IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lexus ще води Toyota към електрификация

Новият шеф Коджи Сато назначава екип, който да ускори преминаването към нулеви емисии

Японският производител Toyota ще промени стратегията си, но не и посоката си на развитие. Това обяви новият главен изпълнителен директор на компанията Коджи Сато, който от 1 април заема мястото на Акио Тойода. Той представи новия управленски екип, чиято задача е през следващите години да ускори електрификацията.


Lexus


Сато обаче беше категоричен, че Toyota няма да се откаже от диферсификацията, която предвижда използване на различни видове горива за постигане на нулеви вредни емисии. За целта на преден план ще излезе производителят на премиум-модели Lexus, чийто шеф досега беше именно новият главен изпълнителен директор на Toyota.

„Когато става въпрос за електрически автомобили, Lexus ще играе ключова роля, тъй като той ще получава новите технологии и първи ще представя новите електромобили. Не мисля, че сме се забавили в проектирането на електрически превозни средства. По-скоро критиките срещу нас са резултат от грешки в комуникацията“, каза Сато при първата си поява през медиите.

Новият шеф на Toyota допълни, че обявените по-рано от него цели за обем на продажбите на модели с нулеви вредни емисии не се променят. Японската корпорация се стреми към 3,5 млн продажби електрически коли до края на десетилетието, като от тях 2,5 млн ще се падат на Toyota, а 1 млн – на Lexus. За да постигне това, Сато назначава нова група ръководители, като идеята е младите хора сред тях да подкрепят опитните мениджъри по пътя към електрификация.

Това ще помогне на японската група да ускори темпото по отношение на електрическите автомобили, но също така и на софтуера, където свързаната компания Woven ще играе все по-централна роля.

„Корпоративната реорганизация ще ни позволи да бъдем по-икономични и модерни, ще променим драстично начина си на работа и това ще доведе до дизайна на по-привлекателни електрически модели за клиентите“, каза Сато.


0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не се е променило в мисленето на изостаналата Тойотка. Смениха Тойода, за да хвърлят прах в очите на инвеститорите, които открито ги заплашиха, че ще изтеглят милиарди долари инвестиции. Всъщност това е поне третият път, в който го правят. Последният беше, когато бившият представи 20 глинени модела и обеща голямо бъдеще, но само една седмица по-късно пак започна да изнася лекции срещу електромобилите. И 2026 г. няма да имат конкОрентен модел.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Да смешно е да си мисли някого, че Лексус ще има по-добри резултати при електромобилите отколкото има сега при хибридите където наистина са от лидерите.. Дори да вложат 100% усилия в електромобили няма да са единствени а тоя път не са само немците и Кадилак а и китайците и Тесла също и така хем с по-силна конКуренция хем с по-късен старт очакват да продават много повече няма никаква логика :D
  • #2
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да умреш от смях. Тук не е преведен целия материал, но в оригинала се казва че lexus ще води като лидер компанията към електрификация, като щяла да представи първият си модел през 2026 година. А до тогава какво ще правите бе, умници? Дотогава всички вече ще са натрупали както огромен опит, така и ще са си организирали веригите за доставки, ще са си осигурили материали както и производствен капацитет, а toyota ще е най-изостаналата технологично автомобилна компания като ще се лиши и от печалби.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Японската корпорация се стреми към 3,5 млн продажби електрически коли до края на десетилетието, като от тях 2,5 млн ще се падат на Toyota, а 1 млн на Lexus. За да постигне"Тоест до 2030 година сумарно искат да продадат по-малко електромобили, отколкото Тесла вече е продала, но твърдят че били заложили на диверсификация? Диверсификация означава да продаваш от всичко, а toyota е повече от очевидно че НЕ продава електромобили, а е заложила на един единствен кон - хибридът