IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сутрешното стъргане на лед удря по джоба на шофьора

В някои държави глобата за работещ на място двигател е сериозна

В момента навън е сковаващ студ, който през нощта прави сутрешното остъргване на лед от прозорците на автомобила задължително за много шофьори. Мнозина оставят двигателя да загрее през това време, за да може да им е по-топло, когато влязат в купето. Едновременно с това те стартират и отоплителната система на колата си.


лед по стъклото


Всички тези действия обаче удрят по джоба на шофьора, при това сериозно. В някои държави в Европа – като Германия, например, работата на автомобила на празен ход означава глоба, тъй като то този начин се вреди на околната среда и се притесняват съседите. Последната актуализация на санкцията е от 2021 г., когато тя е повишена на 80 евро.

„Работещ двигател с вътрешно горене винаги причинява шум в допълнение към изгорелите газове. За да защити другите човешки същества от тормоз, който може да се избегне, законът в Германия забранява ненужната работа на автомобилен двигател. С двете прилагателни „ненужно“ и „избежно“, законодателят също изрично изключва работата на превозно средство, когато е спряло”, обяснява Ахмед Лезер, експерт от TÜV.

В Германия не се прави разлика между това дали двигателят се използва за затопляне на купето през зимата или за работа на климатичната система през лятото. Тези, които пренебрегнат забраната, биват глобявани, без да се прави разлика, кога е направено нарушението.

Експертите предупреждават, че не само глобата е проблем в случая. Стъргането на лед от предното стъкло, докато двигателят работи, няма голям смисъл от техническа гледна точка

„Необходими са около 20 минути на двигателя с вътрешно горене, за да достигне оптималната работна температура. Когато шофирате, той загрява по-бързо , така че е по-добре да тръгнете веднага след стартиране на двигателя и да превключвате скоростите рано, като избягвате високи скорости, особено през зимата. Отоплението на седалките и други електрически отопляеми повърхности също могат да осигурят по-бързо усещане за топлина от нагревателя", обяснява Лезер.

Работещият на място двигател също се отразява негативно на портфейла: В зависимост от работния обем и конструкцията, студеният двигател изразходва около два литра гориво на час, когато е в покой. Бензинът, изхабен от колата, за 5-10-минутно стъргане на стъклото би стигнал за изминаването на около 3 километра.

Големият проблем обаче си остава именно въздействието върху околната среда. Петминутната фаза на загряване на двигателя осигурява няколкостотин грама CO, който може да се избегнат, както при бензинови, така и при дизелови двигатели. А най-добрият вариант си остават предните стъкла с нагревателни нишки, които бързо премахват натрупания скреж.


0 от 500
  • #26
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По *** ско нещо отдавна не съм чел! Как ще тръгна без да стъргам, надай се дизел да загрее толкоз бързо дори и новите им трябва 8, 9 минути. А от 25 казаното е още по голяма глупост, но нека друг да му го обясни...
  • #25
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 1 година )
    Правилно е да си почистите стъклото или преди тук да сте поставили фолио за да не се обединява.след това палите и 1 мин.оставяте на мин.обороти до стабилизацията им.след това потегляне на1ва и така се загрява двигателя по бързо и екологично и економично.Правилника го има но никой не го спазва защото сме главоци и полицията е безхаберна
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тисъна ( преди 1 година )
    Ти и у нас е забранено, но на полицията хич не и е на акъла.
  • #23
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    Правилното, моето момче, е не това, което си научил от някой туземен майстор, който живее в паралелната реалност на колите пета употреба. Всеки производител дава инструкция за експлоатация. А ако си ходил на училище, трябва да знаеш, че двигателят се загрява на първо място от изгаряне на гориво и на второ от ***. Задача за 5 клас е колко гориво ще изгориш на място за 3 минути и за 3 минути в движение. За 3 минути нищо няма да загрееш, вижда се, че си прoфaн.
  • #22
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Бай Х ( преди 1 година )
    Имам Рено Каптюр ново,2021г.и има отопляване на предното стъкло,както задното,само натискаш едно копче и готово ! В момента щом се размрази или премахне запотяването отвътре се изключва автоматично !Щяло да го има и в руските коли 2100г.?
  • #21
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до #18 инжинерчето, кой подгрява 20 минути? правилното е 2-3 минути и тръгваш без да бързаш. нямам диплома за инженер, но се занимавам с ремонт на двигатели...сменяй си маслото, както ти казва оФициалния ФноСител. трябва да има работа и за сервизите да не стоим без работа...
  • #20
    17 rate up comment 0 rate down comment
    дон чикен ( преди 1 година )
    тази статия е от типа сезонни повтарят се всеки сезон. скоро ще има за летните гуми, лятна зимна течност, за климатика през лятото...
  • #19
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Кобра ( преди 1 година )
    Проблемът при шофиране сутрин без подгряване не е в двигателя, нито в това, че работи на място.Проблемът е, че като влезеш вътре и шофираш от дишането предното стъкло се замъглява и това е опасно защото не виждаш къде караш. Колкото и да търкаш и чистиш отвътре, докато не позагрее двигателя няма добра видимост. Единствено при предно стъкла с подгряване, каквито съм виждал на някои модели Форд, вероятно го има и при други мярки коли, това може да се избегне.
  • #18
    7 rate up comment 13 rate down comment
    до #16 ( преди 1 година )
    Ще я върна, когато ми покажеш инструкция за експлоатация, в която пише, че двигател се подгрява на място. Подгряването на място е легенда на невежите шофьори, които не виждат по-далеч от носа си. Купуват си кола, която е на 350 хил. км, която мислят, че е на 150 хил. км и която в студа в Германия никога не е подгрявана, а маслото и е сменяно на 30 хил. км и започва да сменя маслото на 8 хил км. и да я подгрява на 15 градуса поне 5 минути и то на форсации, с което гарантирано съсипва двигателя
  • #17
    11 rate up comment 7 rate down comment
    До Алекс #2 ( преди 1 година )
    Момче, имам близо МИЛИОН километра шофиране и съм докарвал ширпотреба малолитражка до 400 хил км с двигател в перфектно състояние без никакъв ремонт. НИКОГА не съм подгрявал двигател, освен за минута, ако е по-студено от -15 и то колкото да се убедя, че работи равномерно. Тези легенди ги разправяй на баба си! То е ясно, че хабер си нямаш от техника и си слушал някой пиян квартален майстор с бегли спомени от преди 35 години.