IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият седан на Toyota се оказа с една трета по-евтин от Tesla Model 3

Японската компания се опитва да привлече купувачи за bZ3 с атрактивна цена

Японският производител Toyota стартира продажбите на електромобила bZ3, който е сочен като конкурент на Tesla Model 3. Седанът е създаден съвместно с китайските компании FAW и BYD, като засега се предлага само на местния пазар. И там цената му е с една трета по-ниска от тази на Model 3.


Toyota bZ3


Базовият вариант на bZ3, развиващ мощност от 184 к.с., струва 169 800 юана (24 400 щатски долара). За сравнение, цените на Tesla Model 3 на местния пазар стартират от 229 900 юана (33 000 долара), като и в двата случая това са електромобили, произведени в Китай.

Електрическият седан на Toyota дебютира миналата есен. Това е електромобил с дължина 4725 мм с обтекаема каросерия и просторен салон. Автомобилният производител обещава, че тяговата батерия ще загуби не повече от 10% от капацитета си за десет години и за половин час нейния заряд може да бъде допълнен от 30 до 60%.

В най-ниското ниво на оборудване bZ3 разполага с електромотор с мощност 184 к. И 303 Нм и литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 50 кВт/ч, която осигуряват пробег от 517 км (според китайски цикъл CLTC). За модела се предлага и по-мощен мотор с 245 с., батерия с 65 кВт/ч и пробег 616 км. Дори топ-версията струва по-евтино от базовия Tesla Model 3 – 199 800 юана (28 680 долара).

Засега от Toyota не са коментирали дали bZ3 ще се предлага извън Китай, но според информациите до момента това ще стане факт съвсем скоро. За пазарите в Азия ще се предлагат споменатите вече два варианта на седана, но за Европа и Северна Америка се подготвят различни модификации.


0 от 500
  • #19
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Дежавю ( преди 1 година )
    Toyota не е първата която се сетила да направи това. Спомням си една статия от преди месец - москвич бяха направили същото. Ребрендирали някакво китайче и му сложили емблема на москвич. Резултатът беше плачевен - десетина продадени бройки за два месеца. Не хиляди, 10 броя. Никой не би платил повече за китайче, само защото някой бил сложил друга емблема. А другото дежавю е, че единственият електромобил на toyota досега е пребрандиран модел на subaru, брат близнак. Разликата е само в емблемата
  • #18
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този модел е повече на китайските фирми отколкото на Тойота без да преувеличаваме при положение, че FAW-Toyota е 50% на Тойота а батерията и задвижването (които са сигурно поне 40% от цената) е 100% на BYD
  • #17
    13 rate up comment 9 rate down comment
    до 15 ( преди 1 година )
    И как ще се промени, ***, я ни обясни? Как Тойотка ще продава на печална модел, който нито разработва, нито произвежда, а само препродава? Колко точно печалба, мислиш, може да си сложи, като лъвският пай ще остава във BYD и FAW? И колко човека, мислиш, ще предпочетата ребрандирана кола, вместо отигинала на BYD?
  • #16
    14 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    *** пак се превъзбудиха. Помня, когато разправяха, че Тойотка пусне ли електромобил, ще фалира не само Тесла, ами и Германия, Америка и дори Сатурн! Е, Тойотка пусна електромобил, на който му падат колелата, има двойно по-нисък пробег от Тесла, няма термопомпа, няма жабка, шумен е и не се зарежда под 0-лата. Признавам, че с китайския модел направиха много по-умна стъпка - взеха 100% китайски технологии. Но превъзбудата ви, жълтофилчета, е доста прибързана. Тепърва ще и се смеем.
  • #15
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мился, че това с 8-те пъти печалба, които Тесла имала на продаена кола, спрямо Тойота е на път да се промени.
  • #14
    16 rate up comment 11 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Страшна логика изкара - по евтина е,щото е по-лоша кола?!Т.е. когато Тесла свалят цените на модел 3 с 20%, то това вече е 20% по-лоша кола?!? Иначе под всяка статия за китайски електрички, се избивате да ги хвалите и как скоро щели да избият "старите" производители,но когато става въпрос за същите китайци произвеждащи съвместно с Тойота - тогава е лоша кола!Съвсем нормално е при едно коопериуране между няколко производителя,крайния продукт да е по-рентабилен,но достатъчно добър!
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До Стефан - и аз останах разочарован, когато уж много даваха коли със стотиииииици хиляди коломтери над нормално, а после установяваш, че колата е минавала нещо от рода на 160 000 км на година (че, то тва междунароните тиове правят такива километри, бе!) и е на третата "смяна" на важни компоненти. Ем то ак е така, дай да вяда Акорда на ръчна - ако му сменя 3 пъти двигаеля и го опазя от ръждата, ще мина на 1.6, ами 3 млн. километра ...
  • #12
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Стефан ( преди 1 година )
    #2 Що не пишеш за 1,6милион км,колко електромотора е сменил? Колата само батерия ли е? Колко счупени детайли има за тези километри? В Германия някакъв *** за 1,5милион км беше сменил 10ел мотора. Друг си купил тесла и след 30км волана му е излезнал от основата. Купуват още от магазина с счупени брави. На друг бронята се откачила на 18к.км.Откачен заден стоп на 3к.км. и т.н. Изглежда,че тесла е правена в час по трудово обучение. А китайските коли не са това което си купуваш от алиекспрес.
  • #11
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Киро ( преди 1 година )
    #9 Живееш в някое село,където не е отбелязано в Google Maps ама моабед да става. Вместо то ходиш по "рифове да се гмуркаш",отиди на психиатър.
  • #10
    12 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота? Не. Това е BYD. Само емблемата е на Тойота. А от моделите на BYD знаем, че далеч не са толкова ефективни, колкото Тесла, а управлението на батерията им е кофти. Има си причини да я пуснат на по-ниска цена и тя е много елементарна - по-лоша кола е.