Японският производител Toyota ще промени стратегията си, но не и посоката си на развитие. Това обяви новият главен изпълнителен директор на компанията Коджи Сато, който от 1 април заема мястото на Акио Тойода. Той представи новия управленски екип, чиято задача е през следващите години да ускори електрификацията.
Сато обаче беше категоричен, че Toyota няма да се откаже от диферсификацията, която предвижда използване на различни видове горива за постигане на нулеви вредни емисии. За целта на преден план ще излезе производителят на премиум-модели Lexus, чийто шеф досега беше именно новият главен изпълнителен директор на Toyota.
„Когато става въпрос за електрически автомобили, Lexus ще играе ключова роля, тъй като той ще получава новите технологии и първи ще представя новите електромобили. Не мисля, че сме се забавили в проектирането на електрически превозни средства. По-скоро критиките срещу нас са резултат от грешки в комуникацията“, каза Сато при първата си поява през медиите.
Новият шеф на Toyota допълни, че обявените по-рано от него цели за обем на продажбите на модели с нулеви вредни емисии не се променят. Японската корпорация се стреми към 3,5 млн продажби електрически коли до края на десетилетието, като от тях 2,5 млн ще се падат на Toyota, а 1 млн – на Lexus. За да постигне това, Сато назначава нова група ръководители, като идеята е младите хора сред тях да подкрепят опитните мениджъри по пътя към електрификация.
Това ще помогне на японската група да ускори темпото по отношение на електрическите автомобили, но също така и на софтуера, където свързаната компания Woven ще играе все по-централна роля.
„Корпоративната реорганизация ще ни позволи да бъдем по-икономични и модерни, ще променим драстично начина си на работа и това ще доведе до дизайна на по-привлекателни електрически модели за клиентите“, каза Сато.