Глобалното затопляне е по същество общ израз, предназначен да опише различни климатични промени. В основата си обаче това е свързано с повишаването на температурата на въздуха на нашата планета до нива, които биха могли завинаги да променят климата и съответно начина ни на живот.

И това не е измислица, както все още вярват някой хора. Преди години в Европа имаше свирепи зими, като температурата се задържаше под нулата в продължение на месеци. Сега на много места на континента валя сняг за 1-2 дни през януари, а сега навън времето повече прилича на пролет. Всичко започна да се променя преди около десетилетие с непрекъснато покачване на температурите, правейки снеговалежите почти невъзможни
Според Националната администрация за океаните и атмосферата, когато нашите календари отчитат 2100 година, температурите на въздуха може да са с около 5,4 по Целзий по-високи от сегашните. Може да не изглежда много, но подобно увеличение означава катастрофа. Представете си какво означава това в летен ден в град, направен от стомана и бетон.
Всичко това накара някои хора да започнат да дават идеи, чието реализиране ще позволи на хората да оцелеят в новите условия. Част от тях са свързани с автомобилите, които също трябва да бъдат предпазени по някакъв начин от глобалното затопляне. И една от тези идеи е на шотландския бизнесмен Питър Варди, който създаде „топлинен щит“

В случая той е поставен VW Golf от следващото поколение, които изглежда оставен в пустиня. Тънките колела с гуми с дълбоки грайфери се предполага, че са устойчиви на топлина, независимо дали става въпрос за топящ се асфалт или горещ пясък. Каросерията също е различна, като отпред автомобилът получава голяма мрежеста решетка, за да помогне с охлаждането и черен нюанс върху предното стъкло, за да помогне за изпращането на поне част от топлината обратно там, откъдето идва.
Позицията на Golf също е по-висока, тъй като вероятно ще трябва да се движи по неравен терен в това ужасно изглеждащо бъдеще. Разбира се, колата може да не бъде VW, а годината да не е 2100, но някой може ли да гарантира, че след време автомобилите няма да имат нужда от подобно устройство?


0