IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Теглото на автомобилите става все по-голям проблем

То се отразява не само на безопасността, но и на шофьорските книжки

През годините автомобилите получават все повече и повече нови технологии. Това се дължи най-вече на многото системи за активна и пасивна безопасност, които са от съществено значение за намаляване на броя на произшествията, жертвите и нараняванията. В същото обаче тези технологии водят до увеличаване на размера и теглото на съвременните автомобили.


тегло


Един прост пример - Mercedes-Benz 190 от 1982 г., предшественика на C-Class, е дълъг 4,42 метра и тежи, в зависимост от нивото на оборудването, между 1080 и 1300 кг. Сега, 41 години по-късно, настоящата C-Class достига 4,75 метра дължина, като теглото на plug-in версията е нас 2 тона. Това е повече дори от първата S-Class (W116).

И ако изглежда, че тази промяна има отражение само върху потреблението, увеличаването на теглото на автомобилите е тема, която засяга други още по-важни въпроси като безопасността и свидетелствата за управление на превозни средства, пише Motor1.

Предупреждението на Euro NCAP

Колкото по-тежка е една кола, толкова повече сила е необходима за нейното спиране. Елементарна физика. Следователно от само себе си се разбира, че по-тежките автомобили се нуждаят от по-мощни спирачни системи. Но това не е всичко. Всъщност в случай на злополука, с увеличаването на теглото, рисковете за пътниците във всички други участващи превозни средства също могат да се увеличат.

Именно поради тази причина в доклада за тестовете, проведени през 2022 г. от Euro NCAP - европейският орган по безопасност, публикува предупреждение за увеличаването на теглото на новите автомобили, допълнена със сравнителна таблица между превозните средства, тествани през две години период 2010- 2012 г. и 2020-2022 г.


тегло

Вижте как се увеличава теглото на новите автомобили през последните 20 години - както в Европа, така и в САЩ.


Тя показва, че средното тегло на малък автоомобил през периода 2010-2012 г. е било 1362 кг. През 2020-2022 г. то се увеличава до 1443 кг, като при колите с електрическо задвижване стига 1657 кг. При големите семейни автомобили тези показатели са 1559 кг (2010-2012), 1789 кг (2020-2022) и 2022 кг (при електромобилите). Посочените са и стойностите за малък SUV – 1579 кг (2010-2012), 1717 кг (2022-2022) и 1978 кг за електромобил от този клас.

Това показва увеличение от над 100 кг за компактните коли, над 200 за тези от D-сегмент (модели като Alfa Romeo Giulia, BMW Серия 3 и др.) и над 130 за малките SUV автомобили. При електромобилите от по-високите сегменти теглото задължително скача над 2 тона, като това се дължи на батериите. И ако всичките тези допълнителни килограми, не влияят на безопасността на пътниците, те имат значение при евентуален сблъсък. Опитайте се да си представите SUV, тежащ над 2 тона, който се сблъсква с малък, тежащ около 1400 кг.


тегло

Електромобилите играят основна роля за сериозното нарастване на теглото на новите превозни средства на пазара.


Поради тази причина Euro NCAP подчертава необходимостта от приемане на подходящи структури за поглъщане на удари, заедно с все по-ефективни системи за подпомагане на шофирането, за защита не само на други превозни средства, но и на велосипедисти и пешеходци.

Шофьорски книжки

Друг основен момент в непрекъснатото нарастване на теглото на автомобилите се отнася до ограниченията, наложени от лиценза за управление. В момента всъщност тези, които имат книжка с категория B, могат да управляват автомобили с маса до 3,5 тона. Все още е далеч във времето, но наскоро Bentley предупреди, че при тези темпове на увеличаване на теглото този лиценз няма да бъде достатъчен.


тегло


В подкрепа на теорията си британската компания пусна на пазара Bentayga с дълго междуосие, чието бруто тегло е 3250 кг. Очакваният с огромен интерес електрически SUV на Volvo – EX90, поне според сведенията досега, ще тежи 2,8 тона в базовия си вариант. Добавянето на оборудване обещава тегло от 3 тона, а това е само началото. Какво ли ще се случи до 2035 г., когато всички нови коли, продавани в Европа, ще бъдат електрически?


0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Автопроизводителите ( преди 1 година )
    Теглото на автомобилите е проблем ? Защо да е проблем , просто стават по 2-3 тона. Ние пък затова точно произвеждаме двигатели за косачки по 1 литър, за да може адекватно да задвижи тези 2-3 тона. Затова ви слагаме и турбо - за да няма никакъв проблем единия литър с 3те тона ,които влачи. А за супер мощ - 1.3 с 2 турбини. Тука и 5 тона не са проблем да ги влачи. Ще държи 50 години - Уникат. Елате и си купете, няма да сбъркате. И ще си плащате за подгрев на седалките и за навигацията отделно!
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до #19 ( преди 1 година )
    Няма как да е до 4250 кг в Испания. В целия ЕС е до 3500 кг. Да не го смяташ с ремарке? Максимално тегло на ремаркето за Б кат. е 750 кг. и така се вързват нещата с посоченото от теб тегло.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Испания с "В" се разрешава да шофираш МПС с тегло до 4250кг ако е с алтернативно еко-задвижване . Най вече заради електрическите бусове и тези на газ
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Wtf omg ( преди 1 година )
    По-голяма простотия не бях чел, затова ли за Европа всичко се произвежда с моторчета за косачки по 1 л / 3 цилиндъра!? Сами усещат накъде вървят нещата по света след като вече ви искат книжка за камион, че ще се качвате на suv?
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Думи нямам ( преди 1 година )
    Хаха, общо взето прочетох, че ще се произвеждат вече камиони вместо леки коли и ще те карат да държиш категория C, щото на някой *** му дошло на ум да направи от кола - камион. Американските тъпанарщини. Ама в краварския континент няма евростандарти за камион.. Прощавайте колите им. Тука ще трябва по-скопени варианти да се мислят за потъпчената Европа.
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Ха ха - ще падна от смях когато Бентли започне да иска Ц категория за СУВ-овете :-)
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Цецко ( преди 1 година )
    Когато колата ти трябва за спорт - опростявай и олекотявай - това е. Когато колата ти трябва да товариш човешки бо0оклук с ценоразпис на час - взимай S класа. Близко е до акъла.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Мерцедес фен ( преди 1 година )
    Има едно важно уточнение, което трябва да се направи между 190-ката и новата C класа и то е, че още се карат 190-ки в много добро състояние по нашите ширини (за Албания няма да коментираме) и това са коли на по 40+ години. Искам да видя след 40+ години новата C класа на улицата (от 2023та), но 2043-2044. Една C класа няма да има от тия, помнете ми думата.
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    онзи ( преди 1 година )
    днес видях едно Daewoo Tico и се сетих, че имаше много таксита а сега искат комбита ванове!? в едно Tico сме се пъхали по 5 човека...
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Най-добрите коли на пазара са най-леките: Roadster I 288 коня: 1235 kg, BMW i3 60Ah 170 коня: 1270 kg, Model 3 SR+ (най-базовия) 287 коня: 1645 kg. На диното моторът се развърта до 15,700 оборота. Formula 1. Който си го може, го може.