Както знаете, най-скъпата част от колата е купето. И би било хубаво стоманените части на колата да не познават корозията, но, за съжаление, почти всички коли се поддават на тази болест, някои по-рано, други по-късно.
Разбира се, има модели на Land Rover или Audi, например, където корпусите не са изработени от стоманена ламарина, а от алуминий. Да, такива коли не се страхуват от ръжда, но повечето от по-масовите модели ръждясват. От друга страна алуминиевите панели се ремонтират по-трудно и по-скъпо дори и след лек инцидент.
Къде се появява ръжда и как да я спрем (ГАЛЕРИЯ):
Добре известно е, че някои марки автомобили ръждясват по-често, докато други практически почти не са изложени на ръжда. Има дори мнение, че японските автомобили са по-податливи на "зачервяване" от европейските. Спомнете си предишните поколения на Mazda и Honda. При тях има минимални проблеми относно техниката и надеждността на възлите и агрегатите, но има и много оплаквания относно качеството на боята и склонността на метала към ръжда.
А европейските Renault, Peugeot и VW се считат за по-неподатливи на кафявата болест. Тук тайната се крие в обработката на метала, или по-скоро в неговото покритие, преди каросерията да бъде вкарана в камерата за боядисване. Факт е, че някои коли са покрити с цинк, докато други не са. Така че "поцинковането" предпазва тялото от гниене за доста дълго време, за разлика от обикновената галванизация.