Както знаете, най-скъпата част от колата е купето. И би било хубаво стоманените части на колата да не познават корозията, но, за съжаление, почти всички коли се поддават на тази болест, някои по-рано, други по-късно.
Разбира се, има модели на Land Rover или Audi, например, където корпусите не са изработени от стоманена ламарина, а от алуминий. Да, такива коли не се страхуват от ръжда, но повечето от по-масовите модели ръждясват. От друга страна алуминиевите панели се ремонтират по-трудно и по-скъпо дори и след лек инцидент.
Къде се появява ръжда и как да я спрем (ГАЛЕРИЯ):
От "софявата болеста" най-застрашени са арките на колелата, долните ръбове на вратите и капака на багажника, праговете и дъното, особено в задната част на колата. Корозията се засича и зад пластмасовата защитна обвивка на SUV-та. Известни са случаи, когато след демонтиране на пластмасови облицовки се виждат не само огнищата на ръжда, но и напълно ръждясал метал с дупки.
Местата, където често се събира вода, са особено застрашени - това са пукнатини и отводнителни канали. Там попадат пясък, сухи листа и кал, които предотвратяват изсъхването на влагата. И така ден след ден, месец след месец боята изчезва, а металът започва да гние.