IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти искат нови ограничения на скоростта

Учени в Австрия смятат, че подходящата комбинация е 30/80/100 км/ч

В отворено писмо до федералното правителство на Австрия експерти по трафика призовават за намаляване на ограниченията на скоростта по пътищата на страната, информира Derstandard. Според тях съществуват „добри научни причини“ за ограничение от 30 км/ч в градски райони, 80 км/ч по извънградски пътища и 100 км/ч на магистрали, се казва в отворено писмо от ръководители на транспортни институти и изследователски отдели в Техническия Университет (TU) Виена, Университет за природни ресурси и науки за живота (Boku) във Виена и Университета на Инсбрук.

 

Ограничение по магистрали-1

 

В писмото експертите обясняват: „Научно доказано е без съмнение, че намаляването на ограничението на скоростта е най-ефективната мярка за намаляване на свързаните с трафика емисии на парникови газове, за намаляване на броя на ранените и убити хора по пътищата и една от най-ефективните мерки за намаляване на зависимостта от изкопаеми горива е“.

Поради тези причини не само ограниченията на скоростта трябва да бъдат намалени. Учените призовават за увеличаване на броя на проверките, така че да се спазват максимално допустимите скорости, намаляване на толеранса при измерване с радари до технически необходимия минимум, премахване на специфичните за държавата „наказателни толеранси“ и национална стандартизация на наказанията и увеличаването им „с цел превантивен ефект“.

Според учените необходимото намаляване на скоростта може да намали емисиите на CO2 от движението на моторни превозни средства с около 2,4 милиона тона, или 10 процента в сравнение с 2019 г. При същата транспортна производителност ще бъдат използвани 900 000 тона, или 10% по-малко изкопаеми горива. Освен това около 116 души по-малко (28%) ще бъдат убити и почти 7000 (19%) по-малко ранени годишно.

 

Магистрала

 

Ограничение от 100 км/ч по магистрали би довело до индивидуална загуба на време от около 11 минути на 100 км. Това се компенсира от спестяване на разходи до 2,8 евро на това разстояние. В допълнение, има „огромна икономическа полза под формата на спестени аварии, шум и разходи за околната среда“.

Норвегия има най-ниския брой смъртни случаи по пътищата на милион жители в Европа - 15, съобщи Австрийският клуб по трафик (VCÖ), позовавайки се на данни от Европейския съвет за безопасност на движението от 2021 г. Когато се погледне Европа като цяло, става ясно, че скандинавските страни, които имат значително по-малко смъртни случаи на пътя, имат по-ниски ограничения на скоростта. Във Финландия ограничението е 120 км/ч, в Швеция 110 км/ч и в Норвегия 100 км/ч (110 км/ч по магистрали. 

 

Ограничение по магистрали

 

Ограничението от 130 км/ч на магистрали е валидно в 12 държави-членки на ЕС - Дания, Франция, Италия, Хърватия, Литва, Люксембург, Австрия, Румъния, Словакия, Словения, Чехия и Унгария. Седем страни имат ограничение 120 км/ч - Белгия, Финландия, Гърция, Ирландия, Португалия, Швеция и Испания. Максималната разрешена скорост в Кипър е 110 км/ч. В Нидерландия има ограничение на скоростта от 100 км/ч през деня. В България и Полша е до 140 км/ч, а Германия е единствената страна в Европа, където няма общо ограничение на скоростта по магистралите.

 

 

0 от 500
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    6 до лудория ( преди 1 година )
    Прав си - всичко е до поддръжка - може 7-8 годишна кола да е в плачевно състояние може на 25 да е перфектна. В цитирания случай с транзитните номера просто не знаеш какво й е състоянието. И като цяло опита ми е че повечето са зле.
  • #8
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Това за 20-ия годишната кола не винаги си прав. Аз карам 20 годишна кола. Всичко по механика, гуми, електроника е поддържано по предписание на проиводител и сменяно веднага при проблем. Но карам детето си в нея и не искам да имам изненади. Но съм виждал скъпи автомобили с изтъркани гуми и обяснения - тя колата е 4х4 и има АБС. И още много в този стил. Така че освен контрол за скорост, трябва да има контрол и в какво състояние ти е автомобила. Ама не на кампания, а контролно.
  • #7
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Продължение ( преди 1 година )
    Освен всичко след всяко ограничение обикновено слагат камери. Скрити камери при това и не ги виждаш като те снимат, защото не снимат колата отпред а задната част и номера. Крият ги камерите къде ли не дори в специални контейнери за отпадъци с дупка за камерата или ремаркета пригодени за това. Обикновено в нормалните държави до 10 км/ч камерите не снимат. В Австрия не е така. Може с 5 км/ч да си отгоре те снима и ти пращат глобата. Аз имам глоба с 3 км/ч отгоре. Тези са големи рекетьори.
  • #6
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е до ограничения, а до контрол. Миналото лято като карах София-Варна държах около 100 и бях един от бавните. Има ли права отсечка всички карат колкото могат. Последния път на Тракия изпреварвам със 130-тина и ме застига с над 150-160 един 20 годишен кош, още с транзитните номера - тамън я е взел обслужил не обслужил, не знае нищо за колата но първо да тества колко може да вдигне. Имаме един от най-лошите автопаркове и едни от най-лошите пътища, но много ревем ако не можем да караме бързо.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Караш им по скапаните магистрали?! Лелеее, каква чест им оказваш.
  • #4
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Че те в Австрия отдавна са го въвели това дефакто без да е законно. От дълги години карам по скапаните им магистрали и там почти навсякъде има ограничение 100 км/ч. Да е само толкова с мед да ги намажеш. Да, ама не. През 10-15 км имат все някакъв ремонт и там имате ограничение 60-80 км/ч. Получават се едни хубави задръствания и с кеф да си караш. Освен това е най-скъпа за преминаване държава. Трябва ви винетка и освен това си плащаш за тунелите допълнително. Австрия е пълен кошмар за минаване.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Дрън Дрън ( преди 1 година )
    В Германия нямало ограничения... Хората там управляват динамично движението по магистралите и въвеждат ограничения само и когато е необходимо. One size fits all не е работеща концепция от гледна точка на ефективност.
  • #2
    17 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Прави са и всеки го знае. Даже само на 120 да падне при нас от 140 пак разходът ще бъде намален поне с 20 процента, съответно и емисиите. Но джигитите хем искат да карат ДВГ, хем да е със 140-160-180 км/ч, защото замърсяването е измама и няма такова нещо, а и защото са свръхдобри шофьори и на тях нищо не може да им се случи. Между другото намалението на скоростта ще има много по-бърз и безболезнен ефект от въвеждането на Евро 7.
  • #1
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Глупости на пишман "експерти". Нека да добавят в сметката икономическите загуби от таквоа забавяне и да проверим дали разумен политика би бил съгласен за 200 човешки живота да "жертва" няколко милиарда. Не с намаляване на скоростта ще се случат нещата, а с по-добро обучение и контрол. Всичко друго е "шум" в медиите.