IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla: Фаталната катастрофа в Китай е по вина на шофьора

При инцидента през ноември Model Y разви бясна скорост по улиците и уби човек (ВИДЕО)

Разследване на катастрофа с Tesla Model Y на 13 ноември в Чаочжоу в източната китайска провинция Гуангдонг, направено от самата компания, оневинява автомобил на марката, като се твърди, че при фаталния инцидент шофьорът е натискал педала на газта през цялото време, а не на спирачката, съобщава Carnewschina.

 

Tesla катастрофа

 

Полицейското разследване обаче все още не е приключило, а единствената предоставена информация е, че шофьорът не е бил повлиян от алкохол или наркотици.

На 13 ноември Model Y ускори, движи се с висока скорост в продължение на над 2 км, като по пътя блъсна няколко човека. Един от тях загина, а трима, в това число и шофьорът, постъпиха в болница. След това водачът даде интервю, в което каза, че „никога не е докосвал педала на газта по време на инцидента“.



Според неговите показания той искал да спре и да паркира колата, но електромобилът внезапно ускорил и продължил да се движи с висока скорост над 2 километра. „Никога“, отговори шофьорът на въпроса дали е натиснал педала на газта, когато колата е тръгнала с превишена скорост. „Държах крака си на педала на спирачката през цялото време, докато не бях на ръба да се сблъскам с триколката“, добави той тогава.

Четири месеца по-късно Tesla завърши своето разследване EDR (Event Data Recorder), което беше оповестено от Xiao Te - основател на най-голямата неофициална общност на Tesla в Китай.

 

Tesla катастрофа-6

 

Според информацията EDR показва, че инцидентът е с участието на автомобил Model Y с навъртени около 20 000 км, а водачът е бил с предпазен колан. Пет секунди преди финалния удар колата се е движила със скорост 164 км/ч, а ъгълът на завиване на волана се е променил с 25 градуса. Системата за стабилизиране на каросерията се включва и скоростта леко намаля до 159 км/ч. След стабилизиране на волана скоростта се е увеличила, като в момента на удара автомобилът се е движил със 163 км/ч.

Най-важното нещо, което трябва да се отбележи от разследването на Tesla е, че в минутите на инцидента педалът на газта винаги е бил на 100% натиснат, а този на спирачката - не. Освен това автопилотът не е бил включен. Следователно, според данните на EDR, причината за катастрофата е натискане на грешен педал.

 

Tesla катастрофа-1

 

Веднага след инцидента обаче се появиха други информации. Тогава пред китайската медия Dahe Daily шофьорът, идентифициран само като Джан твърди, че според него, проблемът започнал, когато не успял да паркира колата рано сутринта на 5 ноември. Още тогава 55-годишният бивш шофьор на камион усетил, че спирачният педал е много твърд.

Китаецът се кълне, че при катастрофата никога не е докосвал педала на газта, като се е опитвал да накара електромобила да спре. Той продължил да натиска спирачката с надеждата, че в крайна сметка ще заработи отново. Джан дори търсил препятствие за спиране на колата, но преди това удря мотоциклет, движещ се в същата посока.

 

Tesla катастрофа-9

 

Версията на Tesla тогава и беше различна. Според производителя електромобилът е бил напълно изправен, а вината на катастрофата е на Джан, който през цялото време е натискал педала на газта и нито веднъж този на спирачката. Снимки от публични камери обаче показват, че това не е вярно - спирачните светлини се виждат ясно поне веднъж без никакви препятствия отпред, което потвърждава версията на шофьора.

Той твърди, че колата му е ускорила, след като е натиснал бутона за паркиране (P). И не е възможно нормален шофьор да продължи да натиска педала на газта в продължение на над 2 км, без да забележи, че е на грешен педал. А още повече, че Джан е професионален шофьор на камион, което предполага, че е знаел отлично какво прави.

 

 

0 от 500
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    И една история за един колега. По време на пътуване му се счупва нещо по колата, та при включен двигател, той е винаги е на 5000 оборота без значение натискането на *** на газта. Дори с тази повреда, успя самостоятелно да я закара до сервиз, като внимаваше на коя предавка е, използва спирачката и е бръмчал повечко.
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Пък и явно добри доходи изкарва, за да си позволи Тесла в Китай. Колата използва много софтуер, а грешките в код се случват често. Не случайно всеки с Тесла се хвали, че колите им ги "оправят" докато спят "on the air". Какво кога и къде са пипнали я има следа, я не. И недейте ми обяснява, че не е така, защото работя в тази сфера и не е като да не се случва в спешна нужда. Но сега вижте колко е лошо колата Ви да е без механика и без ключ. Тъй като не съм карал Тесла - има ли ръчна спирачка?
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Не разбирам това дружно "плюене" тук?! Да, властите ще в Китай ще се произнесат като последна инстанция. Дали може да се разчита на справедливост - надали. Дали може да се разчита на честност от компания като Тесла - не! Доказано и от Мъск, и от всички проучвания и дела за далавери. Дали въобще може да се разчита на честност от автомобилна компания - не! Дела безброй, измами също. За самия инцидент - човека може да е професионален шофьор, но е на 55. И никой не знае на какви лекарства е...
  • #38
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Бензинчо ( преди 1 година )
    За Тесла не им е за първи път да ги съдят и да губят дела от клиенти.
  • #37
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Разследването на Тесла няма никакво значение за властите в Китай.Разследването на полицията и решението на съда са от значение.Професионален шофьор да обърка ***?От Тесла по глупаво оправдание не успяха да измислят.
  • #36
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Написали са в статията защо светват стоповете: "Пет секунди преди финалния удар колата се е движила със скорост 164 км/ч, а ъгълът на завиване на волана се е променил с 25 градуса. Системата за стабилизиране на каросерията се включва и скоростта леко намаля до 159 км/ч. След стабилизиране на волана скоростта се е увеличила, като в момента на удара автомобилът се е движил със 163 км/ч."
  • #35
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Спирачките светват за секунда и угасват. Нищо не е натиснал така като гледам, това светване може би е просто отражение на слънчевите лъчи.
  • #34
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 31 ( преди 1 година )
    Точно така е, нищо ново! Имаше една дето скачаше по таваните на Тесла по изложенията с надпис "Спирачките нежработят" но беше разобличена и осъдена, че лъже и е била наета от конyренцията. После осъдиха и един влогър китаец, който заради печалби от гледания беше фалшифицирал видеолклип за да наклевевети спирачната система на Тесла. Но забравят, че Тесла по всяко време може да свали логове за налягането в различни части спирачната система и да докаже дали и с каква сила са натиснати спирачките
  • #33
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха му ( преди 1 година )
    Не си измисляй проблеми! Проблема със светлините на стоповете беше, че при първоначалното инициализиране при включване на контакт, електронния предпазител на стопсветлините в някои случаи "изгаряше" и те НЕ свветеха, дори да натискаш спирачките. Тоест точно обратното на това, което ти твърдиш. При този проблем въобще не биха светнали! А те светнаха заради натискане на спирачките от страна на стабилизиращата система. Предпазителя е бил здрав, както и спирачките! Дежавю!
  • #32
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Разбира се, че шофьора е виновен! Виновен е че си е купил Тесла!!!! :-) :-) :-) :-) :-) Само не разбрах как през цялото време *** на газта е бил натиснат на 100% а на клипа на няколко пъти се вижда, че светват светлините на спирачките?! И съвсем случайно, 2 седмици след този инцидент, Тесла обяви акция за няколко стотин хиляди автомобила, за отстраняване "проблем със светлините на спирчките" .... изглежда проблема е бил,че при постоянно ускорение, светлините светват :-) :-)