IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Теглото на автомобилите става все по-голям проблем

То се отразява не само на безопасността, но и на шофьорските книжки

През годините автомобилите получават все повече и повече нови технологии. Това се дължи най-вече на многото системи за активна и пасивна безопасност, които са от съществено значение за намаляване на броя на произшествията, жертвите и нараняванията. В същото обаче тези технологии водят до увеличаване на размера и теглото на съвременните автомобили.


тегло


Един прост пример - Mercedes-Benz 190 от 1982 г., предшественика на C-Class, е дълъг 4,42 метра и тежи, в зависимост от нивото на оборудването, между 1080 и 1300 кг. Сега, 41 години по-късно, настоящата C-Class достига 4,75 метра дължина, като теглото на plug-in версията е нас 2 тона. Това е повече дори от първата S-Class (W116).

И ако изглежда, че тази промяна има отражение само върху потреблението, увеличаването на теглото на автомобилите е тема, която засяга други още по-важни въпроси като безопасността и свидетелствата за управление на превозни средства, пише Motor1.

Предупреждението на Euro NCAP

Колкото по-тежка е една кола, толкова повече сила е необходима за нейното спиране. Елементарна физика. Следователно от само себе си се разбира, че по-тежките автомобили се нуждаят от по-мощни спирачни системи. Но това не е всичко. Всъщност в случай на злополука, с увеличаването на теглото, рисковете за пътниците във всички други участващи превозни средства също могат да се увеличат.

Именно поради тази причина в доклада за тестовете, проведени през 2022 г. от Euro NCAP - европейският орган по безопасност, публикува предупреждение за увеличаването на теглото на новите автомобили, допълнена със сравнителна таблица между превозните средства, тествани през две години период 2010- 2012 г. и 2020-2022 г.


тегло

Вижте как се увеличава теглото на новите автомобили през последните 20 години - както в Европа, така и в САЩ.


Тя показва, че средното тегло на малък автоомобил през периода 2010-2012 г. е било 1362 кг. През 2020-2022 г. то се увеличава до 1443 кг, като при колите с електрическо задвижване стига 1657 кг. При големите семейни автомобили тези показатели са 1559 кг (2010-2012), 1789 кг (2020-2022) и 2022 кг (при електромобилите). Посочените са и стойностите за малък SUV – 1579 кг (2010-2012), 1717 кг (2022-2022) и 1978 кг за електромобил от този клас.

Това показва увеличение от над 100 кг за компактните коли, над 200 за тези от D-сегмент (модели като Alfa Romeo Giulia, BMW Серия 3 и др.) и над 130 за малките SUV автомобили. При електромобилите от по-високите сегменти теглото задължително скача над 2 тона, като това се дължи на батериите. И ако всичките тези допълнителни килограми, не влияят на безопасността на пътниците, те имат значение при евентуален сблъсък. Опитайте се да си представите SUV, тежащ над 2 тона, който се сблъсква с малък, тежащ около 1400 кг.


тегло

Електромобилите играят основна роля за сериозното нарастване на теглото на новите превозни средства на пазара.


Поради тази причина Euro NCAP подчертава необходимостта от приемане на подходящи структури за поглъщане на удари, заедно с все по-ефективни системи за подпомагане на шофирането, за защита не само на други превозни средства, но и на велосипедисти и пешеходци.

Шофьорски книжки

Друг основен момент в непрекъснатото нарастване на теглото на автомобилите се отнася до ограниченията, наложени от лиценза за управление. В момента всъщност тези, които имат книжка с категория B, могат да управляват автомобили с маса до 3,5 тона. Все още е далеч във времето, но наскоро Bentley предупреди, че при тези темпове на увеличаване на теглото този лиценз няма да бъде достатъчен.


тегло


В подкрепа на теорията си британската компания пусна на пазара Bentayga с дълго междуосие, чието бруто тегло е 3250 кг. Очакваният с огромен интерес електрически SUV на Volvo – EX90, поне според сведенията досега, ще тежи 2,8 тона в базовия си вариант. Добавянето на оборудване обещава тегло от 3 тона, а това е само началото. Какво ли ще се случи до 2035 г., когато всички нови коли, продавани в Европа, ще бъдат електрически?


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    този три тонен китайски *** от снимката кой ще го купува
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    Шик шик дрънкалки и дрън дрън шикалки!.... Активна и пасивна безопасност!!!????....ха ха! Щеше да е смешно,ако не е трагично!... Просто печалбарите са видели че добитъка е алчен и бутат всички непотребни неща по колите,а добитъка марширува под строй в матрицата и мучи алчно и радостно като изкупува най непотребните неща докато други се размазват с новите мощни коли като кървави марли! Докато не им дойде реда.... Нищо не помага освен акъла в главата! и желанието да си коректен водач и разсъждаващ
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Той и 20 годишен Nissan Patrol къса база 3 врати тежи 2.2 тона но има причина. Теглото е вложено където трябва. Отдолу е направен като Зил. Да даваш газ по черните пътища.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бракми са затова.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    еми.. модерни времена, хибриди, електрокари.. тези батерии си тежат. А екология, няма какво да намесвате..
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Така е навремето автомобилите бяха по измислени и практични.Сега за какво екология ти говорят като разхода на среден клас автобомил се е покачил сравнение със предшествениците му.Отделно потребление на повече материали,метали,ценни метали и електроника.Хората станаха много разглезени, всеки иска да му е лъскаво.Повече енергия се потребява за производството на един автомобил.Отделно повече доставки от различни доставчици.Европа стимулира да си предавате употребения автомобил и да купите нов
  • #5
    11 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Или пък да речем вместо да пести от материали и да прави шасито от заварени ламарини от тежка евтина черна стомана, вместо това го отлива от висококачествен алуминий, който е по-скъп, а за отливането му е необходимо адски скъпа преса, каквато никой друг автомобилен производител не притежава? А как точно пести от тегло от аудио системата, като има повече говорители от mercedes, а за качество въобще няма нужда да сравняваме - според експертите аудио системата на tesla е нива над mercedes
  • #4
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как няма да е по лека Тесла-та като наркомана пести от материали и труд, например шумоизлация която липсва тежи доста, това влияе на комфорта както и на кар аудиото което се опитват да компенсират с телевизор в средата за ***.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вярно колко съм глупав! В случая mercedes наистина печели и е повече... килограми.
  • #2
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Къде тръгна да сравняваш Мерцедес с Теслъ.Ти не си у ред.