IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти искат нови ограничения на скоростта

Учени в Австрия смятат, че подходящата комбинация е 30/80/100 км/ч

В отворено писмо до федералното правителство на Австрия експерти по трафика призовават за намаляване на ограниченията на скоростта по пътищата на страната, информира Derstandard. Според тях съществуват „добри научни причини“ за ограничение от 30 км/ч в градски райони, 80 км/ч по извънградски пътища и 100 км/ч на магистрали, се казва в отворено писмо от ръководители на транспортни институти и изследователски отдели в Техническия Университет (TU) Виена, Университет за природни ресурси и науки за живота (Boku) във Виена и Университета на Инсбрук.

 

Ограничение по магистрали-1

 

В писмото експертите обясняват: „Научно доказано е без съмнение, че намаляването на ограничението на скоростта е най-ефективната мярка за намаляване на свързаните с трафика емисии на парникови газове, за намаляване на броя на ранените и убити хора по пътищата и една от най-ефективните мерки за намаляване на зависимостта от изкопаеми горива е“.

Поради тези причини не само ограниченията на скоростта трябва да бъдат намалени. Учените призовават за увеличаване на броя на проверките, така че да се спазват максимално допустимите скорости, намаляване на толеранса при измерване с радари до технически необходимия минимум, премахване на специфичните за държавата „наказателни толеранси“ и национална стандартизация на наказанията и увеличаването им „с цел превантивен ефект“.

Според учените необходимото намаляване на скоростта може да намали емисиите на CO2 от движението на моторни превозни средства с около 2,4 милиона тона, или 10 процента в сравнение с 2019 г. При същата транспортна производителност ще бъдат използвани 900 000 тона, или 10% по-малко изкопаеми горива. Освен това около 116 души по-малко (28%) ще бъдат убити и почти 7000 (19%) по-малко ранени годишно.

 

Магистрала

 

Ограничение от 100 км/ч по магистрали би довело до индивидуална загуба на време от около 11 минути на 100 км. Това се компенсира от спестяване на разходи до 2,8 евро на това разстояние. В допълнение, има „огромна икономическа полза под формата на спестени аварии, шум и разходи за околната среда“.

Норвегия има най-ниския брой смъртни случаи по пътищата на милион жители в Европа - 15, съобщи Австрийският клуб по трафик (VCÖ), позовавайки се на данни от Европейския съвет за безопасност на движението от 2021 г. Когато се погледне Европа като цяло, става ясно, че скандинавските страни, които имат значително по-малко смъртни случаи на пътя, имат по-ниски ограничения на скоростта. Във Финландия ограничението е 120 км/ч, в Швеция 110 км/ч и в Норвегия 100 км/ч (110 км/ч по магистрали. 

 

Ограничение по магистрали

 

Ограничението от 130 км/ч на магистрали е валидно в 12 държави-членки на ЕС - Дания, Франция, Италия, Хърватия, Литва, Люксембург, Австрия, Румъния, Словакия, Словения, Чехия и Унгария. Седем страни имат ограничение 120 км/ч - Белгия, Финландия, Гърция, Ирландия, Португалия, Швеция и Испания. Максималната разрешена скорост в Кипър е 110 км/ч. В Нидерландия има ограничение на скоростта от 100 км/ч през деня. В България и Полша е до 140 км/ч, а Германия е единствената страна в Европа, където няма общо ограничение на скоростта по магистралите.

 

 

0 от 500
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Германия има участъци от магистрали , където няма ограничение на скоростта , а не че въобще нямат ограничение на скоростта- имат и е 120 км/ч!
  • #18
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    онзи с мустачките затова изперкал като малък махате всички ограничения и животапсе саморегулира нарича се естествен подбор
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    14,15-ти, ти това от нета ли го прочете или от опит говориш или един приател ми каза? Защото няма нищо вярно. Хората карат по ограничениата горе долу, ако си по бърз те пускат. Горивата на магистрала са по скъи, но 10-15ц, нощем, може би малко повече. А дали мотора ти е по тих от кола, бих поспорил.
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    4-ти - Австрия скъпа? Плащат се 2-3 тунела, не е приятно, но не е драматично. А Словения не е ли скъпа, за техните преко сили 300км магистрали? (10д винетка е 15Е, в Австрия е 10Е). Едно минаване през Сърбия е около 15Е също, а магистралата им не е нещо извънземно. Ако Австрия ти е скъпа, я пробвай Франция (около 10Е/100км такси).
  • #15
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Умниците в Австрия на много места забраниха да се движат мотоциклети. Били много шумни. Да де, но мотора ми е с всичко оригинално, купен нов с оригинална изпусквателна система и пак не може. Абе шум им вдигал разбираш ли, а всъщност е по-безшумен от много автомобили, които се движат по пътя. Пълна лудница. Ако имате възможност заобикаляйте я тази смешна държава, защото само проблеми и главоболия. И никога не зареждайте гориво на магистрала. Цените са с 40-50 цента по-високи отколкото е нормално.
  • #14
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Австрия може да се каже, че е дупката на Европа по отношение регулации, закони, правила и какви ли не измишльотини. Там е ремот на ремонта. Винаги ремонти и то навсякъде и яки ограничения за скорост. Австрийците определено са зле с шофирането и карат редовно с 20-30 км/под ограничението или по-точно се влачат. Изнервящо е. Питал съм ги защо карат толкова бавно, а те ми казват, че не бързат за никъде. Това им е желязната логика да се влачат, като пенсионери и да пречат на движението.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    2 така е, но мисля, че 120 е оптимална скорост за магистрала и 90-100 за извънградско. Но тук в България няма как да се случи, никой не контролира.
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    До Тинтири минтири: след 10 години няма да има 2ра...
  • #11
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Поредни еко-***! И ловя бас, че както при нас Нестимирчо, който прави законите за движение и е вечен член на Комисията по транспорт а няма книжка - така и тези ментално ограничени същества врътката педалетките в студ и пек а нямат кола. Те имат ли представа на 2ра с 30 колко скача разхода на гориво?!
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Стоян ( преди 1 година )
    Карам кола на 24 години. Поддържам я непрестанно, при всеки непривичен шум се кара в сервиз и се прави преглед , сменя се незабавно повредената част, кара се с хубави гуми - зимни - летни. Опитвам се от година да си купя нещо по-ново , но ситуацията на пазара на употребявани автомобили е отчайваща. Джамбазите очевидно купуват най-евтините коли , които са в окаяно състояние. Освен това са много нечестни - лъжат като за световно. Една година ходене по автокъщи , по обяви - без резултат