китай. При китайския енергиен микс, един хибрид има емисии колкото един електромобил, така че за Тойота е по-изгодно да си продава хибридите, което и прави с добра печалба.
  • #25
    9 rate up comment 8 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Най-евтината Тесла 3 е с 272кс. двигател! Така че може да се конглокира единствено по размери с Теслата:)) по нищо друго
  • #24
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Джипко Бибитков ( преди 1 година )
    Като са писали статията, са допуснали грешка. За 30 мин може да се зареди от 30 до 80 % !И това зависи най-вече от зарядната станция, както и при Тесла-та
  • #23
    12 rate up comment 12 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    Кажи ми коя техническа характеристика на този автомобил ти харесва? Например как ще коментираш половин час зареждане от 30 до 60%, което са 30% от капацитета на батерията и реални 100-150 километра? Как си представяш отиване и връщане до морето с този автомобил? Защото Тесла модел 3 зарежда 30% за 7 минути. Тоест с две спирания по 15 минути отиваш и се връщаш софия - бургас. С toyota-та повече време ще зареждаш отколкото ще пътуваш.
  • #22
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Хайде да се обзаложим какъв ще е пазарния успех на този свръхкачествен и луксозен електрически автомобил с невероятни технически характеристики на тази страхотно ниска цена? Как мислиш дали ще се продава повече от Тесла модел 3 или модел У, които са адски скучни некачествени и грозни *** с кофти технически характеристики на изключително висока цена? Дали ще може да продаде половината моделите на Тесла? 1/4? 10%? Разбирам, че ти се ще да сепродава 5 пъти повече от модел 3, ама...
  • #21
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ха-ха, поредната статия за Тойота пълна с коментари от превъзбудени празнолгави фенчета на ВАГ и шарлатанина Мъски.
  • #20
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До Стефан. В статията става въпрос само за гаранцията на батерията и затова не съм споменал, че онази Тесла беше сменила 8 мотора за 1,6 милиона километра. Нали ти казах че съм сигурен че собственикът сега веднага ще си купя една такава китайска toyota и ще се роди за следващите 10 години. Ако си запази сегашния темп на пътуване, след 10 години гаранция която дават ще е минал още 2 милиона километра с този перфектен автомобил без да е пипнал нищо, защото гаранцията е за години , а не километри.