IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сутрешното стъргане на лед удря по джоба на шофьора

В някои държави глобата за работещ на място двигател е сериозна

В момента навън е сковаващ студ, който през нощта прави сутрешното остъргване на лед от прозорците на автомобила задължително за много шофьори. Мнозина оставят двигателя да загрее през това време, за да може да им е по-топло, когато влязат в купето. Едновременно с това те стартират и отоплителната система на колата си.


лед по стъклото


Всички тези действия обаче удрят по джоба на шофьора, при това сериозно. В някои държави в Европа – като Германия, например, работата на автомобила на празен ход означава глоба, тъй като то този начин се вреди на околната среда и се притесняват съседите. Последната актуализация на санкцията е от 2021 г., когато тя е повишена на 80 евро.

„Работещ двигател с вътрешно горене винаги причинява шум в допълнение към изгорелите газове. За да защити другите човешки същества от тормоз, който може да се избегне, законът в Германия забранява ненужната работа на автомобилен двигател. С двете прилагателни „ненужно“ и „избежно“, законодателят също изрично изключва работата на превозно средство, когато е спряло”, обяснява Ахмед Лезер, експерт от TÜV.

В Германия не се прави разлика между това дали двигателят се използва за затопляне на купето през зимата или за работа на климатичната система през лятото. Тези, които пренебрегнат забраната, биват глобявани, без да се прави разлика, кога е направено нарушението.

Експертите предупреждават, че не само глобата е проблем в случая. Стъргането на лед от предното стъкло, докато двигателят работи, няма голям смисъл от техническа гледна точка

„Необходими са около 20 минути на двигателя с вътрешно горене, за да достигне оптималната работна температура. Когато шофирате, той загрява по-бързо , така че е по-добре да тръгнете веднага след стартиране на двигателя и да превключвате скоростите рано, като избягвате високи скорости, особено през зимата. Отоплението на седалките и други електрически отопляеми повърхности също могат да осигурят по-бързо усещане за топлина от нагревателя", обяснява Лезер.

Работещият на място двигател също се отразява негативно на портфейла: В зависимост от работния обем и конструкцията, студеният двигател изразходва около два литра гориво на час, когато е в покой. Бензинът, изхабен от колата, за 5-10-минутно стъргане на стъклото би стигнал за изминаването на около 3 километра.

Големият проблем обаче си остава именно въздействието върху околната среда. Петминутната фаза на загряване на двигателя осигурява няколкостотин грама CO, който може да се избегнат, както при бензинови, така и при дизелови двигатели. А най-добрият вариант си остават предните стъкла с нагревателни нишки, които бързо премахват натрупания скреж.


0 от 500
  • #36
    24 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    аз да питам може ли докато загрява колата да я тикам 5-10 минути из квартала за да не стои на място че не ми се плаща глоба за един приател питам щото аз нямам кола
  • #35
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Владислав ( преди 1 година )
    Аз за един приятел питам само: на -5, -8, -15 маслото в двигателя и скоростната кутия в какво състояние е течно,твърдо или газообразно? Веднага ли започва да смазва всички компоненти и стига до всички части? А ако не стига веднага и има части които не са смазани това дали уврежда мотора? Аз само за един приятел питам. Учих до 2-ро деление в училище и нямам кола ама понеже искам да живея зелено, а вие много знаете да ви питам?
  • #34
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Дрън ( преди 1 година )
    Този Ахмет го познавам, той е кореняк шваба
  • #33
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При - 10 градуса на нагревателя на предното стъкло му трябват повече от 5 мин за да го размрази....така че глоба 80 евра ;)
  • #32
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Зоро ( преди 1 година )
    Абе ш го духайте никой не може да ми каже дали колата ми ще работи на място или няма който не му харесва да върви на майка си в *** в Германия да живее.
  • #31
    8 rate up comment 8 rate down comment
    до #30 ( преди 1 година )
    И аз живея в Германия и гарантирам, че има такава глоба. А това, че живееш в Германия и не знаеш елементарни неща е признак, че си много зле и не говориш немски. Пусни си в търасачката Motor laufen lassen: Regelungen der StVO zur Ordnungswidrigkeit и ела пак да ми се обясняваш къде живееш, което между другото няма никакво значение. Когато един човек е *** си остава такъв, където и да е. Ти го доказваш. А иначе по темата зимата да не поработи на място колата 2-3 мин е доста лошо нещо за двигателя
  • #30
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Didami ( преди 1 година )
    Аз живея в Германия и си загрявсм колата....няма такава глоба,вдичко е лъжа и човешка глупост
  • #29
    11 rate up comment 6 rate down comment
    12345 ( преди 1 година )
    Феса, иначе немец, дърдорил простотии. *** и природата в Украйна тонове бомби се изсипват всеки ден, иначе сме за зелена Европа.
  • #28
    29 rate up comment 2 rate down comment
    Абв ( преди 1 година )
    Само не разбрах как ще тръгнеш веднага през зимата,при положение че предното стъкло е замръзнало и нищо не виждаш,че загрява в движение по бьрзо е вярно
  • #27
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И още нещо кой ви лъже че подгряване предни стъкла за минута стопяват? Абе този който го е казал е виждал подгряване стъкло само в списанията....