IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota и Suzuki обединяват сили за малка спортна кола

Идеологическият приемник на MR2 ще бъде със средно разположен двигател с 3 цилиндъра

Toyota и Suzuki планират да разработят съвместно лека спортна кола със средно разположен двигател с 3 цилиндъра, съобщава Bestcarweb.com. Засега проектът носи символа Midship Sports и може да стане идеологически наследник на култовото купе Toyota MR2, популярно през 90-те години.


Suzuki Toyota


В проекта участва и Daihatsu - дъщерно дружество на Toyota, като новият спортен автомобил ще се предлага под две марки наведнъж, какъвто е случаят с Toyota GT86/Subaru BRZ. Подобно нещо няма да е прецедент в отношенията между двете компании, тъй като и сега модели на Toyota се предлагат под марката Suzuki, както и обратното.

Предполага се, че дизайнът на автомобила ще бъде направен в стила на концепцията Toyota Sports EV, представена през 2021 г. Известни са и приблизителните размери на спортното купе - 4200 мм дължина, 1720 мм широчина и 1220 мм височина. Междуосието ще бъде 2550 мм, а собственото тегло - 1000 кг.

Спортният автомобил Midship Sports ще бъде базиран на платформата Toyota TNGA-B, която е в основата на компактния хечбек Yaris XP210. В проекта Suzuki отговаря за задвижващата система, в която основна роля ще играе 3-цилиндров бензинов турбомотор с обем 1,0 литър и мощност 120 к.с.

Двигателят ще рабоги с електрически стартер-генератор с мощност приблизително 5 к.с., което помага при ускорението и позволява леко да се намали разхода на гориво. Скоростната кутия е автоматична, шестстепенна.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Румцайс ( преди 1 година )
    Джантетата са SSupeeer на колицата не ми харесва.само две врати е
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Тесла модел у е с гаранция 4 години и 80 х.км виж статията на автобилд
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    В момента тесла дават 8 години гаранция и 180 000 км за батерии и задвижване. Преди бяха осем години гаранция без ограничения в километрите. Кога от toyota са давали такава гаранция? Да ти сметнат безплатно двигател при изминати 1,5 милиона километра и то не защото имаш проблеми с движението, а защото издава неприятни шумове заради износен лагер. И вместо само лагера ти сменят целия двигател напълно гаранционно след осем години през които са ти подарявали и безплатно зареждане?
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Попо ( преди 1 година )
    По-скоро искат да съживят Сузуки, а реално Тойота държат техни акции.
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 6 ( преди 1 година )
    TNGA - Toyota New Global Architecture - там са А, Б, C и т.н. При bz4x имат съвсем ново закрепване на колелата и няма случай на паднали, но съвсем в стила на Тойота - действат преди да се появи проблем. Ако е Теслата на Мъск, ще се чудят как да ги излъжат да не им оправят разпадащия се интериор и екстериор. Тойота дават 10 години гаранция, а я провери Теслите им колко дават, ще ти стане тъжно.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Май забрави GR yaris и GR corolla които са си техни разработки и май вече са изкупени всички.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До Онуфри ( преди 1 година )
    Само дето Scion малко фалира...
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Онуфри ( преди 1 година )
    Само че освен Toyota GT86/Subaru BRZ има и Scion FRS там са много маймуни на клона
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Пълен смях ( преди 1 година )
    "Спортният автомобил Midship Sports ще бъде базиран на платформата Toyota TNGA" тоест на същата платформа като електроенмобила им. И на спортния им модел ли ще падат колелата при бързо ускорение и рязко спиране?
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Нормално Ямаха правеха в10 двг за отбора на Тирел във Формула 1 късните 90.