IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите правят ограниченията по аутобаните ненужни

Високите цени на енергията ще накарат повечето шофьори да карат по-бавно

През последните няколко години максималните скорости на превозните средства се повишиха сериозно, което доведе до призиви за въвеждане на ограничения на участъци от магистрали в Германия, където досега такова нямаше. Според министъра на транспорта Фолсер Висинг, до подобно нещо няма да се стигне, като нещата сами ще се регулират.


Германия, магистрали


„Скоростта на движение е отговорност на гражданите, стига другите на пътя да не бъдат застрашени. Държавата не трябва да намесва. Още повече, че високите цени на енергия карат повечето хора да карат по-бавно. А собственици на електромобили няма да развиват високи скорости, защото трябва да пестят батерията си“, коментира Висинг пред германски медии.

Самият министър е част от коалиционно правителство, което дойде на власт през есента на 2021 г. Част от партиите в коалицията настояват за ограничения на скоростта, като дори се появиха изследвания, направени сред гражданите на Германия, които показват, че повечето хора подкрепят тази идея. За намаляване на скоростта по аутобаните се изказа дори вече бившият пилот и 4-кратен шампион във Формула 1 – Себастиан Фетел.

С все по-високите цени на енергията, причинени от нахлуването на Русия в Украйна, въпросът за ограничението на скоростта отново беше повдигнат. Висинг обаче разсея тези слухове и дори говори за разширяване на магистралите, което ще помогне за минимизиране на задръстванията, въпреки възраженията на други членове на правителството.


Mercedes-Benz EQS


„В Германия не само броят на автомобилите, но и товарният трафик непрекъснато нараства през годините. То обаче не е подкрепено с изграждането на нови железопътни или шосейни пътища“, добавя министърът.

Разрастването на магистралната мрежа противоречи на екологичните цели на другите партии в коалицията, което води до търкания в правителството. Висинг обаче отново посочва електромобилите и нарастващия парк от превозни средства.

„През 2023 г. трафикът по германските пътища ще продължи да расте и ние трябва да се справим с това. В противен случай ще пострада икономиката и ще се наложи закриването на работни места“, каза още министърът на транспорта.


0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Александър ( преди 1 месец )
    Само дето това въобще няма как да се отнася за България. Тук много малко шофьори се съобразяват с другите на пътя, а пък още по-малко с разходите.
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Или караш на следващата до резерва и тя пак е заета с опашки и накрая ти огася тока
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Чак пък зареждане 10 мин.не съм видял зареждане по малко от 30 Мин.Ами ако колонките са заети и има опашка? тогава какво правим?
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ThePashov ( преди 1 месец )
    Що бе, 10 ст. е на нощната тарифа квч. 8 лв. струва да заредя батерията за 460-490 км. в града и към 300-320 по магистралата с 100-110 км. ч. С дизелака ми е 120 лв. за 460 км. градско по скъпо е , но по удобно с ДВГ за дълъг път!
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 28 ( преди 1 месец )
    По-скоро вас ви е страх от "еврогейове" щото сте "големи мъже" нима първите 2 политически коментара не бяха проруски с обиди и неуважение значи първо оакваш после обвиняваш, че някого ти отговаря и като пише някого "нещо си заради войната" сами подразбирате само Русия и почвате да нареждате без никого да е писал нещо против любимите ви рашки. Аз лично харесвам руснаците в третината им които са против диктатора Путин и дивашкото, свръхегоистично, реваншистко управление
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 27 ( преди 1 месец )
    Така е, до бургас се стига без презареждане както се разбрахме, а ако трябва да се зарежда, очевидно 10 зарядни станции са ти малко и ти е много трудно да измислиш на коя да заредиш за 10 минути за да стигнеш до който и да е град на морето. Това очевидно е свръх капацитета на мозъка ти и ти е необходима чужда помощ и едномесечно планиране и сметки за да се справиш. Щом това те затруднява, наистина електромобилите не са за тебе и тебеподобни ти. Мисленето все пак не е за всички!
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Умно красивите пак оакаха пейзажа, че и послъгват, ама яко послъгват. Путин се крие под леглата им и те живеят в постоянен страх от руснаци... И тая тема я ***, *** то си е тъпо, та вдлъбнато
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Thjkmn ( преди 1 месец )
    Освен пикливи са и с режим на бебета - на всеки 3 часа трябва да се яде. И да ги светна, че и сегашния ми автомобил го зареждам, ама това зареждане е между другото и много-много не си го слагам сред важните събития от пътуванията или ежедневието. Виж при вас е друго - на първо място е уточняването кога, къде и колко време ще се зарежда и едва след това ако има мегдан се преминава към разни такива незначителни работи като предпочитани дестинации и времена. Като *** - тук и тогава ще ходите!
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Това тесларите много пикливи се извъдихте.
  • #25
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А между другото, сегашният тия автомобил не се ли уморява от време на време да му светне лампата на резервоара или откакто си го купил не се е уморявал и не си "почивал" на бензиностанция. Поне веднъж в живота не ти ли си допика да спреш на някоя бензиностанция без да зареждаш или пък да ти се откъснат 2 лв от сърцето да пиеш едно кафенце? Ние спираме редовно и без да зареждаме и няма какво да ни се промени в живота. Единствената причина е високата цена на електромобилите. Не са кисели!