Луксозните автомобили стават все по-масивни, като това се дължи на изобилието от нова електроника, нарастващите размери и тежките електрифицирани агрегати и батерии. Например, новата версия на Bentley Bentayga - Extended Wheelbase (удължена база) тежи 2,5 това, но бруто-теглото е 3,25 тона.
Това е съвсем близо до ограничение от 3,5 това за стандартните шофьорски книжки в ЕС и по тази причина ръководството на британския производител започна разговори с властите, за да бъдат избегнати евентуални бъдещи промени.
По информация на изданието CarSales, в Bentley се опитват да постигнат споразумение с Европейската комисия за увеличаване на ограничението за тегло на автомобила. В момента Bentley вече е най-тежката марка в Volkswagen Group, като средното тегло на автомобилите от бранда е 2,3 тона. А появата на електромобили през 2025 г. със сигурност ще увеличи този показател.
Според продуктовият мениджър на Bentayga - Крис Коул, изискванията трябва да бъдат променени основно, тъй като заради модерните технологии автомобилите скоро ще достигнат „тавана“ за тегло. Не всички производители обаче са съгласни с това, дори напротив – в Mercedes-Benz и BMW вярват, че същите тези технологии скоро ще помогнат за намаляване на теглото на автомобилите.
Германците са категорични, че използваните нови устройства стават все по-умни и намаляват по размери, като това важи и за батериите. Като пример те посочват плътността на съхранение на енергия на 900-волтовата батерия на Vision EQXX Concept, която е близо 400 ватчаса на литър, докато тази на серийния EQS е 280 ватчаса на литър. С капацитет, близък до този на EQS, батерията на Vision EQXX е 50% по-малка и около 30% по-лека, но осигурява до 1000 километра с едно зареждане.
На свой ред, от BMW отбелязват, че растежът на размерите скоро ще спре по естествен път, като това ще стане, когато колата не може да влезе в гаража или да обърне на тясна улица.