IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Максималната скорост по магистралите остава 140 км/ч

Върховният административен съд отмени ограничението от 120 км/ч

Върховният административен съд (ВАС) окончателно отмени разпоредба от Правилника за прилагане на Закона за движение по пътищата, която предвиждаше максималната скорост за движение по магистралите да бъде ограничена до 120 км/ч.


магистрали


През април 2022 г. тричленен състав на ВАС отмени разпоредбата, тъй като беше открито противоречие между текста от правилника и разпоредбите в закона, който се явява нормативен акт от по-висш ранг. Съгласно Закона за движение по пътищата разрешената максимална скорост на водачи категория „В“ по магистрала е до 140 км/ч.

Впоследствие обаче Министерският съвет обжалва решението пред касационен състав. В случая е налице противоречие между оспорената разпоредба на Правилника и чл. 21, ал. 1 от Закона за движение по пътищата, При противоречие между два акта от различна степен се прилага този с по-висок ранг, тоест прилага се законът.

В случая обаче се налага изрична отмяна на незаконосъобразния текст, за да не съществуват в правния мир разпоредби, които противоречат на закон и поради това да нарушават правата на гражданите. Върховните магистрати приемат, че с отмяната ще се осигури яснота и прозрачност по отношение изискванията към гражданите, както и по отношение правата и задълженията им във всеки един конкретен случай.

Още по темата – четете в Dnes.bg

Снимка: БГНЕС


0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Вальо ( преди 1 година )
    Съдите общината ще ви напишат акт на вас за несъобразена скорост с пътната настилка нищо че ограничението е 90 но вие сте карали с 30 и че дупката е била пълна с вода няма никакви значени вие сте виновни защото не сте предвидили ситуацията нищо че е противозаконно ако не си знаете правата акт а за да си ги знаете просто им обяснявате че в българският закон няма нито такъв знак нито такава наредба има ограничения и щом ги спазвате вината е изцяло на общината
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Вальо ( преди 1 година )
    А вместо това се слага знак 30 непосредствено преди дупката и до там и рова е евентуално защото явно нямат достатъчно знаци или по скоро шофьорите ще трябва да карат от софия до монтана с 30 "това е международен път". И сега да потърсим вината в кой е??????? В нас защото седим пишем си глупости докато си приемат нови закони са ни щавят колкото може повече плащаме си винетки,данъци и тн. и тн. но ме правиме нищо. Спрете да плащате каквото и да било хора ако паднете в дупка и викнете кат за да съд
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Вальо ( преди 1 година )
    Съгласен съм че скороста е от голямо значение но да помислим кой е виновен за птп-тата. 1-нямаме никакви пътища ама никакви за подигравка на цял свят сме 2-асфалта който се полага е същият който преди месец за махнали от даденият участък но надронен и с нов битум но не и с нов чакъл а ако сте малко по запознати то точно чакълът е главната съставка за сцепление на гумите 3-между градските пътища са в окаяно състояние там е от супла в кратер и понеже трябва да се краде не се ремонтира
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Валибей ( преди 1 година )
    Кои магистрали???
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кога ходи в Германия и кой ти каза, че няма ограничения. Само на някои участъци няма, но по принцип си има и още как. А в БГ проблемът е, че на малко места е безопасно да караш със 140 км/ч. Нито пътната настилка, нито маркировка, нито мантинелите са наред. Всичко се прави да откраднат едни пари и на следващата година да почнат ремонтите.
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Проблемът не е в ограничението на скоростта, а в липсата на наказание. Некадърният, надценилият се, пияният, надрусалият се шофьор няма да ги спре ограничението, просто защото наказанието не е 100% сигурно. Тати ще плати, няма да ме хванат и т.н. Трябва работеща наказателна система, за да започнем да виждаме промяна. Справка - Германия. По аутобаните нямат ограничение, но имат по-малко катастрофи от нас.
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    за държавата живота на гражданите бил важен интересна хипотеза
  • #8
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако имахме пътищата на Швейцария и другите бели държави, колите ни нямаше да мръднат по окачване доста години, също и гадната кал и прах прецакват и окачване и шаситата и двигателите....
  • #7
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Субективно мнение ( преди 1 година )
    Мисля, че ако се бръкне здраво в джоба на българина няма как да не се кротне. В Холандия имат страхотни магистрали, страхотни коли вдигащи над 300км/ч, но ограничението от 6ч до 19ч е 100 ли м/ч, след 19ч е 120км/ч. А глобите на превишен километър - 50 евро. Няма толеранс. Техния Годишния преглед 90% от нашия автопарк не може да го мине - гаранция. Отиди и виж как коли с по 550 коня карат заедно с Нисан Микра 1.0сс примерно. Не правата на гражданите, живота на гражданите е важен.
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1,магистралите ни неса лоши,а са малко всичко на всичко една "Тракия",другите са само участъци от магистрали. Повечето птп се случват извън магистралите по второстепенните и останали категории пътища.А,автопарка не е до нов/стар,а до поддържан и неподдържан,като втората категория е болшинство.